Opgelicht door motordealer

Dat geen enkele dealer zo'n ding eerst helemaal uit elkaar gaat schroeven om van alles goed de conditie te kunnen beoordelen

Nee nogal wiedes lijkt me, anders gaat een gebruikte motor hetzelfde kosten als een nieuwe..
Volgens mij is er ngo een heel verschil tussen wat je eerst beweerd en wat je nu zegt, weet namelijk bedrijven genoeg die inkopers/inruilers e.d. gewoon heel goed na kijken zoals het hoort
 
Barbier is een zaak waar je alleen moet kopen als je zelf de nodige technische kennis heb om een motor te kunnen beoordelen,
of laten keuren voordat je daar iets koopt.Wel goed dat de eigenaar de moeite neemt om commentaar te geven op Baatsen,
dat is beter dan HP motoren die niet wil dat er reviews geschreven word over zijn zaak.

Barbier is er gewoon voor de mensen die het goedkoopste zoeken ( zit er hier nog zo 1 uin de buurt.. Jager ) en daarbij verwachtten dat het ding net zo goed is als de duurste die ze kunnen vinden..
Die jongens bij Barbier zijn er open en eerlijk over, verkopen heel veel fietsen en krijgen daardoor misschien ook wat vaker een kalcht ( waarvan ik denk dat het 50% aan de klant ligt, wou goedkoop en verwacht een nieuwe want de verkoper zei dat het een goede fiets was )

Baatsen is idd handig, als een motorzaak daar niet genoemd wil; worden dan weet je genoeg.
 
Nee nogal wiedes lijkt me, anders gaat een gebruikte motor hetzelfde kosten als een nieuwe..
Volgens mij is er ngo een heel verschil tussen wat je eerst beweerd en wat je nu zegt, weet namelijk bedrijven genoeg die inkopers/inruilers e.d. gewoon heel goed na kijken zoals het hoort
En daarmee voorkomen ze alsnog niet dat 1 dag later de lambdasonde kapot kan gaan, want iedere sensor kan zonder aanleiding deels of helemaal kapot gaan.
 
Als je zo'n kritische zeurder bent als ik dan staat er maar weinig van je gading. Maar het verkoop model werkt erg goed gezien de bakken met mensen die er elke zaterdag lopen. Mensen willen toch altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten ( Dikke/nieuwe motor voor weinig geld) en daar speelt barbier goed op in.


Maargoed back op topic, geheel in MF style al 4 pagina's volgeschreven, maar de TS is eigenlijk nog niet eens begonnen met de dealer de kans te geven het op te lossen, laat staat de theoretische rechtzaak discussies waar we al aanbeland zijn... loopt weer heerlijk uit de klauwen dit.
Je moet dat uit de hand lopen meer zien als waarschuwingen voor toekomstige kopers,de TS weet inmiddels wel wat hij moet doen,namelijk
niet gelijk op de achterste poten gaan staan maar de dealer de kans geven dit goed op te lossen en als dat niet lukt
dan pas verdere stappen ondernemen.Dat is mijn oordeel en daar zult u het mee moeten doen :W
 
barbier is een schuifluik en wind daar geen doekjes om
je hebt veel meer schuifluiken die dat verhullen in een mist van service en klantvriendelijkheid...

gewoon je eigen kop volgen en goed kijken voor je koopt....de hele wereld staat vol zooi tenslotte....
 
250 verdienen met een investering van 4 mille is helemaal niks in mijn ogen.
aan de andere kant is het wel zo dat ze er ook helemaal geen werk van hebben...
het is letterlijk overschrijven,geld aanpakken en weg voor zo n dealer.
geen gedoe of garantie geven nada....
voor sommige dealers is dat soms best aantrekkelijk blijkbaar....kwestie van op het juiste moment een bod doen.
motorzaken staan vol gebruikte zooi en daarnaast wordt er veel particulier aangeboden....
veel fietsen zijn niet echt hardlopers qua handel en zeker niet in het naseizoen.
dat schept dus mogelijkheden als je in de markt bent voor zo n ding.

volgens wiki en google is een meier 100 gulden 250 meier winst das handel
 
En daarmee voorkomen ze alsnog niet dat 1 dag later de lambdasonde kapot kan gaan, want iedere sensor kan zonder aanleiding deels of helemaal kapot gaan.

Klopt helemaal !
Alles kan ineens kapot gaan natuurlijk.


Ik kan er heel slecht tegen dat mensen meteen roepen dat het met opzet zo is of iig ; "snel even de storing gereset"
ZUllen gerust bedrijven zijn die zoiets proberen of doen maar er zijn er ook genoeg die wel eerlijk zijn en hun best doen.

Laten we vooral blij zijn dat TS niet de naam wou noemen, anders word er iemand zwart gemaakt die er imo geen recht op heeft
 
zou wel handig zijn als berichten van TS gehiglight worden. kun je een hoop gewauwel overslaan want nu weten we nog niet hoe het is afgelopen.
 
Het is ook nog maar 2 dagen geleden.
Misschien is TSer op dit moment wel bij de dielurt..
Om het keurig op te laten lossen.



(was wel mijn Bagster hoes voor de R6 kwijt...
🙄😳🤔😶
Edit, dat stukje tekst hoort hier helemaal niet staan...
 
Laatst bewerkt:
Teveel variabelen om dat exact aan te geven.
Ook afhankelijk van hoe oud de motor is, hoeveel km gereden enz.
Maar als je bent wezen kijken en na de koop pas begint over de banden die tot op de draad zijn versleten.... dat had je zelf kunnen zien, dan heb je gewoon pech. Dat soort dingen.
ALs ik dan naar TS kijk en hoe hij omschrijft dat hij een erg summier proefritje heeft gemaakt waarbij hij de motor nauwelijks als een motor heeft bereden.... dat is niet in je voordeel.





Ik hoop ook dat het tot een mooi einde gaat komen.

In deze casus zal het bij een rechter wellicht ook goed uitpakken voor TS. Maar het consumentenrecht eindigt op recht.
Je recht hebben en je recht halen zijn twee heel verschillende dingen.
Het is gebruikelijk bij een proefrit alle versnellingen en alle toerentallen even te rijden. En daar liggen nu net de problemen van TS, dat spreekt niet in zijn voordeel.

Maar als dit prbleem echt alleen veroorzaakt word door de andere uitlaat zonder de klep aan te passen... dan zal er hopelijk geen rechter aan te pas hoeven komen.
Een rechtszaak kost je tijd, stress, energie. Veel. Heel veel. Ik zou echt proberen om eruit te komen, desnoods met wat verlies, voor 3/400 euro zou ik mijn gelijk niet via de rechter willen halen, dan liggen de kosten/baten voor mij toch echt verkeerd.




Top !
Denk je dat dit representatief is voor de hele motorbranche ?

Overal zitten toppers en losers, onder kappers, politieagenten, aardappels, timmerlieden en zelfs motorzaken.

Dan kan je de gemiddelde 1000cc sportmotor dus niet fatsoenlijk proefrijden.
De mijne loopt 166 in z'n 1 en als je dan ook nog wil kijken of hij fatsoenlijk oppakt bij volle acceleratie, zul je dit toch echt in minimaal z'n 2 moeten doen (want slopen = kopen O-)) en dan ga je al over de 200.
Zie mezelf al aankomen bij motoport Den Helder: 'Ik moet er ff mee naar Duitsland, ander ben ik de sjaak als er straks iets mis blijkt' :+

Maar snap je punt. TS had die motor in jouw beleving iets meer aan de tand moeten voelen. Als is die versleten band achteraf voor mijn gevoel wel een inkoppertje in vergelijking met TS-probleem: iets met uiterlijke basis controlepunten vs. wat meer interne technische mankementen (zit veel gevoel bij hoor)
Anderzijds is mijn kritiek naar de dealer nog steeds: had hij de motor dan ook niet wat beter aan de tand moeten voelen alvorens hem te koop aan te bieden als 'perfect lopend'.

Wat weegt zwaarder: een dealer die niet voldoet aan zn productomschrijving (wat mij betreft is hij de expert en moet ik hem als consument blind kunnen vertrouwen. Een fout maken is wat anders, maar dan is het ook gewoon terugnemen en oplossen)
of een consument die tijdens een slechte manier van proefrijden bepaalde mankementen, die je niet duidelijk kunt zien, niet opvalt.
De dealer zegt immers al dat de motor goed is, toch
 
Het is ook nog maar 2 dagen geleden.
Misschien is TSer op dit moment wel bij de dielurt..
Om het keurig op te laten lossen.



(was wel mijn Bagster hoes voor de R6 kwijt...
Ik heb zo,n vermoeden dat de TS zo geschrokken is van de reacties dat we die niet meer terug zien.
 
250 verdienen met een investering van 4 mille is helemaal niks in mijn ogen.
aan de andere kant is het wel zo dat ze er ook helemaal geen werk van hebben...
het is letterlijk overschrijven,geld aanpakken en weg voor zo n dealer.
geen gedoe of garantie geven nada....
voor sommige dealers is dat soms best aantrekkelijk blijkbaar....kwestie van op het juiste moment een bod doen.
motorzaken staan vol gebruikte zooi en daarnaast wordt er veel particulier aangeboden....
veel fietsen zijn niet echt hardlopers qua handel en zeker niet in het naseizoen.
dat schept dus mogelijkheden als je in de markt bent voor zo n ding.
Haha het komt niet door merk ik.
Hoeveel is 1 meier?
Hoeveel is dan 250 meier?

Hoeveel winst is dat dan op een motor van 4000 euro?
 
250 verdienen met een investering van 4 mille is helemaal niks in mijn ogen.
aan de andere kant is het wel zo dat ze er ook helemaal geen werk van hebben...
het is letterlijk overschrijven,geld aanpakken en weg voor zo n dealer.
geen gedoe of garantie geven nada....
voor sommige dealers is dat soms best aantrekkelijk blijkbaar....kwestie van op het juiste moment een bod doen.
motorzaken staan vol gebruikte zooi en daarnaast wordt er veel particulier aangeboden....
veel fietsen zijn niet echt hardlopers qua handel en zeker niet in het naseizoen.
dat schept dus mogelijkheden als je in de markt bent voor zo n ding.
250 meier; dat zijn dus 250 bankbiljettetn van 100 gulden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan