open uitlaat op cb500!

Scheur

Die hard MF'er
3 nov 2004
842
5
Den Helder
goeiedag,

ik wil graag even melden dat ik gister een open uitlaat van het merk Viper op mijn cb500 heb gemaakt! Samen met mijn oom heb ik hem passend gemaakt, door een ander tussenpijpje te maken.. de motor is 25 kw maar ik denk nu niet meer.. ik merk dat ik meer vermogen heb, en een klein dipje bij 7 duizend toeren. Ben toch dik tevreden!

Bijlage: Viperuitlaat.jpg
 
full
 
Vergeet je niet de bougie kleur in de gaten te houden, of heb hem al wat rijker afgesteld?
 
Wil op mijn ER5 ook een blerpijp zetten, maar ik zie het niet zo zitten om mijn orginele demper eraf te slijpen....als ik dan een keer naar het buitenland wil ofzo kan ik hem niet terug zetten (in duitsland doen ze moeilijk over open pijpen heb ik gehoord)

er is wel een uitlaat van Nexxus voor de ER-5 zag ik, maar of het geluid daar beter van wordt??

Oh trouwens, ziet er nice uit :}
 
Wil op mijn ER5 ook een blerpijp zetten, maar ik zie het niet zo zitten om mijn orginele demper eraf te slijpen....als ik dan een keer naar het buitenland wil ofzo kan ik hem niet terug zetten (in duitsland doen ze moeilijk over open pijpen heb ik gehoord)

er is wel een uitlaat van Nexxus voor de ER-5 zag ik, maar of het geluid daar beter van wordt??

Oh trouwens, ziet er nice uit :}

Ik heb een openuitlaat op m'n GPZ500 (zelfde blok als ER5) en die gaan dan een herrie maken, dat is ongelovelijk. s'Morgens vroeg heb ik geen vrienden in de buurt :P
 
Ik heb een openuitlaat op m'n GPZ500 (zelfde blok als ER5) en die gaan dan een herrie maken, dat is ongelovelijk. s'Morgens vroeg heb ik geen vrienden in de buurt :P

Wel gedaan middels het afslijpen van de orginele demper?
m'n ER-5 is nu ook al niet zo fluisterstil als de huidige generatie's Fazers ofzo
 
Wil op mijn ER5 ook een blerpijp zetten, maar ik zie het niet zo zitten om mijn orginele demper eraf te slijpen....als ik dan een keer naar het buitenland wil ofzo kan ik hem niet terug zetten (in duitsland doen ze moeilijk over open pijpen heb ik gehoord)

er is wel een uitlaat van Nexxus voor de ER-5 zag ik, maar of het geluid daar beter van wordt??

Oh trouwens, ziet er nice uit :}

je moet ook niks afzagen! je moet gewoon een nieuwe pijp maken dat je hem er zo overheen kan schuiven.. heb ik ook gedaan.
 
je moet ook niks afzagen! je moet gewoon een nieuwe pijp maken dat je hem er zo overheen kan schuiven.. heb ik ook gedaan.


Ja en waar moet ik dan overheen schuiven? over mijn originele demper?? Die zal er toch eerst afmoeten :?
bij de ER5 is het namelijk een geheel vanaf de cilinder tot demper. Dacht dat dat bij de CB ook zo was.
 
Ja en waar moet ik dan overheen schuiven? over mijn originele demper?? Die zal er toch eerst afmoeten :?
bij de ER5 is het namelijk een geheel vanaf de cilinder tot demper. Dacht dat dat bij de CB ook zo was.

ok dan moet je zagen! ;) bij de cb is het 2 delen..
 
Vergeet je niet de bougie kleur in de gaten te houden, of heb hem al wat rijker afgesteld?

ik heb hem nog niet afgesteld, en ik heb geen bougiesleutel dus kan de bougies ook nog niet controleren.. ik denk dat ik er maar 1 moet kopen :+
maar ik denk dat hij al iets te rijk stond, want hij is naar 25 KW gegaan.. dit door smallere of kleinere inlaatrubbers er tussen te doen, maar de sproeiers en naalden zijn hetzelfde gebleven.

denk ik nu iets raars of niet? :?
 
ik heb hem nog niet afgesteld, en ik heb geen bougiesleutel dus kan de bougies ook nog niet controleren.. ik denk dat ik er maar 1 moet kopen :+
maar ik denk dat hij al iets te rijk stond, want hij is naar 25 KW gegaan.. dit door smallere of kleinere inlaatrubbers er tussen te doen, maar de sproeiers en naalden zijn hetzelfde gebleven.

denk ik nu iets raars of niet? :?

Kan je wel zeggen :P
Een motor gaat zeker niet rijker of armer lopen van een 25kw setje/kit :)
er gaat gewoon minder lucht & benzine je cilinder in dus de verhoudingen blijven gelijk.
Meer vermogen dan 25kw zal je ook niet krijgen aangezien de begrenzing aan het begin van je motor (bij je carb's) zit :z
Als je geluk hebt hoef je je motor niet opnieuw af te stellen na die uitlaat. Weet niet precies hoe het bij Viper zit maar BOS hanteerd het "installeren en rijden" systeem (er hoeft dus niets afgesteld te worden)
 
Wil op mijn ER5 ook een blerpijp zetten, maar ik zie het niet zo zitten om mijn orginele demper eraf te slijpen....als ik dan een keer naar het buitenland wil ofzo kan ik hem niet terug zetten (in duitsland doen ze moeilijk over open pijpen heb ik gehoord)

er is wel een uitlaat van Nexxus voor de ER-5 zag ik, maar of het geluid daar beter van wordt??

Oh trouwens, ziet er nice uit :}


Ik rijdt al jaren door europa tijdens vakanties en weekendtrips met een blerpijp. Heb hier nog nooit problemen mee gehad. In Nederland mag het ook niet en hier is de kans ook klein dat ze je aanhouden.


@CBiker Ziet er mooi uit, tussenstuk is vakmanschap! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan