Open uitlaat naar Italie

long

Die hard MF'er
25 jan 2007
561
0
Goedendag mede motorrijders,

Ik wil in Mei naar Frankrijk en Italie op de motor. Nu heb ik een geheel open systeem van akrapovic op mijn CBR zitten. Geen keurmerk en geen DB killer voor te krijgen.

Levert dit veel gezeik op als ik hiermee naar die landen ga, of gedogen ze hier het een en ander?

Nu is een vriend handig en deze wil evt. wel een DB killer maken, is dit dan nog een oplossing?

Of moet alles eraf?

m.v.g.
Niels
 
Laatst bewerkt:
In Frankrijk heb ik zelf geen reactie gehad op me half open pijpen op me XV (omgeving Bretange en Parijs).
 
Niet doen als er 1 land is wat strenger is met uitlaten dan Duitsland is het Italië wel.
Volgens mij moet je ook een certificaat laten zien dat je uitlaat een E-keur is (en dus ook TUV goedgekeurd is)
 
Afgelopen zomer met mijn RF (900 (racing use only laser) en mijn vriendin op haar CB-1 met open demper, Duitsland, Oostenrijk, Italie, Slovenie en Croatie gedaan. En weer terug natuurlijk.

Echt nergens gezeik gehad met twee open dempers.




Maarja echt legaal is het niet, dus als je een zeikerd tegen komt ben je mooi nat natuurlijk.

RFast
 
ben jaar geleden naar frankrijk geweest (met open pijp) en een lokale motorrijder daar wist mij te vertellen dat ze van open pijpen niet zo'n probleem maken. Hij vertelde dat de politie vooral streng is in de steden zelf en dat je in de steden zelf gewoon rustig aan moet doen maar daarbuiten is het allemaal niet zo'n probleem, dus ik zou niet volgas door die steden daar gaan bleren met je open pijp :P italie weet ik niet
 
Laatst bewerkt:
ben jaar geleden naar frankrijk geweest (met open pijp) en een lokale motorrijder daar wist mij te vertellen dat ze van open pijpen niet zo'n probleem maken. Hij vertelde dat de politie vooral streng is in de steden zelf en dat je in de steden zelf gewoon rustig aan moet doen maar daarbuiten is het allemaal niet zo'n probleem, dus ik zou niet volgas door die steden daar gaan bleren met je open pijp :P italie weet ik niet

Blik op de weg: "Wie om aandacht vraagt, krijgt die ook."
 
Laatst bewerkt:
In Italie rijden ze als gekken dus een open uitlaat meer of minder zal niet veel uitmaken dacht ik, maargoed van rijders hier blijkt toch weer iets anders :)
 
74,- euro voor het ontbreken van de DB killers :+


Foto-FKARSFO4.jpg
 
In Frankrijk zijn ze nogal scherp op banden, gelukkig zaten er bij mij nieuwe op dus geen probleem.
Was gewoon een fuik midden in het boereland in de omgeving van Charmes, verder vroegen ze niet eens naar papieren of RBW.
 
In frankrijk ooit staande gehouden met geheel open pot. Papieren gecontroleerd (rijbewijs en kenteken). Motor moeten starten, gas geven (flinke blèr) en de complimenten van de agent voor het mooie geluid :} :} :}

En een fijne reis verder....
 
Goedendag mede motorrijders,

Ik wil in Mei naar Frankrijk en Italie op de motor. Nu heb ik een geheel open systeem van akrapovic op mijn CBR zitten. Geen keurmerk en geen DB killer voor te krijgen.

Levert dit veel gezeik op als ik hiermee naar die landen ga, of gedogen ze hier het een en ander?

Nu is een vriend handig en deze wil evt. wel een DB killer maken, is dit dan nog een oplossing?

Of moet alles eraf?

m.v.g.
Niels
Ik denk dat wij dezelfde prachtige demper hebben;)
Ik heb er een DB killer van een ander merk in laten zetten.
Gewoon even langs de dealer, diameter van het tuutje :P opmeten en dan moeten zij even zoeken welke erin past:)
 
Mijn ervaring....
Duitsland doet alleen moeilijk in de zgn stiltegebieden ( natuurgebieden , eifel enz) op de snelweg nog nooit problemen gehad, zelfs met N2O kit, open pijp , aangehouden, gewoon omdat ze het even van dichtbij wilden zien, ........
Frankrijk .... hoe harder hoe liever, maar gedraag je binnen de bebouwde kom....
Italie ..... kan en mag ook alles, regels zijn daar kennelijk niet van toepassing op motorrijders...

Maar zoals gezegd, dis is allemaal uit eigen ervaring, zowel in frankrijk als italie beginnen ze al 30 km van te voren te seinen en knipperen dat er een controle is of dat er ergens politie staat...
We reden op een gegeven moment echt in the middle of nowere in italie, op een weggetje waar geen 2 auto's naast elkaar konden rijden, komen we een oud vrouwtje tegen , die begint te knipperen, en aangezien we in de verste verte nix zagen, stopte we dus even om te controleren of er iets los hing, maar alles goed, dus weer verder...
na 15 km zien we in de verte EEN BOOM met daaronder een auto, dus toch maar voorzichtig erlangs , en ja hoor 2 carabinieries op klapstoeltjes in de schaduw , met een lasergun in de hand....
Kijk dat noem ik nou klantvriendelijk laseren
 
Mijn ervaring....
Duitsland doet alleen moeilijk in de zgn stiltegebieden ( natuurgebieden , eifel enz) op de snelweg nog nooit problemen gehad, zelfs met N2O kit, open pijp , aangehouden, gewoon omdat ze het even van dichtbij wilden zien, ........
Frankrijk .... hoe harder hoe liever, maar gedraag je binnen de bebouwde kom....
Italie ..... kan en mag ook alles, regels zijn daar kennelijk niet van toepassing op motorrijders...

Zie mijn foto hierboven :z



En dat het niet eenmalig was... zie de foto hieronder :X
Dit was 2 dagen later. Wij waren aan de verkeerde kant van die bloembak langs gereden |( |( (waar ook dat stopbord in staat)

Hoppa, Xtra's 2e boete in Italie :P


Foto-DSMRGIEZ.jpg
 
Ik weet niet hoe het met uitlaten zit. Ik weet wel dat ze in italie op E-keurtjes letten. Sinds vorig jaar hebben ze regels ingevoert, dat als je helm niet een bepaald E-keur heeft, je je motor mag inleveren. Als ze zelfs daar als zo opgewonden van worden, wil ik niet weten wat ze met uitlaten doen!
 
Italie is bijzonder relaxed m.b.t. motorrijden. Snelheid en geluid doen ze in de Dolomieten niet moeilijk over. Doorgetrokken strepen en inrijverboden wel!

Ga niet via Oostenrijk of Zwitserland terug, daar zijn ze juist erg streng.....
 
In Zuid-Europa nemen ze dat niet zo nauw. Daar vinden agenten grauwe roffels en diepe grommen hardstikke mooi en zullen ze dat alleen maar prijzen.

Gewoon zo laten dat systeem :]
 
Zie mijn foto hierboven :z



En dat het niet eenmalig was... zie de foto hieronder :X
Dit was 2 dagen later. Wij waren aan de verkeerde kant van die bloembak langs gereden |( |( (waar ook dat stopbord in staat)

Hoppa, Xtra's 2e boete in Italie :P


[afbeelding]

volgens mij ging je aan de goede kant langs die bak!
pijl wijst naar rechts en volgens mij kwamen jullie daar ook vandaan })
 
Laatst bewerkt:
volgens mij ging je aan de goede kant langs die bak!
pijl wijst naar rechts en volgens mij kwamen jullie daar ook vandaan })
Ja! jij snapt 't :Y


Nou, dit vond ik wel een naaistreek hoor.
Die ervoor wegens te veel herrie begreep ik best.
We reden op een bekend stuk de berg op, dus ff lekker gassen en toen stonden knabbel en babbel ineens aan de kant met een stopbordje :+
 
Levert dit veel gezeik op als ik hiermee naar die landen ga, of gedogen ze hier het een en ander?
Niels
Ha Niels, al diverse malen in Italië geweest, het valt me daar op dat ze juist alleen buitenlanders er tussen uit halen, de Italiaanse scheurneuzen laten ze ongemoeid. Niet doen dus!!
273bde2ee5ce389cd93fe57e9174ca0a
 
Laatst bewerkt:
In Nederland meet men het geluid, als dat teveel is kun je een bekeuring krijgen.
Wel of geen E-keur en wel of geen DBkillers maakt daarnaast niet uit.

In veel buitenlanden meet men helemaal niets, DB killer niet aanwezig = bon, geen E-keur = bon.

Daarnaast is de kans op een spontane geluidsmeting gezien de dure (dus zeer beperkt beschikbare) meetapparatuur en de omslachtige meetmethode in Nederland zo goed als nihil.

Op eoa manier denk ik dat je in Nederland dus best goed zit, op dit vlak :X
 
In Monaco reed ik rustig een helling naar beneden met gas bijna dicht en daardoor kwam er om de 2-3sec een kleine klap uit de uitlaat en in mn spiegel zal ik al 2 politie motoren (mannetjes met open helm in blouse met korte mouwen) en 1tje ging naast me rijden en zij vriendelijk "Exhaust no more noise" waarop ik knikte en hij er met een rotgang vandoor reed :+

Ik hoor wel verhalen dat je in Italie niet met 1 losse hand moet gaan rijden aangezien ze dan je motor in beslag nemen??
 
Terug
Bovenaan Onderaan