Open uitlaat naar Italie

Frankrijk is geweldig ...heb nog nooit zo aso hard gereden als daar ...helemaal geen problemen gehad ...gelaserd toen..geknipt .. allemaal van voren natuurlijk met 250+

bovendien hebben ze daar in zuid frankrijk uber ubervette snelwegen :} :}

Spanje is erg klote ...super super streng ...diverse keren aangehouden ..dan nog liever nederland...

Duitsland is ook ubertop ...

en in Turkije is het helemaal geweldig ...maat van me werd met zijn zx10r aangehouden ...moest ie 3 kilometer terug rijden en zo hard als ie maar kon voorbij rijden ..anders kreeg ie namelijk de prent hahaha :} :}

Nu back on topic wat beftreft italie ....ben er nog nooit geweest met de motor ..maten van me wel en die rijden echt aso aso ...en zij hebben ook geen probleem gehad met hun open uitlaten en rijgedrag
 
Je moet er maar eens op letten, in het buitenland rijden er net zoveel motoren met open pijpen rond als in Nederland. gewoon doen en een eventuele boete als onderdeel van je budget houden, net als benzine en olie ;)
 
Maatje van me is vorig jaar in de Dolomieten aan de kant gezet omdat z'n Superduke waarschijnlijk iets te veel geluid produceerde.
Om te testen of je dn killers erin zitten proppen ze gewoon een stok in de dempers.Hij had ze er dus niet in zitten.Resultaat 70 Euro boete meen ik.Je bent dan wel voor die dag gevrijwaard van een nieuwe boete op vertoon van de bekeuring.
Echter de volgende dag kan je zo weer de sjaak zijn.
 
Allemaal persoonlijke ervaringen, maar het feit blijft gewoon dat je een e-keur met db-killer in je pijp moet hebben. De kans van een boete is er dus altijd. Lijkt mij dus een kleine moeite om een db-killer te laten maken (iets van 35eu bij bepaalde motorzaken) en deze mee te nemen. Heb je misschien vaker nog iets aan, circuitdag oid.

Better safe, then sorry.
 
Al verscheidene keren in de Dolomieten geweest. Nog nooit problemen gehad. En vind dat je er juist positief wordt ontvangen. Door Politie en Lokale mensen. Dikke klappen vinden ze tot op zekere hoogte helemaal prachtig. De angstverhalen over losse handen en helmen e.d. zijn zwaar overtrokken en kan me niet voorstellen dat je hiermee te maken krijgt.
In de Vogezen ook geen problemen gehad. Alleen maar positief.
Oostenrijk kijken ze ook meer naar snelheid ipv geluid, ach als het geluid maar niet veels te gek is. En natuurlijk gewoon een beetje gedragen in de bebouwde kom.

Oftewel ik denk dat het nergens een groot probleem is en de kans op een boete is net zoveel als in NL. Alleen in Dld (Eiffel) mag je volgens mij niet verder rijden. Voor de rest kom je echt wel weg met een boete.

Oja ik zal ze zelf niet uitdagen met een vals E-keur certificaat. Ze zijn niet gek, en ik denk dat je er een stuk moeilijker mee weg komt. Betaal dan een boete van ten hoogste 75 Euro ofzo.

P.s. Heb zelf wel killers op maat laten maken. Maar in Italie gaan deze er weer uit :Y .

Ik ben vorig jaar met een mede mf-er aangehouden in de eiffel en kon een boete thuis verwachten voor het inhalen over doorgetrokken streep en 40 te hard.
Hij heeft ook open uitlaten en hier werd niks over gezegd, uiteindelijk heeft de vriendelijke snor ons alleen de prent voor het inhalen gestuurd!!! :Y
Dus erg netjes van hem !! :} :}

Hij zei overigens wel dat als hij ons nog eens zo door de eiffel zag rijden we een verbod zouden krijgen.. (wat hij hier precies mee bedoelde weet ik niet) We moesten maar een paar km door rijden naar de ring O-)
 
Toch vraag ik me af of je in bv Duitsland je motor moet laten staan als je daar aangehouden word met bv een two brothers.

Word het gewoon een boete die standaard is of krijg je naargelang het geluid dat die maakt een bekeuring voor het overschreven max. db.
 
In beide landen officieel niet toegestaan en men is afhankelijk van de politie.
Daarmee bedoel ik dat er agenten zijn (op snelweg, binnendoor of in de stad) die gewoon standaard zoveel mogelijk buitenlandse kentekens aanhouden en controleren, dat is een vorm van machtsvertoon (spiegeltje goed, uitlaat, banden, álles controleren ze en ze vinden áltijd wat !
Hier probeert een agent misschien nog of de bestuurder Engels, Duits enz. spreekt, buiten NL kan je dat vergeten. Dus spreek je geen vloeiend Italiaans dan hang je ! En nioet zo maar een boete van 50-of 100- euro, vele honderden euro's, motor in beslag, rijbewijs ingenomen enz. Die ellende (kan een week duren voordat je je papieren weer terug hebt) weegt niet op tegen het geluid van een open uitlaat.
Neem je het risico ? Dan ook accepteren dat je op de blaren moet zitten ! gr. Fokker
 
In beide landen officieel niet toegestaan en men is afhankelijk van de politie.
Daarmee bedoel ik dat er agenten zijn (op snelweg, binnendoor of in de stad) die gewoon standaard zoveel mogelijk buitenlandse kentekens aanhouden en controleren, dat is een vorm van machtsvertoon (spiegeltje goed, uitlaat, banden, álles controleren ze en ze vinden áltijd wat !
Hier probeert een agent misschien nog of de bestuurder Engels, Duits enz. spreekt, buiten NL kan je dat vergeten. Dus spreek je geen vloeiend Italiaans dan hang je ! En nioet zo maar een boete van 50-of 100- euro, vele honderden euro's, motor in beslag, rijbewijs ingenomen enz. Die ellende (kan een week duren voordat je je papieren weer terug hebt) weegt niet op tegen het geluid van een open uitlaat.
Neem je het risico ? Dan ook accepteren dat je op de blaren moet zitten ! gr. Fokker
noem eens wat specifieke voorbeelden ipv algemene (indianen)verhalen?
 
Toch vraag ik me af of je in bv Duitsland je motor moet laten staan als je daar aangehouden word met bv een two brothers.

Word het gewoon een boete die standaard is of krijg je naargelang het geluid dat die maakt een bekeuring voor het overschreven max. db.


In de Eiffel hebben we het wel meegemaakt dat de motor van Polizei "Gert" moest blijven staan. Ik denk dat dit wel uitzonderlijk was, omdat er een soort "wegmisbruikers" bij stond te filmen. Dan is men toch net ff wat preciezer op de regels.

Volgende dag de collega van Gert tegengekomen, maar toen gewoon wel door gekund.
 
haha elke andere post geeft weer een ander advies. as ever op fora :P

mijn ervaringen (rij altijd emt open uitlaten, eerst op een TL1000R en daarna op de ZX10R):

- zeer vele malen DE (vooral veel eifel) gereden, nooit gezeik gehad
- oosternijk: wel veel controles gezien in BBK, 1 keer aangehouden met een TL1000R met ingekorte open pijpen, maar niets over geluid gehoord. na het betaen van 10!!!!! :o euro boete voor 20 te hard in BBK mocht ik weer door. alleen nu ze snelheids boetes op simige plekken hebben gekoppeld aan milieu delicten schijnen de boetes plots astronomisch te zijn. echter geen ervaringen mee.

- italië, noorwegen, frankrijk: veel cotroles op snelheidgezien, reed altijd netjes, dus nooit aangehouden voor snelheid of geluid.

mits binnen grenzen (mijn ZX10r klinkt mooi vol, maar blijft wel rond de 95Db) loopt het neit zo'n vaart, cker niet als je niet met 200+ op je achterwiel langskomt. mooi geluid is een groot deel vd ervaring, juist in eht buitenland omdat ze daar dingen hebben die bochten heten. daar moet je dus echt motorrijden, incl accelereren remmen en schakelen, en dat klinkt nou eenmaal beter met een open pijp. tunnels ook :9~

PS: qua verkeer kun je in IT echt de meest idiote dingen doen, en dan rij je nog netjes ivm de italianen zelf. in frankrijk ook trouwens.

dat zijn mijn persoonlijke ervaringen hoor.

ms ff een pol starten om de percentages te checken ;)
 
In beide landen officieel niet toegestaan en men is afhankelijk van de politie.
Daarmee bedoel ik dat er agenten zijn (op snelweg, binnendoor of in de stad) die gewoon standaard zoveel mogelijk buitenlandse kentekens aanhouden en controleren, dat is een vorm van machtsvertoon (spiegeltje goed, uitlaat, banden, álles controleren ze en ze vinden áltijd wat !
Hier probeert een agent misschien nog of de bestuurder Engels, Duits enz. spreekt, buiten NL kan je dat vergeten. Dus spreek je geen vloeiend Italiaans dan hang je ! En nioet zo maar een boete van 50-of 100- euro, vele honderden euro's, motor in beslag, rijbewijs ingenomen enz. Die ellende (kan een week duren voordat je je papieren weer terug hebt) weegt niet op tegen het geluid van een open uitlaat.
Neem je het risico ? Dan ook accepteren dat je op de blaren moet zitten ! gr. Fokker

loop niet zo te fokken man wat een onzin :')

ik zou gewoon een dikke Superpole moto GP demper of Bos GP 1 demper monteren en overal volgas voorbij blérren :Y
 
Laatst bewerkt:
Toch vraag ik me af of je in bv Duitsland je motor moet laten staan als je daar aangehouden word met bv een two brothers.
Word het gewoon een boete die standaard is of krijg je naargelang het geluid dat die maakt een bekeuring voor het overschreven max. db.

Een paar jaar geleden werd er nogal veel aandacht aan gegeven, de controles in Duitsland met name.
Toen zag je ook diverse filmpjes dat er naast een prent ook de eis werd gesteld dat er een standaard pijp op kwam, of de fiets moest met een aanhanger worden vervoerd. Zag je een groepje Nederlandse motorrijders beteuterd naast hun motoren staan.

Of dat overal zo is en of er nu nog zo streng opgetreden wordt, goeie vraag......

Ik gok het in ieder geval niet. Kleine moeite om er een E-keur pijp op te zetten en het kan een hoop gedoe schelen. Wie wil er op gokken om z'n weekendje weg of zelfs vakantie op die manier te laten verstieren?
 
Laatst bewerkt:
G.Focker,
helaas geen indianen verhalen en onzin, zelf 4 jr. geleden 2x meegemaakt.
1x in Italie en 1x in Frankrijk en bij vrienden idem dito.
Als je aandacht vraagt met teveel geluid (of te snel rijden) loop je het risico dat je
aandacht krijgt en aangehouden wordt. De politie hier is in de meeste gevallen nog redelijk
maar als jij in Spanje of Italie een boze agent (of verkeerspolitie) met die hoge kaplaarzen
en een gummiknuppel van een meter lang aan de riem, alles moet gaan uitleggen terwijl je
de taal nauwelijks spreekt, ben je veelal de sigaar.
Ben eens gepakt toen de ononderbroken witte streep (verboden dus in te halen) overging in onderbroken streep en mijn achterwiel had nog net de ononderbroken streep meegepakt !
Met een verrekijker stonden ze 200 mtr. verderop, zo simpel gaat 't daar en zeker met buitenlanders.
Niets geen onzin, gewoon feiten, Fokker
 
Dit zal toch een bekend filmpje zijn denk ik???


Wij zijn gelukkig nog nooit aan de kant gezet in de Eifel maar de hele groep gooit bij de grens toch maar even de DB killers erin...
 
noem eens wat specifieke voorbeelden ipv algemene (indianen)verhalen?
uit ervaring kan ik Fokker wel gelijk geven. Ik breng al jaren mijn vakantie door in Italië en we zijn al aardig bij de plaatselijke bevolking ingeburgerd. De plaatselijke politie staat ook gewoon in de bar een wijntje te drinken, de lokale bevolking rijdt vrijwel altijd met veel te veel alcohol op rond in de auto.
Ook lees ik de plaatselijke krantjes daar en als er dan een grootschalige politiecontrole is geweest valt mijn bek op: resultaat van de controle: één (1) Duitse motorrijder gepakt met drank op. Jongens, neem van me aan, ze pakken echt hun landgenoten niet dus .....
zorg gewoon dat je spulletjes in orde zijn.
Komtie weer:.. en de Italiaanse scheurneuzen konden zo doorrijden en twee bejaarde hollanders aan de kant.
273bde2ee5ce389cd93fe57e9174ca0a

maar....... ze konden niets vinden uiteraard O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben met een maatje van me naar portugal geweest, beide op een ZXR750 met open Sebring uitlaten. Ruim 5500 kilomter gereden. Door Nederland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Portugal, Luxemburg en Duitsland en nergens aangehouden!

Later met een ander maatje van me geknald in de Dolemieten in Italie en ik toen helaas met standaard dempers onder een Z1000 maar bij met een volledig open termignoni systeem onder een KTM Supermotard. Ook geen centje pijn.

Ik zou het zo weer doen met open uitlaten.
 
Hallo mensen,

Komende zomer staan de dolomieten op de agenda. Zijn er misschien nog recente ervaringen met geluid / E keur controles daar?

Plan is om met terminoni's met DB killer te gaan, wat praktisch betekent niet teveel geluid, maar formeel geen E-keur.

Denk dat je gratis koffie zult krijgen van de politie. Ze hebben een pesthekel aan Japanse fietsen, maar voor een Duc knijpen ze gaarne een oogje toe. Althans, dat hoorde ik laatst van een Italiaanse.
 
Laatst bewerkt:
Een paar jaar geleden werd er nogal veel aandacht aan gegeven, de controles in Duitsland met name.
Toen zag je ook diverse filmpjes dat er naast een prent ook de eis werd gesteld dat er een standaard pijp op kwam, of de fiets moest met een aanhanger worden vervoerd. Zag je een groepje Nederlandse motorrijders beteuterd naast hun motoren staan.

Of dat overal zo is en of er nu nog zo streng opgetreden wordt, goeie vraag......

Ik gok het in ieder geval niet. Kleine moeite om er een E-keur pijp op te zetten en het kan een hoop gedoe schelen. Wie wil er op gokken om z'n weekendje weg of zelfs vakantie op die manier te laten verstieren?
Ik heb nu een two brothers eronder zitten (Uiteraard geen E-keur) en ben van plan elke week wel naar het buitenland te rijden voor 3 dagen.
België, Duitsland, Frankrijk staan standaard vast Zwitserland, Oostenrijk & Italië wil ik ook nog wel doen.
En om nou elke keer een andere uitlaat erop te zetten vind ik wel veel werk maar ik wil die wel houden.

Denk dat ik gewoon een Akra erbij haal en die erop zet als ik weg ga en zodra ik weer terug in Nederland ben mijn Two Brothers er weer op.
 


:+


Trouwens zelf nooit problemen gehad mit der polizei..
Rij ook met open uitlaat.

Ik rij zelf bijna uitsluitend in DL, is bij mij om de hoek..

Frankrijk nooit geen probs gehad, mooiste motorbochten land!!
 
Tja, het blijft een gok. Kan lang goed gaan, maar of het nou rustig rijdt met de wetenschap dat je misschien gedoe kunt krijgen? Dat verbaal is nog overheen te komen, maar als ze je verbieden door te rijden heb je toch écht een probleem.
Maar dat mag iedereen voor zichzelf bepalen. Ik neem die gok in ieder geval niet.
 
Tja, het blijft een gok. Kan lang goed gaan, maar of het nou rustig rijdt met de wetenschap dat je misschien gedoe kunt krijgen? Dat verbaal is nog overheen te komen, maar als ze je verbieden door te rijden heb je toch écht een probleem.
Maar dat mag iedereen voor zichzelf bepalen. Ik neem die gok in ieder geval niet.
Ik ook niet... db-killers altijd geplaatst als ik de teutoburgerwald in ga....

Bovendien loopt/trekt de mijne onderin beter met de db-killers geplaatst....
 
Ik heb een open Akra zonder dB killer. Aan de andere kant: die is er in twee minuten onder vandaan. Twee veertjes lostrekken, inbus van de ophanging losdraaien en de uitlaat loshalen.
De OEM pijp moet met 2 boutjes vast..... Bij elkaar 5 minuten werk, ik doe er al langer over om m'n pak aan te trekken......
Kortom: tov. de mogelijke problemen is het wisselen van de pijp een fluitje van een cent.
 
Ik heb een open Akra zonder dB killer. Aan de andere kant: die is er in twee minuten onder vandaan. Twee veertjes lostrekken, inbus van de ophanging losdraaien en de uitlaat loshalen.
De OEM pijp moet met 2 boutjes vast..... Bij elkaar 5 minuten werk, ik doe er al langer over om m'n pak aan te trekken......
Kortom: tov. de mogelijke problemen is het wisselen van de pijp een fluitje van een cent.
Ben je zo stram.... mijn pak heb zeker weten binnen 5 min aan inclusief laarzen ed....Maar voordat ik het 'spul' buiten heb en 'running'... zoals de navi/bluetooth/helm/motor aan het lopen (stationair) op 1500 omw/min ben ik 10 min onder de pannen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan