Openen buddyseat Yamaha Thundercat 600

Josvt

Rookie
14 jan 2008
11
0
Dodewaard/Utrecht
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een Yamaha thundercat uit 1996 in de garage staan.
Nu heb ik alleen een beginnersvraagje:
Weet iemand hoe ik de buddyseat moet openen?
Zit er ergens een slotje voor? en zo ja, is dit dezelfde sleutel als de contactsleutel?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, alvast bedankt!

groet,

Jos
 
Eh.... ik ben er niet hélemaal zeker van of het bij de T-Cat hetzelfde is maar:
op de Fazer zit er een helmslotje aan de linkerkant van de motor boven het achterwiel (gezien vanaf de achterkant). Slotje werkt met de contactsleutel. Als je dat naar een kant draait gaat het slotje zelf open, draai je naar de andere kant, dan klikt het slot van de buddy open.
 
Eh.... ik ben er niet hélemaal zeker van of het bij de T-Cat hetzelfde is maar:
op de Fazer zit er een helmslotje aan de linkerkant van de motor boven het achterwiel (gezien vanaf de achterkant). Slotje werkt met de contactsleutel. Als je dat naar een kant draait gaat het slotje zelf open, draai je naar de andere kant, dan klikt het slot van de buddy open.
klopt helemaal
 
Laatst bewerkt:
OK, dat ga ik vanmiddag even proberen, dan kom ik bij mijn ouders en ik heb m bij hun in de schuur staan.

Bedankt voor de snelle antwoorden!

Dus het klopt dat ik 2 contactsleutels heb, en geen extra sleuteltje voor bijvoorbeeld de buddyseat?

Jos
 
Nee, je heb 1 sleutel voor je contact, benzinedop en je buddy seat. Bij dat slotje aan de linkerkant kan je linksom en rechtsom draaien, lingsom is voor je helm slotje en rechtsom is je zadelslot.

Meld je ook even aan op www.thundercat.nl . Hier kan je erg veel info en tips vinden over je tundercat.
 
OK, dat ga ik vanmiddag even proberen, dan kom ik bij mijn ouders en ik heb m bij hun in de schuur staan.

Bedankt voor de snelle antwoorden!

Dus het klopt dat ik 2 contactsleutels heb, en geen extra sleuteltje voor bijvoorbeeld de buddyseat?

Jos
je heb voor alles maar 1 sleutel nodig,die andere is je reservesleutel
 
Zorg goed voor dat contactslot. Gooi er af en toe wat geschikte smering in (géén WD40...) . Is een zwakke plek van zo'n beetje alle Yammies.

Verder: hou je uitlaatbochten in de gaten. Die zijn wel een tikje gevoelig voor roest. De achterrem wil wel eens vast gaan zitten of blijven hangen, met name als je 's winters doorrijdt.

Maar je hebt een prima sport/toerfiets gekocht. Veel plezier er mee.
 
Een drupje kruipolie als smering gebruiken in het contactslot kan wel?
Er zit een mooie chrome sebring uitlaat onder met een mooi geluid, nog geen spikje roest erop!
Als het winter is en er ligt pekel laat ik m mooi binnen staan. Hij ziet er nu nog als nieuw uit ondanks dat ie uit 1996 is. Heeft ook pas 30.000 gereden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan