open uitlaat

ik heb een arrow demper (zonder E keur) hij maakt behoorlijk geluid zonder db killer maar met db killer is het geluid veeel minder hard maar toch nog harder als een std uitlaat.. als ze me aan houden en zien dat ik geen E keur heb wat dan?? moet ik men motor dan zeker laten staan of mag ik verder rijden met db killer? iemand ervaring?
 
Ze zouden je voor de uitlaat best door mogen laten rijden, die klinkt vast fantastisch en ziet er ook goed uit! Maar..... voor dat schermpje zouden ze je subiet aan de kant moeten zetten en de motor in beslag nemen! Dat kan toch echt niet????
En de langste rit die jij met 120 op een schermloze offroad gemaakt hebt is?
[edit] vooral niet reageren hoor :z
Tjonge jonge, stelletje kleuters!
Een beetje over het paard getild zeker met al die snelle fietsjes van jullie?

Dus doe een beetje normaal en toon wat respect voor een motor die wat anders is dan al die patserfietsjes van jullie. Is jullie vast te min, stel je 's voor dat je vrienden je zien op zo'n suf ding...
En dan mijn spul een beetje af lopen kraken :N
 
Laatst bewerkt:
ik heb een arrow demper (zonder E keur) hij maakt behoorlijk geluid zonder db killer maar met db killer is het geluid veeel minder hard maar toch nog harder als een std uitlaat.. als ze me aan houden en zien dat ik geen E keur heb wat dan?? moet ik men motor dan zeker laten staan of mag ik verder rijden met db killer? iemand ervaring?

Voor wat ik gezien heb.. betekend geen E-Keur de brommert laten staan -O- er is natuurlijk een kans als je niet teveel herrie maakt dat ze je dan niet aanhouden.. Ik heb zelf vorig jaar door de Eifel gereden met een verbouwde Remus... Met E-keur..maar die was niet meer geldig vanwege de verbouwing... Gelukkig niet aangehouden...anders had ik pech.

Kep nu een Akrapovic..Met E-keur... (als de dB killer erin zit) *O*

full
 
ik ga dus naar de moezel, en als die db killers maar 15 eurotjes zijn zal ik maar geen risico nemen.

gun die duitsers geen euro's die niet nodig zijn :]
 
koop je die gewoon bij een motorzaak voor die prijs van 15 eurotjes
 
hebben jullie een tip waar je zo'n dbkiller het beste kan kopen.............
 
Op de eerste plaats schijnen ze niet in duitsland verboden, maar ZIJN ze verboden, net als overigens HIER en overal in europa. Dat er niet overal even sterk op wordt gecontroleerd, is een ander punt, maar in elk land heb je geluidsnormen, en daar kan dus altijd tegen opgetreden worden,
Wij wonen 2 minuten van de grens, rijden bijna altijd open, maar nooit naar stilte en of natuurgebieden, dan gaat de db-killer erin, en nog nooit maar dan ook nooit problemen gehad.

En dan nog even file-rijden...
Het is in Duitsland niet toegestaan om tussen de file door te rijden, als het goed, is en er is te weinig ruimte op de vluchtstrook, gaat het verkeer daar zo staan dat de hulpverleners tussen de auto's door kunnen rijden, dus de linkse rij gaat uiterst links staan en de rechtse rij uiterst rechts, en creeren zo een doorgang. Die is dus echt niet voor die bikers uit NL, en daar kunnen ze behoorlijk pissig over worden als je dat toch doet...
 
Ik heb gehoord dat ze al menig motorrijder bekeurd hebben in de eifel en dat de wouten gewoon een db meter bij zich hebben dus al heb je een origenele uitlaat aangepast ,dan nog krijg je gewoon een vette prewnt en ik heb zelfs al verhalen gehoord dat men de motor moet laten staan. MJaar ik moet erbij zeggen dat het maar van horen zeggen is. En eerlijk gezegd zoals in de eifel kun je ook wel een beetje normaal doen met het uitlaatgeluid gewoon een kwestie van ietsjes minder gas geven bij de volgende bocht moet je toch weer afremmen.
 
De laatste keer dat ik in Duitsland was waren nogal wat van mijn favouriete routes afgesloten voor motorrijders. Mijn hartelijke dank aan alle hersenloze herrie-schoppers die dit heugelijke feit mogelijk hebben gemaakt.
 
De laatste keer dat ik in Duitsland was waren nogal wat van mijn favouriete routes afgesloten voor motorrijders. Mijn hartelijke dank aan alle hersenloze herrie-schoppers die dit heugelijke feit mogelijk hebben gemaakt.
denk dat het niet alleen aan het geluid ligt, maar ook aan de snelheid waarmee door dorpjes wordt gereden :X
 
De laatste keer dat ik in Duitsland was waren nogal wat van mijn favouriete routes afgesloten voor motorrijders. Mijn hartelijke dank aan alle hersenloze herrie-schoppers die dit heugelijke feit mogelijk hebben gemaakt.


hellaas onvermijdelijk als men alleen aan het eigen plezier denkt
we wonen in dit wereld deel erg dicht op elkaar en je kan nou één maal niet doen wat je graag zou willen doen ... dus open pijpen bedankt !! :(
 
Lekker origineel gaan rijden... heb ik ook gedaan. Kan het e rniet op wagen aan de kant gezet te worden. Had al het originele spul nog liggen en het bij mijn grote beurt weer om laten leggen.
 
Woon vlak naast de Duitse grens; zus in Duitsland wonen;
wees een beetje slim als je ze nog hebt zet even die paar dagen je originele uitlaat eronder; die Duitse politie is niet mee te praten, je voelt je heel klein worden (je voelt gelijk wat je opa en oma vertelden van een bepaalde periode in onze geschiedenis), als ze beginnen met je motor klopt je hart in de keel en.....ze vinden wel iets (terecht of onterecht).
Wat je geluid betreft wordt ter plaatse gemeten; gelijk betalen!!!

Fijne vakantie bij onze oosterburen
:] :] :]
 
Bobbel,

Slechte jeugd gehad ofzo.........., niet iedereen is slecht of kan niet met een open uitlaat omgaan.

Toen ik ooit deze motor kocht wist ik niet dat dit verboden was, en ik moet zeggen dat het geluid wel erg mooi is.
 
Als je een beetje " normaal" rijd en niet te veel opvalt dan valt het allemaal wel wat mee.
Uiteraard zou je net een "regelmiep"tegenkomen die je wel van de weg haalt maar dat kan ook hier in nederland gebeuren.
Maar ik rij en heb al vele kilometers in duitsland gereden maar nog nooit problemen gehad.
Gewoon goed opletten waar iets (hard rijden , hoog in te toeren , enzenz)kan en waar niet.

groet @ndré
full

deze pijpen gaan er echt niet onder weg, haha
 
Vorig jaar kwam ik met m'n VTR met open IXIL pijpen aandenderen voor een stoplicht dat vond een wetsdienaar, zowaar ook op twee wielen, niet zo fraai.
Die stond achter een pilaar van een viaduct te wachten(!!!) tot er één door rood zou rijden, de held.

Hij stoof achter me aan en zette me aan de kant, ik kreeg even een speech van een aantal wetsbesluiten :Z Uitlaten zonder een keurmerk (bv E4) zijn niet voor straatgebruik... En dat keurmerk móet op de uitlaat zichtbaar zijn... en dan nog een hoop bla bla.

Hij was lui genoeg om niet z'n boekje te trekken, gelukkig, maar hij verzekerde me dat wanneer ik over de grens zou gaan, ik een groter probleem zou hebben.
 
Op zondag 26 maart 2006 20:04 schreef UrbanVTR het volgende:Hij was lui genoeg om niet z'n boekje te trekken, gelukkig, maar hij verzekerde me dat wanneer ik over de grens zou gaan, ik een groter probleem zou hebben.

Ik neem aan dat het een nederlandse agent was en dat Duitsland 'over de grens' lag?

Op de duitse televisie heb ik een tijd terug een item hierover gezien. Er wordt in Dld. inderdaad erg streng gecontroleerd, vooral in de populaire motorgebieden.

Het E-keur op de uitlaat is daarbij allesbepalend, zelfs als je motor fluisterstil voorbij komt zoeven. En als er iets niet in orde is naar de smaak van Onkel Polizist, mag je absoluut niet verder rijden. Busje of aanhanger is dan de enige optie. Waag je het er toch op, dan wordt je motor in beslag genomen.

Op zich is dit allemaal wel te verwachten in een land waar duitse motorbezitters een aparte goedkeuring bij zich moeten hebben voor vrijwel elk motoronderdeel dat niet absoluut origineel is. Tegelijk is het opvallend dat juist in Duitsland toch best veel aan motoren verbouwd (vernield) wordt.

Zoals een paar posts terug al wordt gesteld: de duitse politie duldt geen tegenspraak. Het typisch nederlandse 'onderhandelen' wordt niet gewaardeerd. Respectloos (boos) gedrag al helemaal niet. Kruipen zal je! :r

Maar eh, ik kan me soms toch ook wel enigszins voorstellen dat recreanten/bewoners niet altijd even gecharmeerd zijn van de stromen herriebakken die op een mooie dag voorbij komen jagen. Die belangengroepen moeten we niet te hard tegen 'de motorrijder' in het harnas jagen. Anders blijven er straks niet zo veel mooie motorgebieden meer voor ons over.

-O-
 
Laatst bewerkt:
Nou ik denk dat ik toch maar eens ga kijken voor een 2e hands uilaat en die er toch maar ff op zet. Ik wordt gek als ik me motor daar kan/moet laten staan.

ik kan me best inhouden tijdens het rijden en niet te hoog in toeren rijden, maar als ze je gewoon aanhouden ben je gewoon de sjaak.

Heeft iemand ervaring als je zelf een E merk erin slaat O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan