Opfrissen Givi-koffer

mean-machine

uut Ee
3 jun 2013
12.029
7.255
Veluwe
Ik heb een Givi-topkoffer waar ik prima tevreden over ben en nog wel even wil blijven houden.

Echter door vele uren zonneschijn is de plastic buitenzijde flets geworden.
Vooral in Z.Europa wil de zon soms best branden zodat het mooiste er nu wel vanaf is. Het lijkt wel of er een grijze waas op is gekomen.

Heeft er iemand een goed idee om het plastic weer een beetje op te frissen?
 
Ik heb een Givi-topkoffer waar ik prima tevreden over ben en nog wel even wil blijven houden.

Echter door vele uren zonneschijn is de plastic buitenzijde flets geworden.
Vooral in Z.Europa wil de zon soms best branden zodat het mooiste er nu wel vanaf is. Het lijkt wel of er een grijze waas op is gekomen.

Heeft er iemand een goed idee om het plastic weer een beetje op te frissen?

Bumperblack van Motip of andere merken werkt ook goed.

Maar als hij van zwart naar licht grijs is gegaan werkt zoiets niet meer.

Dan kun je hem het beste opnieuw bespuiten met bumperlak.
 
is die bumperblack om de originele kleur op te halen of is dat dekkend?
Kan zijn dat je het spul benoemd wat ik in gedachten heb en dat haalt de kleur van het kunststof weer een beetje omhoog

Oil Of Olay, roept me meissie net... maar ik denk dat dat een andere doelgroep betreft
 
  • Leuk
Waarderingen: HKF
klinkt als een klusje voor cockpitspray. is er voor gemaakt ook en niet duur! Linkje voor opheldering, ook gewoon bij de Action te krijgen.
 
is die bumperblack om de originele kleur op te halen of is dat dekkend?
Kan zijn dat je het spul benoemd wat ik in gedachten heb en dat haalt de kleur van het kunststof weer een beetje omhoog

Oil Of Olay, roept me meissie net... maar ik denk dat dat een andere doelgroep betreft

Bumperblack is een soort van zwarte dikkere / slijmerige siliconen substantie die een beetje dekt ja. Moet je goed insmeren en droogt op in het plastic.
 
Bumperblack werkt wel maar tijdeli hjk, regelmatig opnieuw aanbrengen. Bumperspray (verf) mischien een optie, heb het net gehaald voor koffers, nog niet gebruikt
 
  • Leuk
Waarderingen: HKF
Alles is vrij tijdelijk.
Ik heb hem met een matig resultaat uiteindelijk maar geschuurd, ontvet, plastic primer en mat zwarte lak er op gedaan.

Had ik iets minder grof geschuurd was het wellicht wat mooier geworden :)

Moet eens in de 2-3 jaar opnieuw ivm afbladderen.

Vind ik zelf nog beter dan elke maand weer poetsen en vette troep.
 
  • Leuk
Waarderingen: HKF
Alles is vrij tijdelijk.
Ik heb hem met een matig resultaat uiteindelijk maar geschuurd, ontvet, plastic primer en mat zwarte lak er op gedaan.

Had ik iets minder grof geschuurd was het wellicht wat mooier geworden :)

Moet eens in de 2-3 jaar opnieuw ivm afbladderen.

Vind ik zelf nog beter dan elke maand weer poetsen en vette troep.

Waarom geen bumperverf erop?
 
Bumperblack werkt wel maar tijdeli hjk, regelmatig opnieuw aanbrengen. Bumperspray (verf) mischien een optie, heb het net gehaald voor koffers, nog niet gebruikt

Houd persoonlijk best lang.

Half jaar houd dat bij mij voordat dat terug gaat naar de oudde staat. Zou het gewoon elke 3 maanden even doen. Ziet het beste uit.

Bumperverf hield bij mij zeker 5 jaar of meer voordat dit weer vervaagde naar de oude doffe kleur. Goed ontvetten.
 
Ik heb goede ervaringen met Bumper Care van Autoglym. Na de 1e keer opbrengen op echt "uitgedroogd" kunststof wil het wel eens vlekkerig opdrogen, na een 2e keer wordt het een stuk egaler. Daarna is het een kwestie van af en toe bijhouden.

19140016%20Autoglym%20bumper%20care%20325ml.jpg
 
Niet gaan denken dat TS er niet meer is. (wat soms nog wel eens gebeurt hier op MF) Ik ben er nog .....................!

Ik lees ik nog steeds mee met alle adviezen die jullie geven.
Daar zitten best al wel goede mogelijkheden bij die het proberen waard zijn.
Alvast dankt!
 
Ik heb die Bumper Care een poos terug bij een oud koekblik gebruikt waarvan het kunststof onder de voorruit helemaal lichtgrijs was geworden. Kijk maar eens wat een verschil het maakt

360.jpg


Kort na opbrengen ziet het er wat glimmend uit en droogt in een extreem geval als dit soms wat ongelijk op. Na een 2e keer droogt het veel natuurlijker en gelijkmatiger op. Als je zaterdag of zondag nog langs Boxmeer komt ben je welkom.
 
klinkt als een klusje voor cockpitspray. is er voor gemaakt ook en niet duur! Linkje voor opheldering, ook gewoon bij de Action te krijgen.

Heb ik laatst gebruikt voor het opfrissen van zwart plastic delen om een motor verkoop klaar te maken. Super resultaat zonder inspanning.
 
Werkt WD40 niet? Je weet wel, dat goedje dat overal goed in is? :+
Nee serieus: ik heb de zwarte delen van m'n V-Strom met wat WD40 ingesmeerd en die zijn maanden later nog steeds best wel zwart.
 
Gekookte lijnolie, te koop bij elke bouwmarkt of schildersbedrijf. Werkt super voor langere tijd en is goedkoop. Met een fles doe je jaren. Wel een beetje opletten na het opbrengen een dagje droog laten uitwasemen ivm vochtplekken bij regen en gebruikte doekjes uitspoelen. Kan gaan broeien.

Benno
 
Terug
Bovenaan Onderaan