Open uitlaat?

Bunehaze

MF veteraan
8 okt 2010
1.170
1
Barendrecht
Ik heb een vraag waarvan ik het antwoord niet zo snel kon vinden op MF/Google.

Wat is nu precies een open uitlaat?

Eerst dacht ik een demper, zonder DB-killer. Later dacht ik een uitlaatsysteem zonder katalysator. Of heeft het te maken met het dempingsmateriaal in de demper? Wat is het nu precies? :?
 
Een open uitlaat is doorgaans de benaming voor een uitlaatsysteem waar geen restricties in zitten.
En heel vaak wordt er op de demper gedoeld: daar zit normaliter de dB killer in.

Er blijft dan zonder dB killer min of meer enkel een lege huls of bus over: open.

Half-open is dan weer een benaming voor een bescheiden dB killer, die het ergste geluid wegneemt, maar nog steeds een (te) hard geluid doorlaat.

In hoeverre Exup kleppen, kat's ed ook worden meegenomen in de benaming 'open uitlaat' laat ik even aan anderen om over te discuseren :)
 
Zo zie ik het ook, al kan een open uitlaat wel demping hebben in de vorm van absorptiemateriaal rond de binnenpijp. Zodra het alleen maar een pijp is, is het een dragpipe (want dan is het uberhaupt geen demper).

"Open demper":
glasspack2011final-thumb.png
 
Laatst bewerkt:
Ik verkoop zelf dempers. Daar zitten ook versies bij zonder dB killer, en dat is dus echt gewoon een lege huls :)

Ik noem ze voor het gemak ook maar 'open dempers' :')
 
Zo zie ik het ook, al kan een open uitlaat wel demping hebben in de vorm van absorptiemateriaal rond de binnenpijp. Zodra het alleen maar een pijp is, is het een dragpipe (want dan is het uberhaupt geen demper).

"Open demper":
[afbeelding]


Ook een goeie: het gaat vaak ook wel om hoe hard de uitgassen er uit kunnen, als je het hebt over open dempers.
Mijn eerste gedachte was geluid.
 
Zo die is wel heel erg leeg! En onder zo night rod zal dat wel aardig knallen, de remus custom heeft wel demperwol voor de vrod, ziet er ook mooi uit ( niet veel demping)

Er is ook een versie met een dB killer. Een bescheiden dB killer, weliswaar. Die kun je bij deze modellen toevallig goed zien zitten.
 
Ik woon in de buurt van een volkscafé, waar een drietal klanten met choppers met open dempers rijden, ik wens het mijn ergste vijand niet toe, geloof me, als er nog maar één vertrekt, kan je jezelf al niet meer horen nadenken, verpest echt de volledige buurt!
Persoonlijk vind ik zo 'n mensen zeer a-sociaal en zeer egocentrisch, zo van 'kijk naar mij', zo 'n posers negeer ik dan ook lekker straal
En begrijp me niet verkeerd, ik vind een dikke sound ook machtig, ik ga ook voor K&N's / open luchtfilter en een Devil 4-in-1 (Akrapovic en Yoshimura zijn ook vette systemen), maar er zijn grenzen...er wonen nog andere mensen op deze planeet ook hé.
Om nog niet te spreken over gehoorschade (tinnitus-pijnlijk oorsuizen), en eens je dat hebt is het voor de rest van je leven...(zie muzikanten en DJ's).
'T is er gewoon volledig veel te ver over, open dempers
 
Terug
Bovenaan Onderaan