Open uitlaten in Tsjechie

Wanneer ga je naar tsjechie?
Ik heb een motorvakantie via Vrij Uit geboekt, en het lijkt me een heel mooi land.
Wij vertrekken in de tweede week van augustus.

Hoevaak kom je daar een benzinepomp tegen?
Mijn VTR heeft niet zo'n grote actieradius, en ik denk eraan om een reserve tank meetenemen.

Voor de zekerheid gaan de originele uitlaten er maar weer onder, ik heb geen zin in discussies over het mooie geluid van een tweecilinder.
 
benzinepompen zijn er meer dan genoeg dus je hoeft geen extra tank mee te nemen
het beeld dat mensen hebben is veelal achterhaald
het is er gewoon bijna een modern land met alle faceliten die daar bijhoren
ik ben er zelf helemaal weg van tenminste , vooral de mentaliteit van de mensen daar is perfect .
ik weet niet of er ook mensen zijn op dit forum die met de KNMV naar tsjechie gaan ?
maar die gaan een leuke week tegemoet
met vrijuit weet ik niet waar je terechtkomt maar het zal zonder twijfel de moeite waard zijn
een minpuntje in diverse onderkomens daar vind ik wel dat de bedden absoluut niet voldoen aan wat je gewent bent (ook dit word steeds beter)
het land gaat elk jaar verder vooruit
dus doe je er goed aan om nu te gaan
over een jaar of 10 is het net als elk ander EU land ben ik bang
voor een goed pension wat word gerund door nederlanders (en ook motorrijders) :]
moet je maar eens onderstaande link aanklikken
is tevens de uitvalsbasis van de KNMV en ze hebben er hele leuke route's
 
Wanneer ga je naar tsjechie?
Ik heb een motorvakantie via Vrij Uit geboekt, en het lijkt me een heel mooi land.
Wij vertrekken in de tweede week van augustus.

Hoevaak kom je daar een benzinepomp tegen?
Mijn VTR heeft niet zo'n grote actieradius, en ik denk eraan om een reserve tank meetenemen.

Voor de zekerheid gaan de originele uitlaten er maar weer onder, ik heb geen zin in discussies over het mooie geluid van een tweecilinder.

lol, wij hebben ook via Vrij Uit geboekt en vertrekken 14 augustus dacht ik.

@melkridder, ik ben vorig jaar winter in Harrachov wezen skien. ook erg leuk, en 90 cent voor een halve liter bier is niet duur :}
 
benzinepompen zijn er meer dan genoeg dus je hoeft geen extra tank mee te nemen
het beeld dat mensen hebben is veelal achterhaald
het is er gewoon bijna een modern land met alle faceliten die daar bijhoren
ik ben er zelf helemaal weg van tenminste , vooral de mentaliteit van de mensen daar is perfect .
ik weet niet of er ook mensen zijn op dit forum die met de KNMV naar tsjechie gaan ?
maar die gaan een leuke week tegemoet
met vrijuit weet ik niet waar je terechtkomt maar het zal zonder twijfel de moeite waard zijn
een minpuntje in diverse onderkomens daar vind ik wel dat de bedden absoluut niet voldoen aan wat je gewent bent (ook dit word steeds beter)
het land gaat elk jaar verder vooruit
dus doe je er goed aan om nu te gaan
over een jaar of 10 is het net als elk ander EU land ben ik bang
voor een goed pension wat word gerund door nederlanders (en ook motorrijders) :]
moet je maar eens onderstaande link aanklikken
is tevens de uitvalsbasis van de KNMV en ze hebben er hele leuke route's
ben het volledig met je eens melkridder, ik kom er al zo,n 15 jaar en op wat kleine bekeuringen na nog nooit geen problemen gehad.
perfect land om motor te rijden , alhoewel het wel zo is dat het over een aantal jaren wat minder zal worden als ze ook met de EU te maken krijgen.

Ga ook eens ffe de grens over en Polen in als je bijv. bij het Reuzengebergte zit ....echt leuk om daar langs de grens te rijden door o.a de bergdorpen.
ik zit ook vaak in Harrachov met onzer xjr groep o.a vlak bij de poolse grens is een afslag met een benzinepomp en een pension daar pit ik vaak, aardige gasten en de motoren staan dan binnen.

gr Driver
 
nou jongens ik ben weer terug. heb idd geen bekeuring of opmerking gehad in Tsjechie. maar wel meteen bij de grens met Duitsland op de terugweg. 70 euro lichter maar mocht wel doorrijden gelukkig.
 
lol, wij hebben ook via Vrij Uit geboekt en vertrekken 14 augustus dacht ik.

@melkridder, ik ben vorig jaar winter in Harrachov wezen skien. ook erg leuk, en 90 cent voor een halve liter bier is niet duur :}

90 (euro) cent is behoorlijk aan de prijs voor tsjechische begrippen ;) vorig jaar betaalden we rond de 4-5 euro voor een complete avondmaaltijd incl bier en koffie. dit jaar in een wat grotere stad (liberec) dan zijn de prijzen al gauw gestegen ten opzichte van de dorpjes.

al een paar keer geweest met de auto, dat is prima te doen. meeste wegen zijn prima begaanbaar, maar sommigen zijn bar slecht. ook met de auto is het soms al aardig oppassen geblazen!

met een paar woorden tsjechisch en handen en voeten werk kun je prima communiceren, in de wat touristiche gebieden spreken mensen vaak wel engels of duits. de meeste tsjechen zijn gewoon prima lui, alleen (auto) rijden kunnen ze niet fatsoenlijk :9
 
nou jongens ik ben weer terug. heb idd geen bekeuring of opmerking gehad in Tsjechie. maar wel meteen bij de grens met Duitsland op de terugweg. 70 euro lichter maar mocht wel doorrijden gelukkig.

Had je nu wel je DB killer erin of had je gewoon je open pijp erop?
Wij gaan volgende maand. (beiden open uitlaten)
Hoe staat het ermee als je door de files heenrijdt? Of zijn die er niet?

En waarvoor kreeg je die boete in Duitsland? :?
 
Is het echt zo dat je geen vignet nodig hebt voor de motor op de snelweg in Tsjechie? Kan iemand dit bevestigen?

Bvd.

Kijk even op www.tsjechie.nl -> Informatiebank -> Toerisme -> verkeersregels, volgens mij niet nodig. Stop even bij de grens, vraag het even en klaar ben je.

Ben eind juli in Tsjechie geweest en mijn ervaring is dat de woutjes daar niet zo moeilijk doen. Open uitlaten en te hard rijden, de boetes zijn op papier veranderd en men zou strenger controleren, ik heb in 3 weken tijd geen controle gezien of gehoord.

Zelf het "op het nippertje" inhalen van een politieauto met open pijpen zonder richting aan te geven werd beloond met een duim in de lucht, door een wout wel te verstaan.
 
Had je nu wel je DB killer erin of had je gewoon je open pijp erop?
Wij gaan volgende maand. (beiden open uitlaten)
Hoe staat het ermee als je door de files heenrijdt? Of zijn die er niet?

En waarvoor kreeg je die boete in Duitsland? :?

Reed met open pijp. Kreeg die boete aan de grens met Tsjechie en Duitsland op de terugweg. Boete was voor het niet hebben van een "Einsatz" (db-killer) en geen E-keur. Had nog geluk want moest em eigenlijk laten staan. In Tsjechie hebben we geen files gezien, zijn er ook niet op de snelweg geweest.
 
Met zulke verkeersregels en zo'n controle zou ik dus niet in tjechie gaan rijden... :N

Waarom zou je je erdoor laten afschrikken. Ik gok zo dat wat voor Tsjechische begrippen veel controles zijn, nog altijd minder erg is als hier die struikrovers. :X
Weet dit echter niet zeker, ben er nog nooit geweest, maar als ik zo de verhalen lees van hoe het vroeger was dan zal het nou ook nog wel allemaal meevallen lijkt me??
 
wij zijn net terug uit tsjechie (helaas met koekblik, vanwege een bruiloft in Slowakije). Politie zie je overal en zelfs in de policie auto zit een radar apparaat. Zelf absoluut geen problemen gehad en veel mooie wegen gezien....Kriebels om met de motor te gaan waren zeker aanwezig.

We komen er zeker nog een keertje terug hoor.
 
wij zijn net terug uit tsjechie (helaas met koekblik, vanwege een bruiloft in Slowakije). Politie zie je overal en zelfs in de policie auto zit een radar apparaat. Zelf absoluut geen problemen gehad en veel mooie wegen gezien....Kriebels om met de motor te gaan waren zeker aanwezig.

We komen er zeker nog een keertje terug hoor.

Wij hebben geen politie gezien :? ja 1 keertje maar toen wees een andere motor rijder ons erop
 
vorige week naar de GP in Brno geweest en daar paseer je dus echt veel controles je moet al snel 3a4 keer je papieren laten zien voordat je echt Brno uit bent
weet je gelijk dat er weinig kans is dat hij gestolen word :}
verders geen gezeik over een uitlaat
in Duitsland waren we nog van de weg gehaald door een vriendelijke agent maar ook hij begon niet over de uitlaten :]
vlogend jaar maar weer doen en je er niet druk om maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan