Open uitlaat controle Rotterdam

Met wat voor uitlaat rijd jij?

  • Origineel

    Stemmen: 105 27,0%
  • Sportpijp met dB-killer

    Stemmen: 83 21,3%
  • Sportpijp zonder dB-killer

    Stemmen: 158 40,6%
  • Volledig open 'demper'

    Stemmen: 43 11,1%

  • Totaal aantal stemmers
    389
Toch vraag ik mij af wat de feitcode op zo'n bon is en hoe waterdicht zo'n bon is zonder geijkte meting :?
Ligt er aan,

als ze een feitcode gebruiken voor het feit van rijden, zonder gekeurde uitlaat, want je uitlaat zonder db killer (ondanks dat ie een E keur heeft), telt dat E keur niet.
Dus rij je rond met een uitlaat die niet goed gekeurd is voor de NLse wegen.
 
Maar ik vind het terecht als ik heel eerlijk ben.

Ben zelf ook niet heilig, laat dat ff voorop staan, maar woon zelf in het centrum van Rotterdam. Als je ze hoort, hoeveel herrie sommige fietsen maken......als je BINNEN zit......das gewoon te gortig.

Nadeel is alleen, als ze deze mensen willen pakken, pakken ze meteen iedereen. Ook de mensen die dus niet zoveel herrie maken. (spijtig genoeg)
 
Ik had het al eerder hier gelezen, maar zojuist aan den lijve ondervonden.

Op verschillende plaatsen in Rotterdam controleert de politie zeer streng op open uitlaten op motorfietsen.
Ik reed net over de Oldegaarde (Rotterdam Zuid, Pendrecht) en mocht met een motormuis mee naar het tankstation.
Gelukkig had ik de dB-killers gemonteerd.

Hij checkte of ze er in zaten en of er een e-keur op zat. Check, check. Mooi. Hij vertelde dat ze iedereen zonder dB-killer en/of e-keur een bekeuring van €370.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee!
ben jij dit trouwens?

sypradyn in "(Centraal) MF'er gespot post het hier in..."
 
Mee eens. Maar je kent ze wel, die lui die je vanaf de snelweg aan hoort komen knallen totdat ze vijf minuten later bij jou in de straat parkeren. Die ongein mag van mij zwaar beboet worden.

Ik heb meer moeite met ouders die hun kinderen gezellig mee naar de supermarkt nemen.
Echt, bindt die @#$%^kinderen aan een paal buiten vast ofzo.
Ik neem mijn 2 cilinder hobby object ook niet gezellig de supermarkt in.


Mijn punt is dat iedereen andere dingen als overlast ervaart.
Wees een beetje tolerant naar elkaar.
 
Ik verwacht wel dat ze in twijfel gevallen tot meting overgaan.


Nog een kanttekening: we leven in een tijd waarin steed minder van elkaar getolereerd wordt. Motorrijders zijn nog steeds in de minderheid. De niet motorrijders accepteren steeds minder van ons. Dat begint bij afsluiten van dijkjes omdat er sommige motorrijders zijn die de fietsers de vouwen uit de broek rijden.

Met geluid is het zo dat de rijders die het hardst roepen dat het vrijheid is dat je onbeperkt lawaai mag maken het daarmee voor de hele groep onmogelijk maken. Simpelweg omdat ze niet inzien dat ze tak afzagen waar ze op zitten.

Een beetje sportief geluid mag best maar van die open pijpen waar je ruiten van staan te rinkelen mogen wat mij betreft best op deze manier erop gewezen worden dat het gewoon overlast is.

Als we allemaal een beetje inbinden qua geluid dan hebben we in de hele discussie tenminste nog wat wisselgeld.

[zwartkijkmodus aan] Als ze nu zo specifiek op goedkeuring gaan letten, verwacht ik nog veel meer ellende die op ons afkomt [zwartkijk modus uit]
 
Ik heb meer moeite met ouders die hun kinderen gezellig mee naar de supermarkt nemen.
Echt, bindt die @#$%^kinderen aan een paal buiten vast ofzo.
Ik neem mijn 2 cilinder hobby object ook niet gezellig de supermarkt in.


Mijn punt is dat iedereen andere dingen als overlast ervaart.
Wees een beetje tolerant naar elkaar.
:^
 
Was bang dat dit een verlate 1 april grap was -O-

Voor de goede orde: sinds wanneer mag je in NL geen uitlaat zonder e-keur monteren?
Daar stond bij mijn weten nergens iets in over in de wet. (Behalve dat deze gasdicht etc. moet zijn).

En wat niet strafbaar is kan niet gedoogd worden toch? Of bekeurd ;)
 
Laatst bewerkt:
Was bang dat dit een verlate 1 april grap was -O-

Voor de goede orde: sinds wanneer mag je in NL geen uitlaat zonder e-keur monteren?
Daar stond bij mijn weten nergens iets in over in de wet. (Behalve dat deze gasdicht etc. moet zijn).

En wat niet strafbaar is kan niet gedoogd worden toch? Of bekeurd ;)
alles moet CE gekeurd zijn, eigenlijk, wat op je motor zit. Volgens mij.

En een uitlaat zonder E-keur is niet CE gekeurd (lijkt me)
 
Ik vind die ongein prachtig *O*

ze moeten juist die gasten op de stofzuigers beboeten :Y

Juustem!
Ik ga me db killers wel monteren, maar die dempingswol die om de killer heengewikkeld zit van 180 lagen, die gaat er mooi uit :+
Kom je aan op je motor met een blaasgeluidje wat de yamaha neos van mijn bejaarde buurman ook produceerd -O-
Herrie maken moeten ze!!! :]
 
Juustem!
Ik ga me db killers wel monteren, maar die dempingswol die om de killer heengewikkeld zit van 180 lagen, die gaat er mooi uit :+
Kom je aan op je motor met een blaasgeluidje wat de yamaha neos van mijn bejaarde buurman ook produceerd -O-
Herrie maken moeten ze!!! :]

Kijk wij snappen elkaar :Y


Deden de anderen dat maar ;)
 
Ik heb de dempers van mijn 83'-er al vaak in mijn handen gehad, maar er nooit een E-keur op gezien.
Ik ga vanmiddag ook maar eens over de Oldegaarde, collector en dempers zijn door de tand des tijds aardig leeggeroest...
 
alles moet CE gekeurd zijn, eigenlijk, wat op je motor zit. Volgens mij.

En een uitlaat zonder E-keur is niet CE gekeurd (lijkt me)
CE is niet altijd een keuring, in veel gevallen mag (moet) je het als fabrikant zelf op je product zetten als jij vindt dat het aan de eisen voldoet.

Dus een fabrikant mag sommige producten niet zonder CE merkteken (keur mag je het niet eens noemen volgens de regels, want het is geen keurmerk) verkopen (zeker in Frankrijk zijn ze helemaal gek)
Maar volgens mij is de regel nog steeds dat jouw motorfiets aan de eisen van de wegenverkeerswet ten tijde van de ingebruikname van jouw motorfiets moet voldoen, als dat zo is met een uitlaat zonder CE, dan kan ik me nauwelijks voorstellen dat je daar een (terechte) boete voor kunt krijgen.

Dus bijvoorbeeld ouder dan 1996 (?) 1 spiegel, geen knippers, etc.

Meanblueman, JanB anderen weten jullie daar iets over?
 
Ik kan me prima voorstellen dat niet iedereen mijn rsv mille gianelli geluid zo kan waarderen als ik.
En ik vind dat de aso's die 's morgens in een woonwijk vol gas wegscheuren aangepakt moeten worden. Dat de goeden daar ook onder kunnen leiden begrijp ik ook.

Maar er zijn zoveel mogelijkheden om daar wat aan te doen, waarom meteen zonder waarschuwing €370,- ?
Als ik een waarschuwing krijg met de mededeling dat het volgende keer 370 euro gaat kosten dan ga ik er echt wel wat aan doen.
 
Ik ben een aantal weken geleden ook aan de kant gehaald in centrum Rotterdam voor exact hetzelfde verhaal.

De boete ligt inmiddels op de mat, en je wordt inderdaad bekeurd: voor onnodig geluid veroorzaken. feitcode R522 (artikel 57 RVV '90)

370,- euro plus die gezellige 7 euro bonus :) Ik voel me een winnaar!

Controle's zijn vorig jaar gestart en worden gehouden in en rond de binnenstad en zijn in het leven geroepen om de vele heropstappende bontkraagjes een beetje in het gareel te houden. De agent zei het niet letterlijk met die woorden maar ik begreep de stelling.
Hij vertelde er netjes bij dat de goede onder de slechte moeten lijden.

Volgensmij zou met name in de mooie weekenden stevig worden gecontroleerd.

Mijn motor maakt inderdaad teveel herrie, dus tja op de blaren zitten. Alleen vind ik de feitcode dan weer apart, aangezien in stapvoets reed ten tijde van de aanhouding aangezien het druk was. En ook niet aan het revven ofzo.. slippende koppeling richting het stoplicht.
Er reden ook 2 R1's voor me, net zo rustig, ook zij kregen hem. Ze hadden beide hun db killer bij zich maar dat mocht niet baten.

Iig, iedereen hier: Een gewaarschuwd mens telt voor 2!
 
Geldt dit nu voor het hele land? Of is dit alleen in Rotterdam nu effe een punt?

Ik woon in Drenthe maar heb behalve tijdens de tt nog nooit gezien of gehoord dat er op uitlaten gecontroleerd word.

Hoe ziet zo'n e-keur eruit dan? Staat er alleen CE geponst in de uitlaat?
 
élke bekeuring is om de schatkist te vullen.
:^ anders stonden ze wel op fietslampjes te controleren bij het drukste kruispunt waar veel ongelukken gebeuren, nee dan staan ze voor de ingang van een school bijvoorbeeld. Verkeersveiligheid? Haha 1 grote grap die gasten.

Het zijn gewoon struikrovers van de overheid, orde en veiligheid hebben ze allang niet meer.
 
Geldt dit nu voor het hele land? Of is dit alleen in Rotterdam nu effe een punt?
De regels gelden voor heel Nederland.

Kennelijk is er in Rotterdam een speerpunt van gemaakt om welke rede dan ook. Zo heeft ieder stukje zijn eigen 'problemen' waar op gehandhaafd zal worden.
 
[me="Dutch"]vraagt zich af of enkele lawaaipapagaaien lopen te trollen of dat ze echt niet inzien dat ze[/me]
20130722154320_boom.jpg.jpg
 
De regels gelden voor heel Nederland.

Kennelijk is er in Rotterdam een speerpunt van gemaakt om welke rede dan ook. Zo heeft ieder stukje zijn eigen 'problemen' waar op gehandhaafd zal worden.
veel geklaag door bewoners in bepaalde delen van de stad waar veel met motoren wordt gereden.
 
Dat mensen pissig worden als iemand om 4 uur 'sochtends met 3.2 Richter explosies de motor start kan ik begrijpen.
Dat mensen het niet leuk vinden als er een bende motorrijders door de woonwijk komt rijden waardoor men moet schreeuwen om elkaar te verstaan kan ik begrijpen.
Op de openbare weg is een ander verhaal, wie heeft daar nou weer last van? Automobilisten met geluidsisolatie in de deuren?

Aan de andere kant hebben mijn buren af en toe ook een feestje in de tuin, dan bel ik toch ook niet meteen de politie?

Geven en nemen, is dat nou zo moeilijk? :W
 
het is dat ik vandaag geen tijd heb anders ging ik even naar het centrum van rotjeknor. ik wens ze veel suc6 bij het zoeken naar een e-keur onder de drek op de uitlaat. tegen de tijd dat ze die gevonden hebben hebben ze mooi mijn uitlaat gepoetst. dan kan ik hem weer vies maken.
 
Dat mensen pissig worden als iemand om 4 uur 'sochtends met 3.2 Richter explosies de motor start kan ik begrijpen.
Dat mensen het niet leuk vinden als er een bende motorrijders door de woonwijk komt rijden waardoor men moet schreeuwen om elkaar te verstaan kan ik begrijpen.
Op de openbare weg is een ander verhaal, wie heeft daar nou weer last van? Automobilisten met geluidsisolatie in de deuren?

Aan de andere kant hebben mijn buren af en toe ook een feestje in de tuin, dan bel ik toch ook niet meteen de politie?

Geven en nemen, is dat nou zo moeilijk? :W


Ja maar toch snap ik het ergens ook wel. Straten als de Coolsingen en de Meent, waar je niet harder kan dan 25 km/u op een zaterdag en zondag, maar waar de verlengde achterbrug brigade wel de toerentellernaald stipt op 10k hebben staan. En als het dan nog rood licht wordt, nou dan gaan we helemaal ff los.

Omwonende en met name winkeliers hebben geklaagd en toen is het gedonder begonnen.

Agent vertelde ook dat als ze het echt zot maken (revven) ze gelijk de motor innemen en dan op alles controleren. Een burnout is gelijk rijbewijs kwijt etc. Het is gewoon een harde aanpak om de zaak te ontmoedigen.

De doelgroep van deze actie rijdt ook eigenlijk alleen maar rondjes in de stad. Zien en gezien worden. Flip-up helm, sportschoenen en als het echt warm wordt ook nog een korte broek. Ik denk niet dat het die gasten om het plezier van het motorrijden te doen is. Maarja dat zijn allemaal aannames natuurlijk. :/

Ze hebben vorig jaar 2 weken gewaarschuwd op de Meent vertelde de agent, daarna zijn ze begonnen met bekeuren. Nu begint het seizoen weer, dus staan ze er weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan