Open uitlaat controle Rotterdam

Met wat voor uitlaat rijd jij?

  • Origineel

    Stemmen: 105 27,0%
  • Sportpijp met dB-killer

    Stemmen: 83 21,3%
  • Sportpijp zonder dB-killer

    Stemmen: 158 40,6%
  • Volledig open 'demper'

    Stemmen: 43 11,1%

  • Totaal aantal stemmers
    389
Ik zal dat tegen die oude mensen zeggen. Dat ze het niet erg moeten vinden als ze eens per week om drie uur 's nachts wakker worden van een motor die 120dB produceert.
Het zou helpen als je leest wat ik schrijf (hint: dat is niet 'dat ze het niet erg moeten vinden'), en de context waarbinnen ik het schrijf. Let dan met name op 'gezond verstand' en elkaar 'wat' gunnen, en de post waarop ik reageer die (geparafraseerd) stelt dat klagers de wet aan hun kant hebben staan en dat ze dus gelijk hebben.
Het is precies dit soort contextloze verabsolutering van een zeldzame uitzondering die ons opzadelt met een woud aan regeltjes (en handhavingskosten) om die ene zielepiet maar niet voor het hoofd te stoten.
 
Ik zal dat tegen die oude mensen zeggen. Dat ze het niet erg moeten vinden als ze eens per week om drie uur 's nachts wakker worden van een motor die 120dB produceert.

Als jij het uiten van die klacht niet had gefaciliteerd en vervolgens het klaaggedrag bekrachtigd (zodat er gezegd kon worden: "ze moeten afgeschoten worden", o.i.d.), was het lijden in ieder geval minder geweest. Er bestaat namelijk zoiets als het belevende zelf en ook zoiets als het terugblikkende zelf.
 
Verdraagzaamheid, moeilijk te definiëren waar exact de grens ligt tussen mijn vrijheid om plezier (herrie) te maken en de vrijheid van een ander om overdag ongestoord te slapen na een nachtdienst.
Als scheidslijn hebben we de wet, maar die overdrijft. Ik mag ook geen herrie maken als er niemand ligt te slapen. Een sportvliegtuig mag met open uitlaat wel een tering herrie maken.
Ik probeer rekening te houden met mijn omgeving, maar je kunt ook zeggen: als je niet tegen mensen kunt, dan moet je niet in de stad gaan wonen.
 
Als jij het uiten van die klacht niet had gefaciliteerd

De credit daarvoor moet ik geven aan de Gemeente Amsterdam die zo nu en dan avonden organiseert over buurtveiligheid. Ik was daar maar gewoon bezoeker. Ik hoop dat je een buurman krijgt met net zo'n motor die 130dB produceert, en dat die buurman nachtdiensten draait zodat 'ie altijd om 3 uur 's nachts wegrijdt of aankomt.
 
Het lijkt er bijna op dat de overheid gedoogd dat die USA-motoren 2x zoveel herrie mogen maken als andere motoren.

Er lijkt inderdaad met 2 maten gemeten te worden. Ook bij auto's, want je kan mij niet vertellen dat een Lamborghini Aventador (vb: Ovi) slechts 88dB stationair @ 3000rpm en 71dB rijdend produceert, laat staan met een Akra eronder (Lamborghini Aventador LP700-4 Roadster). Ik heb nog geen WOK melding op zo'n apparaat voorbij zien komen...
 
Laatst bewerkt:
De credit daarvoor moet ik geven aan de Gemeente Amsterdam die zo nu en dan avonden organiseert over buurtveiligheid. Ik was daar maar gewoon bezoeker. Ik hoop dat je een buurman krijgt met net zo'n motor die 130dB produceert, en dat die buurman nachtdiensten draait zodat 'ie altijd om 3 uur 's nachts wegrijdt of aankomt.

Volgens mij zijn er alleen op schepen nachtdiensten die om 4 uur eindigen of beginnen...

En wat een beetje lawaai dat 1 keer per week gehoord wordt en zo weer voorbij is, nou weer met buurtveiligheid te maken heeft is ook heel onduidelijk.
 
Laatst bewerkt:
De Nachtwacht (maar die hangt in het museum, dus die hoeft niet naar huis met een open uitlaat)


:+
 
Nee dat niet, maar moet dan wel via een open deur en dat is dan weer niet veilig..
 
Terug
Bovenaan Onderaan