Ardenaz
Rookie
- 30 jul 2019
- 5
- 12
Hallo allemaal,
Twee weken geleden heb ik een Kawasaki Z750 uit 2008 met 28.000 km tweedehands gekocht bij een motordealer, de naam zal ik voor het verhaal maar even niet noemen.
De motor zag er erg netjes uit en volgens de dealer was hij nog in perfecte conditie. Ik heb toen een proefrit gemaakt en de motor reed goed, schakelde soepel en ik hoorde geen rare geluiden uit het blok etc. komen. Aangezien ik van een 125cc motor kwam, reed ik tijdens de proefrit wel voorzichtig puur omdat ik de motor en het vermogen niet gewend ben, ik heb de motor dus niet hoog in de toeren gejaagd.
De volgende dag besloot ik de motor te kopen en onderweg naar huis begonnen de problemen.. toen ik de straat uit reed bij de dealer begon het FI lampje op het dashboard te knipperen. Ik ben toen meteen omgekeerd en verhaal gedaan bij de dealer, hij nam mijn motor mee naar de werkplaats en sloot m'n motor aan op een computer om de storing te 'resetten' volgens hem. Ik kreeg niet echt duidelijkheid over wat nou precies het probleem was, maar volgens hem werd het veroorzaakt door de uitlaat.
Ik heb mijn weg weer vervolgd naar huis zonder problemen, maar eenmaal thuis begon het lampje weer te knipperen, weer terug bij af dus. Flink balen aangezien ik 5250,- euro heb betaald en mij werd verteld dat de motor in perfecte conditie zou zijn. Ik heb nog een aantal ritten gereden met de motor, maar als ik bijvoorbeeld in de 3de versnelling rijd, het gas los laat om de motor uit te laten rollen en dan weer gas wil oppakken, houdt de motor een seconde in waarna hij pas weer het vermogen oppakt. Ik merk ook als ik hoger in de toeren rij en bij ~8.000 RPM wil schakelen, het vermogen in de volgende versnelling een soort van weg valt. Het maakt dan geen mooi opbouwend geluid en lijkt net alsof ik niet meer snelheid pak..
Ook valt de motor soms uit als ik een klein beetje gas geef in neutraal en werkt doet de kentekenplaatverlichting het niet..
Van de dealer heb ik 3 maanden garantie gekregen, maar ik heb zodanig geen vertrouwen meer in zijn verhalen dat ik het liefst mijn geld terug krijg en bij een andere dealer een motor aanschaf.. maar heb ik hier recht op?
Is het misschien een goed idee om mijn motor door een andere motorzaak uit te laten lezen, zodat ik van een andere partij kan horen wat de problemen met de motor zijn en dan verhaal kan halen bij de zaak waar ik mijn motor heb gehaald?
Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven!
Twee weken geleden heb ik een Kawasaki Z750 uit 2008 met 28.000 km tweedehands gekocht bij een motordealer, de naam zal ik voor het verhaal maar even niet noemen.
De motor zag er erg netjes uit en volgens de dealer was hij nog in perfecte conditie. Ik heb toen een proefrit gemaakt en de motor reed goed, schakelde soepel en ik hoorde geen rare geluiden uit het blok etc. komen. Aangezien ik van een 125cc motor kwam, reed ik tijdens de proefrit wel voorzichtig puur omdat ik de motor en het vermogen niet gewend ben, ik heb de motor dus niet hoog in de toeren gejaagd.
De volgende dag besloot ik de motor te kopen en onderweg naar huis begonnen de problemen.. toen ik de straat uit reed bij de dealer begon het FI lampje op het dashboard te knipperen. Ik ben toen meteen omgekeerd en verhaal gedaan bij de dealer, hij nam mijn motor mee naar de werkplaats en sloot m'n motor aan op een computer om de storing te 'resetten' volgens hem. Ik kreeg niet echt duidelijkheid over wat nou precies het probleem was, maar volgens hem werd het veroorzaakt door de uitlaat.
Ik heb mijn weg weer vervolgd naar huis zonder problemen, maar eenmaal thuis begon het lampje weer te knipperen, weer terug bij af dus. Flink balen aangezien ik 5250,- euro heb betaald en mij werd verteld dat de motor in perfecte conditie zou zijn. Ik heb nog een aantal ritten gereden met de motor, maar als ik bijvoorbeeld in de 3de versnelling rijd, het gas los laat om de motor uit te laten rollen en dan weer gas wil oppakken, houdt de motor een seconde in waarna hij pas weer het vermogen oppakt. Ik merk ook als ik hoger in de toeren rij en bij ~8.000 RPM wil schakelen, het vermogen in de volgende versnelling een soort van weg valt. Het maakt dan geen mooi opbouwend geluid en lijkt net alsof ik niet meer snelheid pak..
Ook valt de motor soms uit als ik een klein beetje gas geef in neutraal en werkt doet de kentekenplaatverlichting het niet..
Van de dealer heb ik 3 maanden garantie gekregen, maar ik heb zodanig geen vertrouwen meer in zijn verhalen dat ik het liefst mijn geld terug krijg en bij een andere dealer een motor aanschaf.. maar heb ik hier recht op?
Is het misschien een goed idee om mijn motor door een andere motorzaak uit te laten lezen, zodat ik van een andere partij kan horen wat de problemen met de motor zijn en dan verhaal kan halen bij de zaak waar ik mijn motor heb gehaald?
Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven!