Openbare weg.... dat valt tegen !!

Ronald Voncken

MF veteraan
5 jan 2002
1.746
0
Posterholt
Nou afgelopen maandag was ik ook aan de beurt om mijn (ex-superstock) R1 te laten keuren bij de RDW, half uurtje was ik klaar en goedgekeurd *D
Ik had die dag een eendagskenteken en hij was verzekerd dus ik dacht; lekker weertje... effe knallen door het schone limburgse mergelland.
Viel dat effe zwaar tegen naar 3 jaar alleen maar circuitrijden '(

Tegenliggers die niet op hun eigen weghelft blijven na een bocht, groenwerkers die aan het snoeien zijn direct na een bocht en pas 1 meter van te voren een waarschuwingsbord plaatsen, een hond die uit het niets de weg oprent, tractoren die plaatselijk de weg voorzien van een dikke laag modder/mest en zo kan ik nog wel effe doorgaan.....

Welkom (terug) tot de wereld van het motorrijden op de openbare weg hoor ik jullie al denken....... :(

Denk dat ik meteen nog maar wat meer circuitdagen ga boeken, is anders toch zonde van zo'n fiets :P
 
:}
welcome to the real world...

Kansas ain't no more Dorothy :P


Edit: Enne, hoezo heb je hem in sport gezet? Het gaat niet meer over sport, maar openbare weg, dus hij moet in Algemeen :P
 
Tegenliggers die niet op hun eigen weghelft blijven na een bocht, groenwerkers die aan het snoeien zijn direct na een bocht en pas 1 meter van te voren een waarschuwingsbord plaatsen, een hond die uit het niets de weg oprent, tractoren die plaatselijk de weg voorzien van een dikke laag modder/mest en zo kan ik nog wel effe doorgaan.....
En 't belachelijkste is nog dat er nergens, maar dan ook nergens gevlagd word! ;)
Levensgevaarlijk! Waar zij al die baco's? :+
 
Schrijf er een dagboek van. Nu valt het je nog op, straks niet meer. Ik verbaas me nergens meer over inmiddels....
 
Op woensdag 26 februari 2003 10:45 schreef Ronald Voncken het volgende:
Denk dat ik meteen nog maar wat meer circuitdagen ga boeken, is anders toch zonde van zo'n fiets :P

Het zou eens tijd worden ;)
 
Ja, ja, op de openbare weg rijden is veeeeeel spannender.

vraagje off topic, nu je je motor op kenteken heb gezet, hoe gaat dat nu met BTW en BPM, houden ze gewoon de datum aan van wanneer je je motor gekocht had, hoe bewijs je dat, bonnetje van de motorzaak, had je die nog dan???
Ben erg benieuwd??
 
Ja, ja, op de openbare weg rijden is veeeeeel spannender.

vraagje off topic, nu je je motor op kenteken heb gezet, hoe gaat dat nu met BTW en BPM, houden ze gewoon de datum aan van wanneer je je motor gekocht had, hoe bewijs je dat, bonnetje van de motorzaak, had je die nog dan???
Ben erg benieuwd??

BTW werd niet na gevraagd, ik heb ook nergens gelezen dat ik hieromtrent nog ergens iets verschuldigd was.
Vwb de BPM is de datum van eerste registratie op het buitenlands kenteken maatgevend, in het geval van een duitse motor is dit de fahrzeugbrief.
Vanaf die datum berekend men de 'korting' die je krijgt op het oorspronkelijke BPM bedrag destijds bij nieuwwaarde.
Hier zit trouwens wel een klein addertje onder het gras, men rekend namelijk met het aantal maanden dat de motor oud is EN het aantal jaren dat hij oud is.
Dit betekende in mijn geval dat indien ik een week eerder op keuring was geweest en meteen de BPM had voldaan, ik ongeveer 200 EURO meer had betaald !
 

Welkom (terug) tot de wereld van het motorrijden op de openbare weg hoor ik jullie al denken....... :(

die wegwerkers stonden daar ook al toen je met je motor op het aanhangertje naar het circuit reed, je bent toch na de oorlog nog wel buiten geweest? ik begrijp er niks van dat je helemaal wereldvreemd bent. :)

misschien is het handig een paar beginnerslessen :] te nemen, want zo ben je een gevaar voor jezelf, maar ook voor anderen :}
 
Hoe heb je dat trouwens gedaan met verlichting en kuip?
Of zit de originele kuip er nu weer op?(denk het niet)
 
die wegwerkers stonden daar ook al toen je met je motor op het aanhangertje naar het circuit reed, je bent toch na de oorlog nog wel buiten geweest? ik begrijp er niks van dat je helemaal wereldvreemd bent. :)

misschien is het handig een paar beginnerslessen :] te nemen, want zo ben je een gevaar voor jezelf, maar ook voor anderen :}

Jij mist dus duidelijk de ironie in mijn verhaal :Z

Geeft niet hoor, misschien een paar beginnerslessen begrijpend lezen ?
 
Jij mist dus duidelijk de ironische ondertoon in mijn verhaal :Z

Geeft niet hoor, misschien een paar beginnerslessen begrijpend lezen ?
Jij hebt dus duidelijk de lachebekkies over het hoofd gezien. 8-)

[edit]
Kunnen we samen op les leren lezen
[/edit]
 
Terug
Bovenaan Onderaan