Open uitlaat naar Italie

Ik als Fransman wil toch even duidelijk maken dat ondanks jullie 'Nederlanders' veel negatieve woorden hebben over Fransen, je ons moet toekennen dat qua motorrijders wij heel tolerant zijn en lief :)
 
Ja, moeder is Nederlands :( ... maar kvind haar wel lief hoor! :)

Mijn vader vertelde me dat in Italie het echt eikels zijn, 2 vrienden van hem hebben daar flinke boetes gehad...

(toegeven één vriend van hem reed een harley, dus niet alleen het lelijke kabaal maar ook waarschijnlijk losvliegende onderdelen en stank waren de oorzaak van zijn boete :+ )
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring....

We reden op een gegeven moment echt in the middle of nowere in italie, op een weggetje waar geen 2 auto's naast elkaar konden rijden, komen we een oud vrouwtje tegen , die begint te knipperen, en aangezien we in de verste verte nix zagen, stopte we dus even om te controleren of er iets los hing, maar alles goed, dus weer verder...
na 15 km zien we in de verte EEN BOOM met daaronder een auto, dus toch maar voorzichtig erlangs , en ja hoor 2 carabinieries op klapstoeltjes in de schaduw , met een lasergun in de hand....
Kijk dat noem ik nou klantvriendelijk laseren

Ja, of juist niet, dat zijn de wegen waar ik hem vaak even goed opentrek
 
Ik ben vorig jaar 12 dagen in de dolomieten aan het "toeren" geweest met 2 open uitlaatjes en heb alleen last gehad van lasergunners, de ervaringen zijn dus nogal verschillend :P

Heb overigens geen boete gekregen door in de dorpjes netjes de Vmax aan te houden, meestal stonden ze dan ook op de eerste of op de laatste parkeerplaats in het dorpje...
 
Ja, moeder is Nederlands :( ... maar kvind haar wel lief hoor! :)

Mijn vader vertelde me dat in Italie het echt eikels zijn, 2 vrienden van hem hebben daar flinke boetes gehad...

(toegeven één vriend van hem reed een harley, dus niet alleen het lelijke kabaal maar ook waarschijnlijk losvliegende onderdelen en stank waren de oorzaak van zijn boete :+ )

:Y Klopt helemaal, tenzij je de taal erg goed machtig bent, dan is niks een probleem :+ :W
 
:Y Klopt helemaal, tenzij je de taal erg goed machtig bent, dan is niks een probleem :+ :W
Die ervaring heb ik ook, ik lulde me er ook uit en mocht zelfs een foto van hen maken (zie boven), kostte me geen prent. Zeker als je vertelt dat je een (soort van) collega bent (want caribinieri is geen politie hè!)
 
Laatst bewerkt:
nee da's policia stradale (hier KLPD) en communale (hier 'gewone politie') toch??

afijn, veel verschillende reacties, dus je bent nog niks wijzer :+
 
Ik als Fransman wil toch even duidelijk maken dat ondanks jullie 'Nederlanders' veel negatieve woorden hebben over Fransen, je ons moet toekennen dat qua motorrijders wij heel tolerant zijn en lief :)

Gelijk heb je !! Zo is het maar net. Vive la France !! :}
 
Gewoon een willekeurig e-keur certificaat printen en laten zien. Zeggen dat ie bij de uitlaat hoort, dan zal alles wel prima zijn.:)
 
Zeker veel verschillende reacties hier. Is natuurlijk ook wie je treft bij de controle.
Denk dat ik mijn oude uitlaat maar opgaat zoeken in de stalling en tzt erop gaat zetten. Wel extra werk aangezien ik bij terugkomst de akra er wel weer op wil hebben.

Bij deze bedankt voor alle reacties.
 
Laatst bewerkt:
Al verscheidene keren in de Dolomieten geweest. Nog nooit problemen gehad. En vind dat je er juist positief wordt ontvangen. Door Politie en Lokale mensen. Dikke klappen vinden ze tot op zekere hoogte helemaal prachtig. De angstverhalen over losse handen en helmen e.d. zijn zwaar overtrokken en kan me niet voorstellen dat je hiermee te maken krijgt.
In de Vogezen ook geen problemen gehad. Alleen maar positief.
Oostenrijk kijken ze ook meer naar snelheid ipv geluid, ach als het geluid maar niet veels te gek is. En natuurlijk gewoon een beetje gedragen in de bebouwde kom.

Oftewel ik denk dat het nergens een groot probleem is en de kans op een boete is net zoveel als in NL. Alleen in Dld (Eiffel) mag je volgens mij niet verder rijden. Voor de rest kom je echt wel weg met een boete.

Oja ik zal ze zelf niet uitdagen met een vals E-keur certificaat. Ze zijn niet gek, en ik denk dat je er een stuk moeilijker mee weg komt. Betaal dan een boete van ten hoogste 75 Euro ofzo.

P.s. Heb zelf wel killers op maat laten maken. Maar in Italie gaan deze er weer uit :Y .
 
3 jaar in Italië met de motor op vakantie geweest :]

Waarvan:
1 jaar vanaf Verona langs de westkust naar beneden tot Napels, via oostkust naar boven
1 jaar Toscane en omgeving
1 jaar Toscane en Dolomieten

Devil SB2 (= bak herrie), geen E-keur, wel dB-killer (maar dan nog niet E-keur).

Mijn ervaring is dat ze er nergens een probleem van maken, zolang je je maar een beetje netjes gedraagt. En in vergelijking met het weggedrag van de Italianen zelf is dat al snel het geval :+ Meestal kijken ze even op, steken af en toe zelfs hun duim op en is er verder niets aan de hand.

Oostenrijk:
Houd je netjes aan de snelheid in de dorpen. Aantal laserguns gezien in de dorpen, geen problemen gehad met m'n uitlaat.

Duitsland en Zwitserland: alleen op snelweg gereden, vooral in Duitsland veel politie gezien op de snelweg maar nergens problemen.

Frankrijk weet ik niet :N
 
Laatst bewerkt:
Goedendag mede motorrijders,

Ik wil in Mei naar Frankrijk en Italie op de motor. Nu heb ik een geheel open systeem van akrapovic op mijn CBR zitten. Geen keurmerk en geen DB killer voor te krijgen.

Levert dit veel gezeik op als ik hiermee naar die landen ga, of gedogen ze hier het een en ander?

Nu is een vriend handig en deze wil evt. wel een DB killer maken, is dit dan nog een oplossing?

Of moet alles eraf?

m.v.g.
Niels
welk type Akra heb je ? Er zijn nl db killers van Akra die er wel in passen ook al heb je een full systeem ;)
 
Dacht de racingline (RVS met carbondemper)

Had het bij Akrapovic op de motorbeurs nog gevraagd, maar daar melden ze dat er geen dB killer was :?
 
Laatst bewerkt:
Dacht de racingline (RVS met carbondemper)

Had het bij Akrapovic op de motorbeurs nog gevraagd, maar daar melden ze dat er geen dB killer was :?

Voor een Devil is officieel ook geen DB-killer, maar m'n motorzaak kon er wel aan 1 komen ;) Zijn volgens mij een paar bedrijven die universele dbkillers maken. Bij mij scheelt het niet heel erg veel, maar wel wat ;)
 
Hallo mensen,

Komende zomer staan de dolomieten op de agenda. Zijn er misschien nog recente ervaringen met geluid / E keur controles daar?

Plan is om met terminoni's met DB killer te gaan, wat praktisch betekent niet teveel geluid, maar formeel geen E-keur.
 
Hallo mensen,

Komende zomer staan de dolomieten op de agenda. Zijn er misschien nog recente ervaringen met geluid / E keur controles daar?

Plan is om met terminoni's met DB killer te gaan, wat praktisch betekent niet teveel geluid, maar formeel geen E-keur.

Afgelopen zomer in etappes naar het WDW vanaf Verona en daarna helemaal naar huis via de Dolomieten zonder problemen met politie. En ik rij met volledig open Termi's zonder killers/E-keur.
Een aantal keren zelfs duimpjes gehad van Carabinieri mannen in auto en motoragenten. :]
Alleen door dorpjes moet je je gewoon netjes gedragen, verder vinden ze het prachtig. Italianen kunnen van Duc's duidelijk meer hebben dan bij andere merken. :+
 
Afgelopen zomer in etappes naar het WDW vanaf Verona en daarna helemaal naar huis via de Dolomieten zonder problemen met politie. En ik rij met volledig open Termi's zonder killers/E-keur.
Een aantal keren zelfs duimpjes gehad van Carabinieri mannen in auto en motoragenten. :]
Alleen door dorpjes moet je je gewoon netjes gedragen, verder vinden ze het prachtig. Italianen kunnen van Duc's duidelijk meer hebben dan bij andere merken. :+
Werkt dat ook met een asociale Two Brothers. :P
 
Laatst bewerkt:
Werkt dat ook met een asociale Two Brothers. :P
Op een z1000? geen idee, 't is geen Duc natuurlijk. Die maffe italianen zijn nogal trots op hun eigen producten en daarvan accepteren ze duidelijk meer dan van buitenlandse producten.

Een keer op vakantie met een huur-Smart ( _O- ) 2 keer aan de kant gezet voor "te vlot" door bochtige stukken rijden (zonder om te flikkeren :+ ), terwijl ik het jaar daarna in m'n (ex-) Lancia Delta HF Integrale alleen maar duimpjes kreeg... In daarin reed ik behoorlijk door... O-)
 
2 jaar oprij door Italië gereden met open pijp en geen probleem :N
ik zeg DOEN! op eigen risico :P
 
genieten van het geluid tijdens je vakantie daar doe je het toch ook een beetje voor! Ik zeg durf te leven en gaan met die banaan...
 
Op een z1000? geen idee, 't is geen Duc natuurlijk. Die maffe italianen zijn nogal trots op hun eigen producten en daarvan accepteren ze duidelijk meer dan van buitenlandse producten.

Een keer op vakantie met een huur-Smart ( _O- ) 2 keer aan de kant gezet voor "te vlot" door bochtige stukken rijden (zonder om te flikkeren :+ ), terwijl ik het jaar daarna in m'n (ex-) Lancia Delta HF Integrale alleen maar duimpjes kreeg... In daarin reed ik behoorlijk door... O-)
Voorlopig nog even op mijn huidige er6.
De nieuwe Z1000SX komt half/eind dit jaar. *O*

Maar het een tweetakt motor en klinkt behoorlijk asociaal met db-killer. })

Dus als ik naar italie ga alleen met hun merken rijden. *D B|
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan