Opgepakt voor rijden onder invloed+ 25kw en pushen boete

El_Mario

Die hard MF'er
22 aug 2009
490
0
Utrecht
En hier zit ik dan. Goedemorgen mede motorrijders. Ik weet het, heel dom. Maar daar gaat dit ook niet over.

Vandaan ben ik in de Kersenboogerd Hoorn staande gehouden op verdenking van Alcohol gebruik. Na een Bezoek op de Bureau Bleek het inderdaad dat ik te veel gedronken heb, dus boven de 0.2promille. Ik heb alles toegegeven, heel aardig van de heer om extra duidelijk te maken dat het een misdrijf is en dat ik vanaf nu een crimineel ben met een strafblad. :}

Daarna bij de motor afgezet en enthousiast mijn 25kw papieren bekeken. Ik heb de motor verzekerd op de uitdraai, met verklaring van MADracing en ben legaal verzekerd. De beste man geloofde er geen snars van en hoe duidelijk ik hem ook wou maken dat de fiets 25kw is, gaf hij mij een boete daarvoor.

Daarna werd mij een rijverbod tot 7 uur opgelegd en de man zei DUIDELIJK dat ik verdomme niet mocht vertikke om op te gaan zitten en rijden.

Oke, prima, 4 uur snachts, zit ik dan. 19 jarige, eerlijk toegegeven dat ik met 3 biertjes het verrekend heb, ouders geen auto en 7 kilometer van mijn huis af. Ik herinnerde in mijn Theorieboek dat als je de motor gaat pushen je op de voetpad mag omdat je dan geen bestuurder maar een voetganger bent. Dat deed ik dan, pushen die handel want, hey, 3 uur stil zitten in 3 graden kou is ook niet leuk.

Komen ze heel aardig aanrijden en dauwen gelijk een versgeperste boete voor RIJDEN onder het rijverbod in mijn handen. IK : wha? Theoriebo....
Man: onzin, als je de voertuig vooruit of zijwaarts duwt ben je een bestuurder dus pleeg je nog een misdrijf.

Toen barste ik in tranen. Mijn fietsen zijn gestolen/vernield, dus ging ik op de motor de stad in. Ik hield altijd rekening met de hoeveelheid alcohol, reed nooit te hard en zorgde altijd voor me motor. En daar sta ik dan, motor aan de kant gezet, 3 misdrijven rijker en hebben ze nog mijn sleutels afgepakt.

Ik ben moe. En wanhopig. Kan dit? Ik weet dat je verdomme niet met alcohol mag rijden, en toch deed ik het. Maar om gewoon de uitdraai de middelvinger te geven en dan mij nog een boete geven voor motor op de fietspad duwen....

Ik weet het niet meer? Zit ik helemaal in de fout? Mij is verteld dat uitdraai geaccepteerd wordt, Handtekening van de eigenaar van MADracing staat op een verklaring. Met de motor in de hand lopen is motorrijden? ;(
 
Laatst bewerkt:
Damn dude verstand van een pinda?

Aan het feit of jou motor 25kw is mag getwijfeld worden. Immers het staat niet @ kentekenbewijs je hebt alleen een uitdraai die leuk is voor de verzekering maar rechtsgeldig geen zak betekent!

Teveel gezopen 0.2 betekent 1 glas en eigenlijk nog liever een half glaasje
En dan op de motor stappen? Top man bedankt!

En ja als je loopt met een gekentekend voertuig ben je bestuurder dat je zelf theorieboek wou zeggen tegen de agent bewijst alleen dat je het zelf niet helemaal goed heb doorgelezen.

Alles toegegeven goed zo geen kans meer om onder welke boete dan ook uit te komen!
Je hebt niks verrekend kwa alchohol consumptie you just fucked up big time!
 
Sneu, tijd voor een advocaat ? Deel 1 is jouw eigen schuld. Deel twee heb ik te weinig kennis van, deel 3 is wederom niet slim geweest.
succes
 
Laatst bewerkt:
Over het aan de hand meevoeren ben ik nog niet zo zeker of die agent het bij het rechte eind heeft. In het RVV staat het volgende:

Art1 ,g zegt: bestuurders: alle weggebruikers behalve voetgangers

Art. 2 lid 2 zegt: De regels van dit besluit betreffende voetgangers zijn voorts mede van toepassing op personen die te voet een motorfiets, bromfiets of fiets aan de hand meevoeren, alsmede op personen die zich verplaatsen met behulp van voorwerpen, niet zijnde voertuigen.

Oftewel: Een voetganger is geen bestuurder. De regels voor voetgangers zijn ook geldig voor iemand die een motor duwt.

Voor het alcoholpromillage ga je nat. Voor het 25KW deel ken ik de regels niet.
 
Over het aan de hand meevoeren ben ik nog niet zo zeker of die agent het bij het rechte eind heeft. In het RVV staat het volgende:

Art1 ,g zegt: bestuurders: alle weggebruikers behalve voetgangers

Art. 2 lid 2 zegt: De regels van dit besluit betreffende voetgangers zijn voorts mede van toepassing op personen die te voet een motorfiets, bromfiets of fiets aan de hand meevoeren, alsmede op personen die zich verplaatsen met behulp van voorwerpen, niet zijnde voertuigen.

Oftewel: Een voetganger is geen bestuurder. De regels voor voetgangers zijn ook geldig voor iemand die een motor duwt.

Voor het alcoholpromillage ga je nat. Voor het 25KW deel ken ik de regels niet.

Voetpad cq stoep is een onderdeel van de weg. Als je kijkt naar inrichting en plaatsing.

Alle weggebruikers zijn dus ook de mensen die een voertuig/paard begeleiden/voortduwen/steppen/zetje geven.
 
Over het aan de hand meevoeren ben ik nog niet zo zeker of die agent het bij het rechte eind heeft. In het RVV staat het volgende:

Art1 ,g zegt: bestuurders: alle weggebruikers behalve voetgangers

Art. 2 lid 2 zegt: De regels van dit besluit betreffende voetgangers zijn voorts mede van toepassing op personen die te voet een motorfiets, bromfiets of fiets aan de hand meevoeren, alsmede op personen die zich verplaatsen met behulp van voorwerpen, niet zijnde voertuigen.Oftewel: Een voetganger is geen bestuurder. De regels voor voetgangers zijn ook geldig voor iemand die een motor duwt.

Voor het alcoholpromillage ga je nat. Voor het 25KW deel ken ik de regels niet.

Hetgeen betekend dat degene die een motorfiets aan de hand meevoert, zich aan de verkeersregels van voetgangens dient te houden. Hij is echter wel een bestuurder.
 
Alle voetgangers zijn weggebruiker maar niet alle weggebruikers zijn bestuurder.
Vroeger was het dat je als voetganger met een motor aan de hand een bestuurder was en toen had je zelfs helmplicht.
Dit zal wel in de loop der tijd net zoals veel regeltjes veranderd zijn want zoals de quote van Zeepok over de regels al zegt zijn mensen die een motor voortduwen ook voetgangers.
Ze mogen de mensen met een rijbewijs wel eens jaarlijks een brief sturen met de regels die in dat jaar veranderd zijn want ik kom wel vaker achteraf wijzigingen tegen die niet in het nieuws zijn geweest of in het huis aan huis blad hebben gestaan.
Soms is het niet eens zo gek dat mensen de regels overtreden als ze die maar blijven veranderen B|
 
Alle voetgangers zijn weggebruiker maar niet alle weggebruikers zijn bestuurder.
Vroeger was het dat je als voetganger met een motor aan de hand een bestuurder was en toen had je zelfs helmplicht.
Dit zal wel in de loop der tijd net zoals veel regeltjes veranderd zijn want zoals de quote van Zeepok over de regels al zegt zijn mensen die een motor voortduwen ook voetgangers.
Ze mogen de mensen met een rijbewijs wel eens jaarlijks een brief sturen met de regels die in dat jaar veranderd zijn want ik kom wel vaker achteraf wijzigingen tegen die niet in het nieuws zijn geweest of in het huis aan huis blad hebben gestaan.
Soms is het niet eens zo gek dat mensen de regels overtreden als ze die maar blijven veranderen B|

Pffff wat een onzin is dit zeg :Z

Zodra er regels veranderd worden wordt dit ook gemeld. Vervolgens kan je dit op tal van websites vinden, rijksoverheid, anwb, allerlei andere rijvaardigheids instanties.

http://www.verkeersmaatregelen.nl/Info/Verkeerswetgeving/Wijzigingenverkeerswetgeving.aspx

dit is alles terug tot aan 2002 ;)
 
De drank is Not done... laten we dat even voorop stellen maar wat de rest betreft, moeten we echt allemaal regelmatig maar gaan zoeken op het net om te kijken of er weer eens iets veranderd is?
Ik vind van niet.
 
Tsja, voor teveel alcohol op kan ik niet echt medelijden met je hebben, integendeel. Je bestuurt een evenwichtsvoertuig en gaat dan alcohol drinken, wat je evenwicht verneukt... Nog afgezien van de redenen waarom je geen enkel voertuig moet besturen met drank op, is het op de motor dubbel dom. Maar goed, dat dringt nu langzaam ook tot je door.

Voor wat betreft het lopen met de motor, ik weet niet wat de wet erover zegt. Maar ik denk wel dat als de agenten het in het PV hebben gezet zoals jij het vertelt (dus lopen, zonder draaiende motor), dat een rechter daarmee rekening zal houden in de strafmaat.
 
De alcohol moet ik helaas ook zeggen dat het je eigen schuld is. De meesten hier drinken in z'n geheel niet als ze nog met de motor weg moeten. Maar goed dat had mijn inziens je enige boete moeten zijn.

Die 25 kw kan je aanvechten want je hebt een uitdraai van MADracing. Blijkt dat de motor niet 25kw is, dan komt dat neem ik aan bij dat bedrijf terecht. Immers jij hebt te goeder trouw gehandeld, dat zij nou niet echt het ding 25kw gemaakt hebben kan jij ook niets aan doen.

En dat duwen van de motor, tsjah het enige wat ik kan bedenken is dat je echt een lullo uitgehangen hebt. Officieel ben je bestuurder, maar ik vind het diep, diep triest dat je die boete gekregen hebt. Ik denk dat ik in zo'n situatie gevraagd had of z'n vrouw misschien een ander had, eentje met een groter wormvorming aanhangsel, die haar wél kan bevredigen. Maar goed, ik word op een of andere manier altijd normaal behandeld.
Als je de motor had draaien dan vind ik het wel weer terecht dat je de boete gekregen hebt.


Al met al ben ik wel benieuwd hoe je op je staandehouding gereageerd bent en hoeveel alcohol je op had. Ik mag namelijk met de motor altijd doorrijden bij alcohol controles. Zelfs als ik in een tshirtje e.d. op de motor zit.
 
Geen vermelding 25 KW op het kenteken betekent geen geldig kentekenbewijs. Wat betreft de drank, 5 jaar rijontzegging is nog niet genoeg.
 
Man 0.2 promille? Dat is gewoon niets. Is dat voor jonge bestuurders of in het algemeen in Nederland? Ik drink in theorie niets als ik motor rijd, maar het kan altijd eens gebeuren dat ik één pilsje drink. Hoever zat je er eigenlijk boven?

Eerlijk gezegd vind ik het een beetje flauw van de agenten om hem niet te waarschuwen dat pushen niet mag ipv meteen een nieuwe boete bij te schrijven.

Van de 25KW. Is dat niet simpel aan te tonen op inschrijvingsbewijs?
 
Overigens was je met de fiets ook strafbaar geweest, officieel mag je ook niet fietsen als je teveel op hebt. En heb je echt teveel op dan mag lopen ook niet, want dat is openbaar dronkenschap. De beste optie is dus om zo vreselijk lam te gaan dat je met alcoholvergiftiging naar het ziekenhuis gebracht wordt. Ideaal is dat, je hoeft geen meter te lopen en je wordt wakker in bed.

God ik ben blij dat ik gewoon helemaal niet drink, kun je tenminste nog een beetje lol hebben ;)
 
Voor wat betreft het gaan rijden met alcohol, dit is not done.
Misschien een beetje simpel gedacht, maar jij hebt bewust alcohol genuttigd, en of het nu 1 of 3 zijn het is gewoon niet goed als je met alcohol gaat rijden. Ik hoop dat je je les wel geleerd hebt.
Als je een motor(voertuig) gaat besturen, NIET drinken. Ik klink een beetje als een moraalridder, maar dit kan gewoon echt niet.
Voor die andere zaken weet ik niet precies hoe dit zit.

Punt is: Als je nuchter geweest zou zijn, dan was al deze ellende niet gebeurd, punt.
 
Overigens was je met de fiets ook strafbaar geweest, officieel mag je ook niet fietsen als je teveel op hebt. En heb je echt teveel op dan mag lopen ook niet, want dat is openbaar dronkenschap. De beste optie is dus om zo vreselijk lam te gaan dat je met alcoholvergiftiging naar het ziekenhuis gebracht wordt. Ideaal is dat, je hoeft geen meter te lopen en je wordt wakker in bed.

God ik ben blij dat ik gewoon helemaal niet drink, kun je tenminste nog een beetje lol hebben ;)

je vergeet de verzorgde maaltijden je kots word opgeruimd _O-


Valt me op dat niet meer mensen het doen _O- _O- _O- _O-
 
En hier zit ik dan. Goedemorgen mede motorrijders. Ik weet het, heel dom. Maar daar gaat dit ook niet over.

Vandaan ben ik in de Kersenboogerd Hoorn staande gehouden op verdenking van Alcohol gebruik. Na een Bezoek op de Bureau Bleek het inderdaad dat ik te veel gedronken heb, dus boven de 0.2promille. Ik heb alles toegegeven, heel aardig van de heer om extra duidelijk te maken dat het een misdrijf is en dat ik vanaf nu een crimineel ben met een strafblad. :}

Daarna bij de motor afgezet en enthousiast mijn 25kw papieren bekeken. Ik heb de motor verzekerd op de uitdraai, met verklaring van MADracing en ben legaal verzekerd. De beste man geloofde er geen snars van en hoe duidelijk ik hem ook wou maken dat de fiets 25kw is, gaf hij mij een boete daarvoor.

Daarna werd mij een rijverbod tot 7 uur opgelegd en de man zei DUIDELIJK dat ik verdomme niet mocht vertikke om op te gaan zitten en rijden.

Oke, prima, 4 uur snachts, zit ik dan. 19 jarige, eerlijk toegegeven dat ik met 3 biertjes het verrekend heb, ouders geen auto en 7 kilometer van mijn huis af. Ik herinnerde in mijn Theorieboek dat als je de motor gaat pushen je op de voetpad mag omdat je dan geen bestuurder maar een voetganger bent. Dat deed ik dan, pushen die handel want, hey, 3 uur stil zitten in 3 graden kou is ook niet leuk.

Komen ze heel aardig aanrijden en dauwen gelijk een versgeperste boete voor RIJDEN onder het rijverbod in mijn handen. IK : wha? Theoriebo....
Man: onzin, als je de voertuig vooruit of zijwaarts duwt ben je een bestuurder dus pleeg je nog een misdrijf.

Toen barste ik in tranen. Mijn fietsen zijn gestolen/vernield, dus ging ik op de motor de stad in. Ik hield altijd rekening met de hoeveelheid alcohol, reed nooit te hard en zorgde altijd voor me motor. En daar sta ik dan, motor aan de kant gezet, 3 misdrijven rijker en hebben ze nog mijn sleutels afgepakt.

Ik ben moe. En wanhopig. Kan dit? Ik weet dat je verdomme niet met alcohol mag rijden, en toch deed ik het. Maar om gewoon de uitdraai de middelvinger te geven en dan mij nog een boete geven voor motor op de fietspad duwen....

Ik weet het niet meer? Zit ik helemaal in de fout? Mij is verteld dat uitdraai geaccepteerd wordt, Handtekening van de eigenaar van MADracing staat op een verklaring. Met de motor in de hand lopen is motorrijden? ;(

Triest verhaal. Diender lijkt duidelijk een motor-hater te zijn. Het zou beter zijn, als wetgeving af en toe toegepast wordt in 'de geest van de wet', en niet altijd naar de letter (oa wat betreft het duwen).

Dapper dat je dit verhaal durft te posten, en je zult door de 'wannabee' moraalridders waarschijnlijk afgemaakt worden. Heeft iets met balken en splinters te maken (enige bijbelkennis vereist voor deze opmerking).

Je bent voor mij iig niet slechter dan al die 'Rossi's' hier op het forum, die met nuchtere kop willens en wetens tijdens elke rit, bijna elke regel aan hun laars lappen.

Sterkte, en laat horen hoe het afloopt.
 
De alcohol moet ik helaas ook zeggen dat het je eigen schuld is. De meesten hier drinken in z'n geheel niet als ze nog met de motor weg moeten. Maar goed dat had mijn inziens je enige boete moeten zijn.

Die 25 kw kan je aanvechten want je hebt een uitdraai van MADracing. Blijkt dat de motor niet 25kw is, dan komt dat neem ik aan bij dat bedrijf terecht. Immers jij hebt te goeder trouw gehandeld, dat zij nou niet echt het ding 25kw gemaakt hebben kan jij ook niets aan doen.

En dat duwen van de motor, tsjah het enige wat ik kan bedenken is dat je echt een lullo uitgehangen hebt. Officieel ben je bestuurder, maar ik vind het diep, diep triest dat je die boete gekregen hebt. Ik denk dat ik in zo'n situatie gevraagd had of z'n vrouw misschien een ander had, eentje met een groter wormvorming aanhangsel, die haar wél kan bevredigen. Maar goed, ik word op een of andere manier altijd normaal behandeld.
Als je de motor had draaien dan vind ik het wel weer terecht dat je de boete gekregen hebt.


Al met al ben ik wel benieuwd hoe je op je staandehouding gereageerd bent en hoeveel alcohol je op had. Ik mag namelijk met de motor altijd doorrijden bij alcohol controles. Zelfs als ik in een tshirtje e.d. op de motor zit.

Bij MAD wordt niet zomaar een testbank uitdraai gegeven; die fiets is daar 25kw weggegaan... hoe het verder gaan met de 25kw regels: geen idee, nooit mee te maken gehad(zwaar begonnen)

drank: so be it, wees een vent en aanvaard je straf.

lopen met de motor: Vraag hier eens in het juristen topic @offtopic, misschien dat iemand daar het zo weet op te duikelen. ik vind het nogal een vreemde boete....
 
Triest verhaal. Diender lijkt duidelijk een motor-hater te zijn. Het zou beter zijn, als wetgeving af en toe toegepast wordt in 'de geest van de wet', en niet altijd naar de letter (oa wat betreft het duwen).

Dapper dat je dit verhaal durft te posten, en je zult door de 'wannabee' moraalridders waarschijnlijk afgemaakt worden. Heeft iets met balken en splinters te maken (enige bijbelkennis vereist voor deze opmerking).

Je bent voor mij iig niet slechter dan al die 'Rossi's' hier op het forum, die met nuchtere kop willens en wetens tijdens elke rit, bijna elke regel aan hun laars lappen.

Sterkte, en laat horen hoe het afloopt.

Neem het maar weer op voor de "zielige" drankrijder".
 
Triest verhaal. Diender lijkt duidelijk een motor-hater te zijn. Het zou beter zijn, als wetgeving af en toe toegepast wordt in 'de geest van de wet', en niet altijd naar de letter (oa wat betreft het duwen).

Dapper dat je dit verhaal durft te posten, en je zult door de 'wannabee' moraalridders waarschijnlijk afgemaakt worden. Heeft iets met balken en splinters te maken (enige bijbelkennis vereist voor deze opmerking).

Je bent voor mij iig niet slechter dan al die 'Rossi's' hier op het forum, die met nuchtere kop willens en wetens tijdens elke rit, bijna elke regel aan hun laars lappen.

Sterkte, en laat horen hoe het afloopt.


You crack me up _O-


Voor jou zal ik onder de Rossi's vallen maar ik vind s'nachts een snelheidsregel aan me laars lappen op een 5 rijbaan lege bredeA2 minder erg dan dronken op een motorfiets te stappen.
 
@Waarom 'moet' de diender nu weer een motorhater blijken te zijn :Z :W
Dat ie overijverig een boete geeft voor het voortduwen van de motor: :Y daar kan ik mij in vinden.

Of je nu nuchter of onder invloed de regels aan je laars lapt...je doet het willens en wetens :Y
Excuses dat je onder invloed van alcohol/drugs iets hebt gedaan werkt niet meer zo :W
Ook het populaire excuusje dat je een blackout/beginnend dementieprobleempje zou hebben...ook niet meer :N
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maar goed: dom maar TS heeft een boete, en puntje erbij?, gekregen voor alcohol..geen asociaal hoge promillage, maar toch :Y

Taxi zou goedkoper zijn geweest ;)
 
Zie hier een boel moraalridders. Houd toch op man, we spreken over een jonge gast die gewoon even de stad in is geweest en wat pilsjes heeft gedronken. Drie bier wil niet zeggen dat je er direct van de andere kant weer afdonderd bij het opstappen. Daarbij zal TS vast ook wel niet de drie biertjes in record tempo hebben opgedronken om onze oosterburen te eren tijdens de oktoberfeesten om vervolgens na een half uur direct weg te rijden. Natuurlijk is de dodelijke combinatie alcohol en motorrijden niet oke, ben ik het VOLLEDIG mee eens. Maar men kan ook overdrijven. Paar uur aan de cola en je hebt je vrijpas.

Beste TS, slaap vandaag de ellende eruit. Ga deze week na je school hard aan het werk om je boetes te kunnen betalen en vecht eventueel de 25 kw en 'push' boete aan. Die boete voor de +0.2 promille is natuurlijk terecht, die andere twee zijn erg jammer. Zoek het 25 kw verhaal even uit en verhaal ,als de politie gelijk had, desnoods de boete @ madracing. Jij hebt daar geld betaald om de brommert op 25 kw te zetten, om het vervolgens niet goed voor elkaar te hebben.

Politie mannetjes zullen wel gedacht hebben. De gasten die denken te kunnen drinken pak ik graag op alle mogelijke punten aan. Zoals Roxio al aangaf, just fucked up big time. Welkom in nederland! De hogere straffen (and still rising) in het verkeer laten je soms een grote misdadiger voelen..

Cheers mate!
 
Laatst bewerkt:
You crack me up _O-


Voor jou zal ik onder de Rossi's vallen maar ik vind s'nachts een snelheidsregel aan me laars lappen op een 5 rijbaan lege bredeA2 minder erg dan dronken op een motorfiets te stappen.


Voor jou moeten ze een nieuwe nobelprijs verzinnen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan