opgepast in zandvoort!

Maar aan de andere kant.
Als je motor op een drukke plaats staat wordt het toch gezien als iemand aan je slot kloot?
Als ik iemand zoiets zie doen, of het stuurslot opentrappen/trekken, dan zeg ik er wat van.
Ga je door/grote mond? Foto maken + politie bellen.
Goed van je, maar de realiteit is dat 90 % het echt niet opvalt...

... en van die resterende 10 % gaat 90 % er niets van zeggen omdat ze niet zeker zijn, angst voor de reactie hebben of het zich niet aantrekken.
 
Goed van je, maar de realiteit is dat 90 % het echt niet opvalt...

... en van die resterende 10 % gaat 90 % er niets van zeggen omdat ze niet zeker zijn, angst voor de reactie hebben of het zich niet aantrekken.

Juist, en dat ben ik dus ook van mening. Er stonden en liepen daar genoeg mensen en niemand heeft wat gezegd of gedaan.

Maja nogmaals,

Wees gewaarschuwd of je er nauw om vraagt of niet.
 
Waar is dat filmpje nou weer,
waar een kerel toonde hoe hij praktisch elk slot binnen de 30 seconden kon verschalken?
(slot of ketting)

De eerste die ik kan betrappen met de duidelijke bedoeling mijn motor te stelen:
De vraagt om klop te krijgen.

De betekenis van "je vraagt erom" kan volgens mij situatiegewijs toch wat verschillen.
Ik zet soms mijn motor enkel met stuurslot vast,
stuurslot is ook een "slot" dus dan vraag ik niet om hem te stelen lijkt mij ;)

Deze? http://www.youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck&feature=player_embedded
 
http://scorpio.rlink.com/store/index.php?route=product/product&product_id=209

Echt doen. Als er ook maar iemand boven mijn motor hangt gaat mijn remote al trillen en piepen. Heerlijk alarm dit.

zou mooi zijn als ze zoiets hadden voor een telefoon ;)




Stel dat die man niet zo onhandig is/deed, dan zat ie zo onder de 10 sec bij elke poging....

iig lijkt mij wel opvallen als er iemand met een betonschaar bezig is...
 
Laatst bewerkt:

Ik had het nog op een ander, maar dit toont ook wel wat ik bedoel.
Ok betonschaar valt op...

maar hij heeft max 30 seconden nodig dat er niemand echt kijkt...
30 seconden en de ketting waardoor je er om vraagt om je fiets NIET te stelen is verwijderd.
en dan vraag je er eigenlijk om, om je fiets te laten stelen ;)

Op school stond mijn trapfiets ooit aan een slot,
sleutel afgebroken in het slot...
ben bij de directeur een kniptang gaan halen,
in een volle fietskelder heb ik (mijn) 1500euro dure fiets los geknipt,
en weggestapt zonder dat iemand mij iets vroeg...
 
zou mooi zijn als ze zoiets hadden voor een telefoon ;)Stel dat die man niet zo onhandig is/deed, dan zat ie zo onder de 10 sec bij elke poging....

iig lijkt mij wel opvallen als er iemand met een betonschaar bezig is...

Met een hydraulische schaar doe je zal allemaal onder de 5 seconden. Maar vast aan een voorwerp is altijd beter want dat kost en meer tijd en ze tillen hem niet 1,2 in een busje. Want met schijfrem heb je hem alsnog zou in een busje hoor.
 
1 - Met een hydraulische schaar doe je zal allemaal onder de 5 seconden.

2 - Maar vast aan een voorwerp is altijd beter want dat kost en meer tijd en ze tillen hem niet 1,2 in een busje. Want met schijfrem heb je hem alsnog zou in een busje hoor.
1 + 2 = dus vast aan een voorwerp duurt het 5 seconden langer voordat de motor in het busje zit .....

Denk dat de consensus wel zal zijn dat sloten alleen diefstal nooit zal voorkomen als ze hem "echt" willen hebben, het helpt alleen, net als de motor niet neerzetten op diefstalgevoelige plekken.
 
Je komt er snel achter dat het gewoon kan,
als je je fietssleutels verliest en midden op centraal station je eigen slot staat open te zagen O-)
 
Je komt er snel achter dat het gewoon kan,
als je je fietssleutels verliest en midden op centraal station je eigen slot staat open te zagen O-)
Hoe vaak fietst er wel niet iemand met een fiets aan de hand ? En denk dat er nooit iemand zo iemand zal aanspreken of dat wel ZIJN/HAAR fiets is. (ik in ieder geval niet)

Ook wel eens half lam uit de kroeg mijn fietssleutel niet kunnen vinden en dan met de fiets op de nek naar huis : nooit erop aangesproken (dat ik me kan herinneren ;) )

Ook bij wielrenwedstrijd/racefietstourtocht is het naderhand oppassen : als een renner even niet oplet is zijn dure racefiets weg :o (of is dat bij racefietsers dan weer minder erg ?)
 
Laatst bewerkt:
dat komt echt bijna nooit tot helemaal niet voor, althans toen ik wielrenner was (van 1990 tot 1998)
 
Laatst bewerkt:
dat komt echt bijna nooit tot helemaal niet voor, althans toen ik wielrenner was (van 1990 tot 1998)
veranderende tijden gooi ik het dan maar onder, zelfs de TdF van afgelopen jaar, toch een van de meest georganiseerde wedstrijden zijn er fietsen "verdwenen"

Bij mijn club gaan bij pauzes steevast alle fietsen aan elkaar met wat mini-kabelslotjes, en dan hebben het niet over kanaleneiland, bijlmer of wat voor rare buurt dan ook.

Zelf zit ik vanwege niet meer fietsen niet meer in dat wereldje, maar als we zelf een rit organiseerden hadden we altijd wel paar man puur voor de bewaking van de fietsenstalling "sticker-nummer op fiets & sticker-nummer op helm/dagkaart/etc "(en dat heeft uiteraard een reden) , en als je zelf nog fietst zou je dat moeten herkennen van goed georganiseerde tochten .....

Maar we dwalen af O-)
 
Laatst bewerkt:
Als ik even bij het strand of stad stop om te eten ofzo dan zet ik hem als het kan achter voetganger paaltjes waar auto's niet komen met stuurslot en Xena alarm slot.
Het alarm is zo te dempen dat weet ik maar het slot zelf wel stevig.
Ik probeer altijd wat minder paranoia te doen, mede omdat anderen dat vaak tegen mij zeggen.
Maar misschien moet ik dat toch maar blijven. B|
 
gni gni, verhaaltje uit langer geleden

we zaten met een groepje vrienden op het terras van een niet nader te noemen cafeetje in een brabantse grotere stad, lekker weer, lekker drankje.

komt er een getinte jongeman aanfietsen en eentje van de groep roept best hard "HEY DAT IS MIJN FIETS".

wat denk je, getinte jongeman, neemt zweefduik van de fiets en sprint weg, de fiets achterlatend............
 
gni gni, verhaaltje uit langer geleden

we zaten met een groepje vrienden op het terras van een niet nader te noemen cafeetje in een brabantse grotere stad, lekker weer, lekker drankje.

komt er een getinte jongeman aanfietsen en eentje van de groep roept best hard "HEY DAT IS MIJN FIETS".

wat denk je, getinte jongeman, neemt zweefduik van de fiets en sprint weg, de fiets achterlatend............
Je bedoelt aan te geven dat de zo duidelijk gespecificeerde "getinte" jongeman dermate slim was om gelijk te rennen voor zijn leven nadat hij een groep brabantse hangjongeren herkend heeft, hangjongeren die niets liever doen dan valselijk eigendommen claimen en dit met onnodig maar vooral grof geweld benadrukken ? O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan