Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je miskent met het bovenstaande dat de dealer een professionele partij is ten opzichte van een particulier, en dat er zoiets is als ‘non-conformiteit’...Je hebt uiteraard recht op herstel van de motor.
Maar als je een motor koopt heb je als koper ook een bepaalde onderzoeksplicht.
Bovenstaand stukje maakt je zaak bepaald niet sterker, mocht je er ooit een zaak van moeten/willen maken.
Je hebt de motor zelf kunnen en mogen beoordelen, hebt besloten op grond van jouw kennis dat de motor goed is en je hebt de koop gesloten.
Ik snap dat je niet al te veel technische kennis van zaken het op motorgebied, maar je hebt wel de kans gehad voor de koop alles te (laten) onderzoeken, dat je er geen kaas van hebt gegeten is jouw probleem en dat je op grond van bijna geen proefrit toch hebt besloten de koop rond te maken is jouw beslissing geweest.
Juridisch is bovenstaande tekst van jezelf erg 'onhandig'.
Vreemd, ik kan echt geen missers van hem noemen.Tja op Baatsen komt die er toch niet zo goed uit.
Tja maar het gaat om de verkoop van motoren,niet over de werkplaats.Vreemd, ik kan echt geen missers van hem noemen.
Ja tuurlijk... Voorbandje RD wat niet te balanceren was, lossen we samen op... En dat is nou wat je met ouwe longens krentebrood voor elkaar krijgt...zonder getetter en geschreeuw en gemekker. Als ik gemekker wil horen koop ik wel een geit
Leuk, alweer twee motorzaken waar ik nog nooit van gehoord had en die de goedkeuring van een real life motorrijder kunnen wegdragen. Is het echt geen idee voor een leuk positief topic?Ros motoren uit Etten-Leur,
Motoport Rockanje
Weet er nog wel meer maar dat zijn merk specifieke zaken.
250 meier is wel heel veel op een motor van 4000 euroHet punt is dat alles wat ze aan een inruiler doen direkt van de winstmarge afgaat.
Een ei kan dan bedenken dat wat ze doen minimaal is en zich over het algemeen beperkt tot wat ketting smeren en spannen en hooguit de olie en het filtertje.
Als je dan bovengenoemd ei bent op technisch vlak is het zaak iemand mee te nemen die wel weet waar ie naar kijkt.
Helaas gebeurt dit niet alleen bij vage handelaartjes maar ook gewoon bij merk dealers ....
Die breien er een mooi verhaal aan maar de strekking is hetzelfde....
Denken dat je een perfekt afgeleverde occassion koopt die volgens het boekje is onderhouden is een eutopie en mijns inziens leef je dan in een andere wereld.
het is ook wel te begrijpen want stel een dealer ruilt een hok in voor 4 rug en wil een rug verdienen...
Dan zetten ze hem neer voor 5250 want de potentiele koper wil er wat af hebben.....
Dan nog een paar meier voor het afleveren......nee dus want die marge is er niet meer.
als die 5250 ansich marktconform is en ik zie het zitten bied ik gewoon 4250....zo mee zonder gelul alle ellende is voor mij.
Veel dealers pakken die 250 meier en zijn er blij mee, en ik ook want ik heb hem voor peanuts...
250 meier is wel heel veel op een motor van 4000 euro
Nou zoveel verschil zit er niet in de prijzen gemiddeld genomen liggen die allemaal in de zelfde regio.Nou eh.......................Slonzebons nog nooit van Hans van Wijk gehoord???
Heb jij dan jaren in Siberië gezeten?
RG Gamma weet wel enkele bedrijven te noemen die netjes handelen. Natuurlijk zijn die er wel.
Maar aan alle service en betrouwbaarheid en klantvriendelijkheid hangt dan wel een prijskaartje. Maar wie wil dat betalen?
Daar zit dan het grote probleem. Iemand is op zoek naar een bepaalde motorfiets en dan hangt er een prijs aan.
Linke Loetje biedt heel goedkoop aan maar garantie tot aan de stoeprand.
Helaas gaat Hans van Wijk €1000 meer vragen maar biedt daarvoor wel service en garantie.
(ik heb zelf ook wel eens de exorbitante prijzen van occasion gezien van Hans)
Veel kopers willen de prijs van Loetje en de service van Hans. DAT GAAT NIET!! Alle waar heeft zijn prijs.
Op MF lees je dan dat ze toch bij Loetje hebben gekocht en dat er dan van alles mis blijkt.
recht op geld terug heb je niet (normaal gesproken) je hebt wel recht op reparatie en daar moet je de verkopende partij ook gelegenheid voor geven. bedenk wel dat er in de garantievoorwaarden vaak ook beperkingen staan die bepaalde dingen uitsluiten van garantie (dingen zoals lampen) dus daar zal je normaal ook geen gratis vervanging van krijgen. dus lees de garantievoorwaarden even voordat je terug gaat.
wat een dealer gezegd heeft staat niet op papier meestal en valt dus ook niet te bewijzen dus hecht daar niet te veel aan.
als je een onafhankelijke blik wilt op wat de problemen veroorzaken zou ik eens contact opnemen met Erik van Lent motorkeuringen dat is iemand die daar een hoop ervaring mee heeft en aan de kant staat van de koper. hij kan je ook bijstaan bij de dealer als je er samen probeert uit te komen. zijn hulp is niet gratis maar wel vakkundig en wat ik van hem heb meegemaakt wel eerlijk.
We zijn nog veel te vroeg voor keuring van v.Lent. Geef eerst dealer kans om het 'gewoon' op te lossen.Koper kan zich beroepen op non-conformiteit en de koop ontbinden. Zal niet zonder slag of stoot gaan, want daar wil de dealer vast niet aan meewerken, maar de koop ontbinden en geld terug behoort wel tot de mogelijkheden. Dealer zal eerst aansturen op reparatie waarschijnlijk.
Gezien de klachten, zou ik idd een keuring laten doen via Erik van Lent. Kost wat, maar heb je na afloop gelijk een lijstje dat de dealer mag afwerken en weet je gelijk de technische staat.
We zijn nog veel te vroeg voor keuring van v.Lent. Geef eerst dealer kans om het 'gewoon' op te lossen.
Ook een optie. Eerst laten repareren en daarna laten controleren door Van Lent.
Voor een keuring is het nooit te vroeg. Sterker nog, ik denk dat de meeste die keuring nog vroeger hadden laten doen. Voor ze overgingen tot koop.
Ik kan me heel goed voorstellen dat TS nu die keuring laat doen, en dan teruggaat met het lijstje op te lossen gebreken.
Daarna kan de dealer het verhaal heel lang rekken.
De dealer heeft de centjes en jij hebt 't probleem. Dealer heeft alle tijd en JIJ wil zsm rijden.
Koop ontbinden?
Voordat het zo ver is om een rechtszaak te gaan voeren, haken de meeste ontevreden klanten al af.
Wat dan wel voor de rechter komt is dan maar de vraag wie gelijk heeft.
Heel simpel: De dealer heeft vrijwel alle troeven in handen...............................
Ik gaf aan dat de koop ontbinden weldeggelijk mogelijk is. User Too gaf namelijk aan dat geld terug geen optie was. Die optie is er echter weldegelijk. Al dan niet na tussenkomst van de rechte., dat dan weer wel. in het ergste geval.
Dat kan sowieso pas nadat hij de dealer in de gelegenheid heeft gesteld het gebrek te herstellen.Koper kan zich beroepen op non-conformiteit en de koop ontbinden. Zal niet zonder slag of stoot gaan, want daar wil de dealer vast niet aan meewerken, maar de koop ontbinden en geld terug behoort wel tot de mogelijkheden. Dealer zal eerst aansturen op reparatie waarschijnlijk.
Gezien de klachten, zou ik idd een keuring laten doen via Erik van Lent. Kost wat, maar heb je na afloop gelijk een lijstje dat de dealer mag afwerken en weet je gelijk de technische staat.
Je kunt de koop buitengerechtelijk ontbinden. De enige vraag is of je daarmee ook je geld terug krijgt.We zijn nog veel te vroeg voor keuring van v.Lent. Geef eerst dealer kans om het 'gewoon' op te lossen.
Daarna kan de dealer het verhaal heel lang rekken.
De dealer heeft de centjes en jij hebt 't probleem. Dealer heeft alle tijd en JIJ wil zsm rijden.
Koop ontbinden?
Voordat het zo ver is om een rechtszaak te gaan voeren, haken de meeste ontevreden klanten al af.
Wat dan wel voor de rechter komt is dan maar de vraag wie gelijk heeft.
Heel simpel: De dealer heeft vrijwel alle troeven in handen...............................
250 verdienen met een investering van 4 mille is helemaal niks in mijn ogen.250 meier is wel heel veel op een motor van 4000 euro
Mijn Top 2 in de omgeving:
Rokemp motoren (Mijn eigen monteur+handel)
Gebben (Waar ik de Vstrom gekocht heb)
Trouwens, Ter Braake en Ten Kate zijn ook prima zaken, maar daar heb ik nog nooit zaken mee gedaan op motor gebied. Barbier is dan weer een zaak die vierkant afgeladen staat en je bijna een nummertje moet trekken om op zaterdag naar binnen te kunnen, niet mijn piece of cake.
Barbier is dan weer een zaak die vierkant afgeladen staat en je bijna een nummertje moet trekken om op zaterdag naar binnen te kunnen, niet mijn piece of cake.
Barbier is een zaak waar je alleen moet kopen als je zelf de nodige technische kennis heb om een motor te kunnen beoordelen,En is ook duidelijk een ander model qua winkel dan de anderen die je noemt, Barbier moet het echt hebben van de handel, zit qua prijzen erg scherp, heeft veelal meerdere modellen van dezelfde gangbare motorfietsen staan, en heeft veel import etc staan. Ik ben er al een paar keer geweest met vrienden maar uiteindelijk nooit geslaagd.
Barbier is een zaak waar je alleen moet kopen als je zelf de nodige technische kennis heb om een motor te kunnen beoordelen,
of laten keuren voordat je daar iets koopt.