OPGELET : Oplichters aan het werk

Kietelaar

MF'er
22 okt 2011
110
0
Zuidbroek, Groningen
Ik heb 1 van mijn motorfietsen te koop staan en daar heb ik een TE mooi bod op gekregen met een nog TE vreemder verhaal.

Deze mensen bieden een hoop geld (zelfs boven de vraag prijs) voor jou motor.
Met als enige voorwaarde dat ze dit via Paypal mogen overmaken.
Ze kunnen het bedrag niet overmaken op een normale bankrekening omdat, naja heel veel verschillende smoesjes.

De mailtjes worden in het engels naar je toe verstuurd en ze komen in eerste instantie heel geïnteresseerd en oprecht over.
Ze hebben me zelfs een sms gestuurd, met de vraag of ik ze wat meer informatie over de motorfiets per mail naar hun kon toesturen.

Het mail adres wat ze bij mij hebben gebruikt is : devon3044@hotmail.com

na enige mail verkeer kreeg ik deze email van de persoon :

Thanks for the response,i will take the item for 1,150eur including PayPal Sub charges since i am interested in the immediate purchase.I
just moved to the Spain,where this is needed and i will be making use of a shipping company to have this picked up from you and have it
delivered to me.Further arrangements will be made with you in regards to the pick up once i have paid you.I would appreciate if you email me
with more pictures (if available) too since i won't be be able to see this in person,So do get back to me with the details below so that i
could proceed with the payment:

Name:
PayPal Email address
Cell Phone No:

i will go ahead with the payment through PayPal and if you don't have
an account with paypal, you can just visit, www.paypal.com and sign up
for an account with your e-mail.

Kindly get back to me as soon as possible so that we could finalize
this transaction.

I wait to read from you soon.


Ik heb gereageerd met het bericht niet via Paypal te willen werken maar via bank overschrijving. Veel gezeur over Paypal verder kreeg ik dit als laatste antwoord van de persoon, waarop ik vervolgens maar heb verteld dat ik geen zaken meer wens te doen met hem.

Hello,

I insisted on paypal because i don't have access to my bank account online as i don't have internet banking and i can't go to the bank due to the
nature of my job, but i can pay from my paypal account, as i have my bank a/c attached to it, i will need you to give me your paypal email address so
i can make the payments and pls if you don't have paypal account yet, it is very easy to set up, go to www.paypal.com and get it set up , after you
have set it up i will only need the e-mail address you use for registration with paypal so as to put the money through.


Na zulke berichten kreeg ik een heel vreemd gevoel bij het hele gebeuren en heb ik dus overal maar van afgezien.
Vervolgens ben ik op zoek gegaan naar Paypal oplichtingen en vond ik een heel interessant iets op internet. (Ik ga dit niet copie/pasten hier) maar ze noemen het bij RADAR het "Buurman oplichting truc".

Nu kan ik natuurlijk niet met alle zekerheid zeggen dat dit oplichters zijn maar ik heb jullie in ieder geval gewaarschuwd.
 
Voor jou wellicht een nieuw fenomeen, maar dit type oplichting staat ook wel bekend als "Nigerian scam" en is op het forum inmiddels een uitgekauwd onderwerp.

Maar goed, laat het een waarschuwing zijn voor andere mensen die het nog niet kennen.
 
Jup. Zelf was ik een keer miljonair, een erfenis van een familielid. Moest wel even 20 euro administratiekosten naar nigeria overmaken om het in ontvangst te nemen.
Niet gedaan... en ben nog steeds een pauper.
 
Jup. Zelf was ik een keer miljonair, een erfenis van een familielid. Moest wel even 20 euro administratiekosten naar nigeria overmaken om het in ontvangst te nemen.
Niet gedaan... en ben nog steeds een pauper.


:^

ongeveer hetzelfde, 8-) :Z

alleen moest ik de persoon z'n gerief/vliegreis/onderkomen betalen vanaf Afrika die me zou komen bezoeken met een koffer van 16miljoen,

uiteraard die koffer was vastgeketend aan de beste man,........... :') :') _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Van de heer Edwin Porter

Ik ben de heer Edwin Porter van Harlesden, North West London, hier in Engeland. Ik werk voor UBS Bank, Londen. Ik schrijf u over een zakelijk voorstel dat zal worden van een enorm voordeel voor ons beiden. In mijn departement, waarbij het hoofd van de Accounting Audit Greater London Regional Office, ontdekte ik een verlaten som van 15 miljoen Great British Pounds Sterling (vijftien miljoen Great British Pounds Sterling) in een account die behoort tot een van onze buitenlandse overleden klanten, een miljardair Business-Mogul Late Mr Moises Saba Masri, een jood uit Mexico die een slachtoffer van een helikopter crash begin vorig jaar heeft geleid tot zijn dood en zijn familieleden. Saba was 47 jaar oud. Ook in de helikopter op het moment van de crash was zijn vrouw, hun zoon Avraham (Albert) en zijn dochter-in-law. De pilot was ook dood.

De keuze van het contact met u wordt gewekt van de geografische aard van waar je woont, met name vanwege de gevoeligheid van de transactie en de vertrouwelijkheid hierin. Nu onze bank heeft gewacht voor een van de familieleden aan come-up voor de claim, maar niemand heeft dat gedaan. Ik heb persoonlijk het ongelijk is gesteld in het lokaliseren van de familie voor 5 maanden nu, ik trachten uw toestemming om u te presenteren als de nabestaanden / Zal Begunstigde aan de overledene, zodat de opbrengst van deze rekening gewaardeerd op 15 miljoen pond kan worden betaald aan jou.

Dit zal worden uitbetaald of gedeeld met deze percentages, 60% voor mij en 40% voor jou. Ik heb beveiligd alle nodige juridische documenten die kunnen worden gebruikt om een ​​back-up van deze eis die wij stellen. Alles wat ik nodig heb is het invullen van uw naam op de documenten en legaliseren in de rechtbank hier om u als de rechtmatige begunstigde te bewijzen. Alles wat ik nu nodig is uw eerlijke samenwerking, vertrouwelijkheid en vertrouwen, zodat wij deze transactie doorzien. Ik garandeer u dat dit zal worden uitgevoerd onder een legitieme regeling die u beschermen tegen een schending van de wet.

Gelieve mij de volgende, als we 7 dagen om het uit te voeren door middel van hebben. Dit is erg URGENT PLEASE.

1. Volledige naam:
2. Uw directe mobiele nummer:
3. Uw contactpersoon Adres:
4. Uw Beroep:
5. Uw Nationaliteit:
6. Uw geslacht / leeftijd:

Na gegaan door middel van een methodische zoeken, heb ik besloten om contact met u hopen dat u vindt dit voorstel interessant. Gelieve op uw bevestiging van dit bericht en de vermelding van uw interesse zal verstrekken u meer informatie. Endeavour om mij te laten weten wat uw beslissing dan hou me op te wachten.

Met vriendelijke groet,
De heer Edwin Porter
Tel:




_O- _O- mooi hé, :+
 
icscards_samenwerking_fotoopglas.jpg


Geachte Heer/Mevrouw,

Het is tot op heden gebleken dat uw creditcard rekening
geupdate dient te worden.Ten gevolge hiervan, hebben
wij uw creditcard rekening beperkt totdat u uw creditcard
gegevens volledig update en bevestigt.

Indien u Verified by Visa wachtwoord of Mastercard securecode
heeft dient u dit verplicht in te vullen.

Om uw identiteit te bevestigen en uw rekeningsbeperking te
verwijderen klik hier

ICS International Card Services.
 
dis ICS is nep denk ik maar waar gaat het ze om
of moet je in de link wachtwoorden opgeven of iets dergelijks? of de nummers van de kaart?
 
Verkopen, ontvangen op paypal adres zonder gekoppelde rekening.
Eenmalig overschrijven en opnemen, byebye eventuele paypal claim!
 
dis ICS is nep denk ik maar waar gaat het ze om
of moet je in de link wachtwoorden opgeven of iets dergelijks? of de nummers van de kaart?

:N ICS is een Visa Partner. Ik heb mijn CC via hen.

Maar ik klik nooit op dat soort mailtjes. Sterker nog, ze halen het niet eens tot in m'n inbox. De laatste keer dat ik een dergelijk mailtje kreeg was ... heu ... van voor mijn geheugenverlies ...
 
Ik vond het wel verassend dat ze tegenwoordig ook de goedkope gebakjes pakken.

Een klant van me is door de scam uit de OP een aantal weken terug voor 300 euro het schip in gegaan. Motor moest iets van 600 opbrengen.
 
Van de heer Edwin Porter

Ik ben de heer Edwin Porter van Harlesden, North West London, hier in Engeland. Ik werk voor UBS Bank, Londen. Ik schrijf u over een zakelijk voorstel dat zal worden van een enorm voordeel voor ons beiden. In mijn departement, waarbij het hoofd van de Accounting Audit Greater London Regional Office, ontdekte ik een verlaten som van 15 miljoen Great British Pounds Sterling (vijftien miljoen Great British Pounds Sterling) in een account die behoort tot een van onze buitenlandse overleden klanten, een miljardair Business-Mogul Late Mr Moises Saba Masri, een jood uit Mexico die een slachtoffer van een helikopter crash begin vorig jaar heeft geleid tot zijn dood en zijn familieleden. Saba was 47 jaar oud. Ook in de helikopter op het moment van de crash was zijn vrouw, hun zoon Avraham (Albert) en zijn dochter-in-law. De pilot was ook dood.

De keuze van het contact met u wordt gewekt van de geografische aard van waar je woont, met name vanwege de gevoeligheid van de transactie en de vertrouwelijkheid hierin. Nu onze bank heeft gewacht voor een van de familieleden aan come-up voor de claim, maar niemand heeft dat gedaan. Ik heb persoonlijk het ongelijk is gesteld in het lokaliseren van de familie voor 5 maanden nu, ik trachten uw toestemming om u te presenteren als de nabestaanden / Zal Begunstigde aan de overledene, zodat de opbrengst van deze rekening gewaardeerd op 15 miljoen pond kan worden betaald aan jou.

Dit zal worden uitbetaald of gedeeld met deze percentages, 60% voor mij en 40% voor jou. Ik heb beveiligd alle nodige juridische documenten die kunnen worden gebruikt om een ​​back-up van deze eis die wij stellen. Alles wat ik nodig heb is het invullen van uw naam op de documenten en legaliseren in de rechtbank hier om u als de rechtmatige begunstigde te bewijzen. Alles wat ik nu nodig is uw eerlijke samenwerking, vertrouwelijkheid en vertrouwen, zodat wij deze transactie doorzien. Ik garandeer u dat dit zal worden uitgevoerd onder een legitieme regeling die u beschermen tegen een schending van de wet.

Gelieve mij de volgende, als we 7 dagen om het uit te voeren door middel van hebben. Dit is erg URGENT PLEASE.

1. Volledige naam:
2. Uw directe mobiele nummer:
3. Uw contactpersoon Adres:
4. Uw Beroep:
5. Uw Nationaliteit:
6. Uw geslacht / leeftijd:

Na gegaan door middel van een methodische zoeken, heb ik besloten om contact met u hopen dat u vindt dit voorstel interessant. Gelieve op uw bevestiging van dit bericht en de vermelding van uw interesse zal verstrekken u meer informatie. Endeavour om mij te laten weten wat uw beslissing dan hou me op te wachten.

Met vriendelijke groet,
De heer Edwin Porter
Tel:




_O- _O- mooi hé, :+

Haha, die krijg ik ook iedere week een keer of twee :+
 
i will go ahead with the payment through PayPal and if you don't have
an account with paypal, you can just visit, www.paypal.com and sign up
for an account with your e-mail.

Puur uit nieuwsgierigheid, de link van paypal in je e-mail, gaat die wel naar paypal.com?
 
Laatst bewerkt:
Jup. Zelf was ik een keer miljonair, een erfenis van een familielid. Moest wel even 20 euro administratiekosten naar nigeria overmaken om het in ontvangst te nemen.
Niet gedaan... en ben nog steeds een pauper.
Tja, dan is het je eigen schuld he..... :+
 
Laatst bewerkt:
dis ICS is nep denk ik maar waar gaat het ze om
of moet je in de link wachtwoorden opgeven of iets dergelijks? of de nummers van de kaart?


tuurlijk is de link weggehaald, :9


het gaat ze erom dat je inlogt via je normale VISA-gegevens, op de site.

maar omdat dit via een NEP-site gaat wordt zodra je op die site gaat [die er exact uitziet als de echte site] een worm op je pc geinstalleerd waar je niets van merkt, waarbij de HOST van dit kwaadaardige progje al jouw,


keystrokes
namen
inlogvelden
codes
kaartnummer



naar zich toe kan halen,



met deze scam gaat de host ervanuit dat je een VISA creditcard hebt.


helaas, }) :z
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan