Opgepast, mogelijk nieuwe flitstoestellen in België

Zou het met deze dingen ook zo zijn dat motorrijders slecht te meten zijn? Met de in Nederland gebruikte - handheld - "laserguns" schijnt het lastig te zijn een motorfiets te laseren, zeker als het wat kleinere fietsen zijn.

Tenminste, die ene keer dat ik op de motor gelaserd ben, vertelde die agent (op een manier alsof hij er trots op was....): "gelukkig kon ik je goed laseren".

Affijn, binnenkort rijdt iedereen op de cruisecontrol slapend, maar wel keurig met de maximale snelheid, in het rond. En veilig dat het wordt.... je wil het niet weten.
 
als men bij deze dingen (alles digitaal) ook een flammetje houdt hebben ze pas écht een kostenpost.... ( €60.000 tot €100.000)

(dit is absoluut niet om aan te sporen maar het gebeurd nou eenmaal in den lande)
 
Er hangen hier vaak van die toestellen die je snelheid weergeven als je er langs rijd, en ik heb gemerkt dat zo'n ding mij heel vaak niet detecteert.
Idem voor inductielussen in de grond trouwens ...

Ik vraag me af wat dat zou geven als ik een flitser passeer :) .
 
Word het toch tijd om een lasershield of iets dergeliks te monteren.
Dat het niet mag weet iedereen, maar met het toenemend aantal van die flitskasten zal er binnekort wel nieuw anti-flits apparatuur geintroduceerd worden.

En veilig dat het is geworden door al die snelheidsmetingen :X zeker s'nachts als je met 150 op een lege snelweg rijdt staan die jojo's er nog :r

Wel voor onze veiligheid he, geldkloppers :r -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan