[Opgelost] Problemen met foto's en plaatjes

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.918
4.159
De Betuwe
Update: Opgelost!


Beste bezoekers,

Op dit moment hebben we wat problemen met de fileserver. Dat is de server waar alle foto's, filmpjes en plaatjes op staan.

Soms worden foto's en plaatjes niet getoond. We zijn hiermee bezig maar tot die tijd wil het nog wel eens helpen om de pagina een keer te verversen (F5'en dus).

Als het probleem definitief opgelost is zullen we het hier melden.

Dit probleem speelt op zowel MF, Motormeuk, Motorstek en Motorshopper.

Excuses voor het ongemak, we hopen het zo snel mogleijk opgelost te hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan jij vast kosteloos leveren en installeren... krijg je levenslang stickers, banvrije status, mf sponsoricoon, etc. ;)
 
Double-point-of-failure inrichten? :?
Geen idee wat het is, maar het klinkt wel beter. :Y
 
single point of failure is bij dergelijke CI's niet zo spannend als de TTF maar laag is en de MTBF lang zodat de SLA maar gehaald kan worden :P
 
Laatst bewerkt:
:^ 8-)

Maarreh, de filestorage is nu een single-point-of-failure. En helaas failt ie wel eens. Daar moeten we vanaf. Alle (serieuze :)) suggesties en hulp zijn welkom!

Je weet me te vinden ;) Onze system engineer woont zelfs bijna bij je om de hoek :)
 
En wat was het probleem? :) Linux-guru in opleiding
We zijn er nog niet uit wat de oorzaak exact is, maar we denken dat het te maken heeft met het draaien van de backup wat om 3 uur 's nachts gebeurt. Deze backup wordt op de fileserver geplaatst en wellicht dat deze grote hoeveelheid verkeer tot problemen leidt. Het gebeurt maar af en toe en dat maakt het zoeken er niet makkelijker op.

Binnenkort gaan we een extra database-server plaatsen (slave-db). Hierdoor hoeven we geen alomvattende backup te draaien om 3 uur 's nachts. Hopelijk lost dit het probleem op. (En daarnaast heeft een extra database natuurlijk andere voordelen waardoor deze sowieso op de nominatie stond om aangeschaft te worden.)
 
[me="Buzzin"]bied meld zich aan :)
[/ME]
Ben altijd wel bereid om even bij te springen....nou ja, als ik niet met de megatour mee ben ofzo :)
Linux servers is zeg maar m'n werk :P
 
Pffft als al die wijsneuzen hier nou eens zouden zorgen dat ze MF voor hun naam krijgen te staan |(

[me=JPD_68]is helaas a-technisch[/me]
 
We zijn er nog niet uit wat de oorzaak exact is, maar we denken dat het te maken heeft met het draaien van de backup wat om 3 uur 's nachts gebeurt. Deze backup wordt op de fileserver geplaatst en wellicht dat deze grote hoeveelheid verkeer tot problemen leidt. Het gebeurt maar af en toe en dat maakt het zoeken er niet makkelijker op.

Binnenkort gaan we een extra database-server plaatsen (slave-db). Hierdoor hoeven we geen alomvattende backup te draaien om 3 uur 's nachts. Hopelijk lost dit het probleem op. (En daarnaast heeft een extra database natuurlijk andere voordelen waardoor deze sowieso op de nominatie stond om aangeschaft te worden.)
Hoe zijn fileserver en DB server met elkaar verbonden? (switch? of 2e netwerkkaart met crossover?)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan