Hallo allemaal,
Een paar maanden geleden heb ik een FZR600 gekocht (wat een heerlijke motor maar dat terzijde) bij aankoop van de motor zat er een nieuwe accu in. Ik heb nu een paar maanden gereden op de motor maar afgelopen weekend gebeurde er iets raars... Ik zie een paarse flits, ik denk shit ik ben geflitst... Maar nee even later kom ik tot de ontdekking dat mijn lampje van mijn koplamp stuk is... Bijna thuis ik rijd stapvoets, knijp mijn koppeling in en rem.... motor af, lampen uit en nagenoeg geen spanning meer op het systeem. Gister heb ik de accu eruit gehaald en ontdekte dat hier helemaal geen zuur meer inzit (en een aantal lichtbruine plekken ten teken van verbranding?). Voor ik en er (weer) een nieuwe accu inzet wil ik eerst de reden van dit droogkoken van de accu weten, ik had de accu altijd onder een druppellader staan (optimate 3). Mijn vermoeden is dat de spanningsregelaar naar zijn grootje is.. Iemand die mij kan helpen?? Alvast bedankt.
Mark
Een paar maanden geleden heb ik een FZR600 gekocht (wat een heerlijke motor maar dat terzijde) bij aankoop van de motor zat er een nieuwe accu in. Ik heb nu een paar maanden gereden op de motor maar afgelopen weekend gebeurde er iets raars... Ik zie een paarse flits, ik denk shit ik ben geflitst... Maar nee even later kom ik tot de ontdekking dat mijn lampje van mijn koplamp stuk is... Bijna thuis ik rijd stapvoets, knijp mijn koppeling in en rem.... motor af, lampen uit en nagenoeg geen spanning meer op het systeem. Gister heb ik de accu eruit gehaald en ontdekte dat hier helemaal geen zuur meer inzit (en een aantal lichtbruine plekken ten teken van verbranding?). Voor ik en er (weer) een nieuwe accu inzet wil ik eerst de reden van dit droogkoken van de accu weten, ik had de accu altijd onder een druppellader staan (optimate 3). Mijn vermoeden is dat de spanningsregelaar naar zijn grootje is.. Iemand die mij kan helpen?? Alvast bedankt.
Mark