opgelapte honda cb550

en er waren maar 2 van de 5 pennetjes die door het contactslot heen contact maakten met mekaar. (midden onder en links onder)
Pak het electrische schema er eens bij en kijk hoeveel er door zouden moeten verbinden. Loop de kabels langs met het schema erlangs en kijk waar de spanning ophoudt, bijvoorbeeld van je accu naar je koplamp oid.
hoe zou ik dit kunnen oplossen... bij-plamuren?? zoja met welke plamuur??
Polyesterplamuur, dat is standaard 2-componentenautoplamuur, haal je bij de automaterialenzaak. Daarna wat spuitplamuur (uit spuitbus) eroverheen.

Succes!
 
OK, to get back on topic, zijn de electrische problemen al opgelost?


Edit: Net een kwartiertje te laat met reageren.
 
Laatst bewerkt:
hee mensen,

wat een trammelant allemaal, wat ik over Dhr. H v d Kruijs kwijt wil is het volgende.
ik ben geen ontwerper, dus ik zou niet weten of dat zitje zou passen, daarom heb ik gevraagd of ik het zou terug kunnen sturen als het helemaal niet zou passen. ik heb dat zitje gelijk betaald via internet, dus daar hoef je je ook niet druk over te maken. en ik heb ook geen dagen lang er over gebeld en tijd van u verspild.
...en met 35 jaar ervaring zou ik het mischien wel met iets minder lompe gaten hebben afgeleverd.
maar omdat u het in het begin allemaal goed en vriendelijk was wou ik niet bij u zeuren over die plekjes en ik denk ik doe het zelf wel.
erg jammer harrie!!
ohja boer was bedoeld als in de vorm van frietboer, zeker niet als scheldwoord, want ik ben zelf ook van boerenafkomst.

ik vind het niet nodig om nog wat negatiefs te zeggen over vd kruijs, hij heeft al genoeg negatieve reclame voor zichzelf gemaakt door zo belachelijk te reageren.

ik vind dat de medetopicers zeer terecht hebben gereageerd, bedankt.

en als iemand mijn kleur niet mooi vind jammer dan.. tis gewoon een persoonlijke keuze. eerlijk gezegd had ik het zelf iets mooier voorgesteld, maar de meeste mensen die de motor zien die vinden het wel mooi.
IK word in ieder geval NIET kwaad als er iets over me gezegd word wat niet in mijn voordeel is.

BACK ON TOPIC

m'n stroomprobleem is opgelost, t was de stroomtoevoer. t bovenste stekkerblok, naast t luchtfilter, waren aan beide kanten de contacten slecht.

en t zitje heb ik geplamuurd met t zelfde spul als waar ik de tank mee geplamuurd heb, is voor ijzer en polyester dus had ik nog en had ik mooi mazzel.

nu is de motor bijna klaar voor zover ik hem klaar wou hebben.
nog ff wat kleinig heden en dan brullen met dat ding.
nu nog ff na de dealer om aan de 25kw regel te voldoen.

foto's komen snel,

groeten
 
1
full
 
Uitlaat zit goed zo, kort dempertje en klaar.

bedankt man, kort dempertje is nog niet in grote getalen te koop.. :(
een maat van me kwam ook met dat idee, en hij hing er een puch uitlaat op de kop achter... heel gek natuurlijk.
maar.. dat is precies de bocht en hoekige punt die ik zoek beetje bakken en braden en we hebben een orginele vette demper..

of zou dat echt dom zijn..??
 
Als je zorgt dat er een bepaalde vorm van demping in zit, zo'n 2 takt demper heeft natuurlijk 0,0 demping in het voorste stuk. Voor de rest is de vorm zeer goed te gebruiken om er een GP achtige demper van te maken.
 
Laatst bewerkt:
Als je zorgt dat er een bepaalde vorm van demping in zit
Wat dempt:
  • Absorberend materiaal (steenwol e.d.), die in een ruimte die in verbinding staat met de ruimte waar de gassen dooroheen gaan (geperforeerde pijp oid), kan met weinig tegendruk werken (absorbtiedemper principe)
  • Plotselinge diameterveranderingen, denk aan de db-killer die er bij veel fietsen standaard in zit (reflectiedemper principe), dit geeft wel wat meer tegendruk
Of een combinatie (glaswolgevulde demper+db-killer oid), zoiets heb ik zelf in elkaar gefabriekt... :]
 
Laatst bewerkt:
Wat dempt:
  • Absorberend materiaal (steenwol e.d.), die in een ruimte die in verbinding staat met de ruimte waar de gassen dooroheen gaan (geperforeerde pijp oid), kan met weinig tegendruk werken (absorbtiedemper principe)
  • Plotselinge diameterveranderingen, denk aan de db-killer die er bij veel fietsen standaard in zit (reflectiedemper principe), dit geeft wel wat meer tegendruk
Of een combinatie (glaswolgevulde demper+db-killer oid), zoiets heb ik zelf in elkaar gefabriekt... :]

dat zijn nog eens tips *O*
 
hè boer,was het nu een plekje of lompe gaten ?
hee mensen,

wat een trammelant allemaal, wat ik over Dhr. H v d Kruijs kwijt wil is het volgende.
ik ben geen ontwerper, dus ik zou niet weten of dat zitje zou passen, daarom heb ik gevraagd of ik het zou terug kunnen sturen als het helemaal niet zou passen. ik heb dat zitje gelijk betaald via internet, dus daar hoef je je ook niet druk over te maken. en ik heb ook geen dagen lang er over gebeld en tijd van u verspild.
...en met 35 jaar ervaring zou ik het mischien wel met iets minder lompe gaten hebben afgeleverd.
maar omdat u het in het begin allemaal goed en vriendelijk was wou ik niet bij u zeuren over die plekjes en ik denk ik doe het zelf wel.
erg jammer harrie!!
ohja boer was bedoeld als in de vorm van frietboer, zeker niet als scheldwoord, want ik ben zelf ook van boerenafkomst.

ik vind het niet nodig om nog wat negatiefs te zeggen over vd kruijs, hij heeft al genoeg negatieve reclame voor zichzelf gemaakt door zo belachelijk te reageren.

ik vind dat de medetopicers zeer terecht hebben gereageerd, bedankt.

en als iemand mijn kleur niet mooi vind jammer dan.. tis gewoon een persoonlijke keuze. eerlijk gezegd had ik het zelf iets mooier voorgesteld, maar de meeste mensen die de motor zien die vinden het wel mooi.
IK word in ieder geval NIET kwaad als er iets over me gezegd word wat niet in mijn voordeel is.

BACK ON TOPIC

m'n stroomprobleem is opgelost, t was de stroomtoevoer. t bovenste stekkerblok, naast t luchtfilter, waren aan beide kanten de contacten slecht.

en t zitje heb ik geplamuurd met t zelfde spul als waar ik de tank mee geplamuurd heb, is voor ijzer en polyester dus had ik nog en had ik mooi mazzel.

nu is de motor bijna klaar voor zover ik hem klaar wou hebben.
nog ff wat kleinig heden en dan brullen met dat ding.
nu nog ff na de dealer om aan de 25kw regel te voldoen.

foto's komen snel,

groeten
 
Laatst bewerkt:
Mooie plaatjes! :] Ik zag bij een andere topic (uit de oude doos) een filmpje van een cb750 café-racert. Yahoo! Let op de wielen. Vind de tank ook mooi. Misschien een idee?
 
ik kwam toevallig bij motozoom uitlaatmat set tegen art 12027038, misschien wel bruikbaar voor het zelf maken van demper.
 
Ik heb er eentje van deze onder gefabriekt, incl decibelinsert:
http://www.simons.se/Katalog/PDF-katalog/Universal PDF/UNIVERSAL Katalog.pdf

Helemaal zelf maken kan natuurlijk wel, maar wordt al gauw wat te zwaar, als je geen hele dunne plaat kunt lassen (zoals ik, heb alleen een electroden-apparaat). Dit spul is iig niet zwaarder dan de (motorfiets-) sport-dempers die ik in de handen heb gehad... de RVS wanddikte is trouwens ong. 1 mm schat ik (+ een lekker geluidje trouwens :9 )

Als vulmateriaal kun je ook gewoon steenwol/glaswol halen bij de bouwmarkt, is stukken goedkoper en ook goed. Dure racedempers hebben soms nog wel RVS staalwol erin (gewone staalwol lees je ook nog wel eens over bij zelf dempers maken, maar dat roest zeer snel weg |( )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan