Opgelicht door Poolse site www.forstunt.pl

ChristianV

MF'er
24 mei 2019
55
30
Eind 2018 een set racerails gekocht op de website van forstunt.pl of Forstunt
Betaling via hun website gedaan. Helaas is het product nooit aangekomen.

Na veel op en neer gecommuniceerd te hebben geven ze de schuld aan de transporteur en ik krijg mijn geld niet terug.
Ze zijn ook gestopt met het beantwoorden van mijn emails.

Ik heb ook een zeer beschaafde klacht op hun facebook page gezet maar deze hebben ze dezelfde dag gewoon verwijderd.
Eigenlijk gewoon ordinaire diefstal van deze jongens, tenminste in mijn geval.

Wees dus voorzichtige met bestellen op deze site

1563972167629.png
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de waarschuwing, maar het is zo en zo niet zo'n briljant idee om via het internet spullen bij Oost-Europese bedrijven te bestellen.
 
Ik denk dat je nu wel erg laat bent als het in 2018 was, maar mocht je met Paypal of creditcard betaald hebben, dan kun je misschien daar nog een dispuut openen.
 
Welke verzendmethode heb je genomen? De verkoper is toch niet verantwoordelijk voor een eventueel verlies van het pakket door de transporteur?
 
Bedankt voor de waarschuwing, maar het is zo en zo niet zo'n briljant idee om via het internet spullen bij Oost-Europese bedrijven te bestellen.
Ik heb meerdere goede ervaringen.
CBD pillen, een UV filter, uitlaat van Dominator Exhaust uit Polen. Perfect. :Y
 
Ik denk dat je nu wel erg laat bent als het in 2018 was, maar mocht je met Paypal of creditcard betaald hebben, dan kun je misschien daar nog een dispuut openen.

PayPal is 45 dagen uit mijn hoofd, wijze les TS. Meestal gaat het goed maar vaak ook niet.
 
Heb je daar een onderbouwing voor? In Nederland wel maar die regels gelden niet voor een Poolse webwinkel. Zo ver ik weet is dat (nog) geen Europees brede regel.
Nee.. maar de verkoper is degene die een overeenkomst heeft met de transporter, niet de koper. Waar kan de verantwoordelijkheid anders liggen?
 
Is er tracking informatie verstrekt / is aantoonbaar dat ze wel iets hebben verzonden? Zo ja, dan zijn ze net zo aansprakelijk als wanneer ze niks hebben verstuurd ;) . Maar je kan dan wel om ze heen contact leggen met de transporteur om te achterhalen of die zending verzekerd was, of er een claim op gedaan is, en waar / wanneer het kwijt geraakt is.
 
Eind 2018 een set racerails gekocht op de website van forstunt.pl of Forstunt
Betaling via hun website gedaan. Helaas is het product nooit aangekomen.

Eigenlijk gewoon ordinaire diefstal van deze jongens, tenminste in mijn geval.
Wees dus voorzichtige met bestellen op deze site
Nog iets anders...................?
Betaald via credit-card of Paypal? Dan kan je via hen gewoon je geld terug vorderen. ......................en krijgen!

Of ben je via de site van die Poolse boeven naar een schimmige betaal-pagina gelokt?
Dan mag je je bankrekening wel goed in de gaten gaan houden! Anders mss binnenkort ook helemaal leeg!
 
Bedankt voor de waarschuwing, maar het is zo en zo niet zo'n briljant idee om via het internet spullen bij Oost-Europese bedrijven te bestellen.

Goed gemotiveerd ook. Alsof de Poolse medemens niet aan internetwinkelen doet..

Meerdere pakketjes uit Polen gewoon ontvangen. Idem dito voor bestellingen uit Rusland.
 
Goed gemotiveerd ook. Alsof de Poolse medemens niet aan internetwinkelen doet..

Meerdere pakketjes uit Polen gewoon ontvangen. Idem dito voor bestellingen uit Rusland.

Oost-Europa loopt grotendeels nog steeds achter vergeleken met de rest van Europa. Ik bedenk mij wel een paar keer alvorens iets duurs te bestellen uit een oost-europees land bij een webshop waar ik nooit eerder van gehoord heb, beheerd door mensen die mogelijk geen engels spreken waardoor problemen oplossen moeizaam zal gaan, met een consumenten wetgeving die ik niet ken en behoorlijk kan verschillen van die van ons, en op een afstand dat even langs gaan om verhaal te halen niet heel praktisch is.
Tuurlijk zullen de meeste pakketjes uit Polen gewoon aankomen. Als ik dingen uit China bestel komt het ook *meestal* aan. Soms niet en dan wordt het netjes opgelost zelfs als het om een artikel van 15€ gaat, omdat anders hun ebay account score naar beneden gaan. Toch zou ik er geen hele duren spullen vandaan halen.
 
Oost-Europa loopt grotendeels nog steeds achter vergeleken met de rest van Europa. Ik bedenk mij wel een paar keer alvorens iets duurs te bestellen uit een oost-europees land bij een webshop waar ik nooit eerder van gehoord heb, beheerd door mensen die mogelijk geen engels spreken waardoor problemen oplossen moeizaam zal gaan, met een consumenten wetgeving die ik niet ken en behoorlijk kan verschillen van die van ons, en op een afstand dat even langs gaan om verhaal te halen niet heel praktisch is.
Tuurlijk zullen de meeste pakketjes uit Polen gewoon aankomen. Als ik dingen uit China bestel komt het ook *meestal* aan. Soms niet en dan wordt het netjes opgelost zelfs als het om een artikel van 15€ gaat, omdat anders hun ebay account score naar beneden gaan. Toch zou ik er geen hele duren spullen vandaan halen.
Dit is een heel stuk beter gemotiveerd :)
 
Het pakket was verstuurd via GLS en inderdaad, GLS is het pakket "verloren". De laatste tracking info was dat het pakket in Utrecht lag maar daar konden ze het niet meer vinden... Raar verhaal maar zo is het gegaan.

Hierna heeft een GLS mederwerker medegedeeld dat de verkoper een claim moet leggen bij GLS zodat ze het verzonden pakket vergoed krijgen.
Het is nml zo dat binnen de EU de verzender/verkoper altijd verantwoordelijk is voor de levering van het product en niet de transporteur (tot zekere hoogte)

Dit aan de verkoper (forstunt.pl) medegedeeld en zij hebben de claim bij GLS neergelegd.
Forstunt weigerde hierna om nieuwe race rails op te sturen of om het geld terug te storten terwijl ze van GLS wel het wel vergoed krijgen.
Gelukkig betaald met paypal en deze hebben het geld na veel op en neer gemail teruggestort op mijn rekening.

Paypal heeft mij ook medegedeeld dat forstunt niet wilde mee werken aan vergoeding terwijl het dat wel verplicht zijn omdat ze het betaalde product niet geleverd hebben (ondanks dat GLS het is zoekgeraakt is).
Een heel verhaal maar het heeft veel tijd en energie gekost voor een lullige 130 euro maar het gaat om het principe.
Ik heb dus slechte ervaring met forstunt.pl maar ook met GLS
Maar gelukkig goede ervaringen met Paypal, dankzij hun toch mijn geld terug !
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan