Opgepast: video-surveillance

Ton-up

MF veteraan
13 mei 2004
11.363
61
Lelystad
De video-surveillance heeft behalve nieuwe Volvo's V50 en een zwarte Mercedes diesel op dit moment ook een paar Audi's A4 Avant Quattro 3.0TDI Tiptronic van 205pk aangeschaft. Het KLPD wil met deze A-merk diesels wat langer doen en minder brandstofkosten per kilometer maken bij een redelijke restwaarde. Hieronder een overzichtje.
Foto's volgen (maar mogen ook ingestuurd worden).

33 Audi A4 Avant 3.0TDI AWD 22-RL-NZ Blauw 230 Snelweg KLPD-VROS
34 Audi A4 Avant 3.0TDI AWD 08-RL-FV Grijs 230 Snelweg KLPD-VROS
35 Mercedes C 270CDI 73-RF-SV Zwart 230 Snelweg KLPD-VROS
36 Volvo V50 T5 77-RD-JR Zwart 240 Snelweg / ASD KLPD-VROS
37 Volvo V50 T5 76-RD-JR Groen 240 Snelweg / Zwolle KLPD-VROS

76RDJR.jpg


Tevens hebben een aantal regio's ook nieuwe flitsauto's aangeschaft.
Kijk eens in de Kentekenlijst voor de laatste updates uit uw regio!

Bron: www.flitsservice.nl

:} :}



O-)
 
Heb jij een kentekenlijst of je tanktas geplakt of leer je alle kentekens uit je hoofd?

Geen beginnen aan man, zoveel onopvallende auto's als er in dit land rondrijden.
 
Heb jij een kentekenlijst of je tanktas geplakt of leer je alle kentekens uit je hoofd?

Geen beginnen aan man, zoveel onopvallende auto's als er in dit land rondrijden.
Toch zijn de lijsten per regio wel nuttig, kom bijv. zelf geregeld een onopvallende/ opvallende grijze Scoobidoo Impreza tegen, met een (1) mannetje er in, met deskundig weggewerkte cameravoorziening..
 
Dure auto's zeg :r
En dat allemaal van onze belastingcentjes....
 
Toch zijn de lijsten per regio wel nuttig, kom bijv. zelf geregeld een onopvallende/ opvallende grijze Scoobidoo Impreza tegen, met een (1) mannetje er in, met deskundig weggewerkte cameravoorziening..
Is dat een nieuwe tactiek, die werkelijk wordt toegepast ??
 
Vind het wel een beetje vreemd dat ze een mercedes kopen. Van onze belastingcenten in een status auto als een merc te gaan rijden...

voor minder geld heb je ook wel auto's die dezelfde prestaties leveren
 
Ja, dat van die auto's dat geloof ik wel, ze zullen ook wel wat uitlokkend rondrijden en dan natuurlijk het wijste jongetje van de klas spelen. B|

Maar mijn vraag is of ze nu alleen surveileren en dan ook mogen bekeuren. Ik denk toch nog steeds van niet, daarom let ik ook altijd op dat soort auto's met 2 kerels d'r in die mij opeens gaan volgen.
Dat zou betekenen dat mijn tactiek niet meer volledig te vertrouwen is.
 
Mooi hebben alle ghostriders eindelijk wat bewijsstukken..

Kan er weer een nieuw topic geopend worden ;)
 
33 Audi A4 Avant 3.0TDI AWD 22-RL-NZ Blauw 230 Snelweg KLPD-VROS
34 Audi A4 Avant 3.0TDI AWD 08-RL-FV Grijs 230 Snelweg KLPD-VROS
35 Mercedes C 270CDI 73-RF-SV Zwart 230 Snelweg KLPD-VROS
36 Volvo V50 T5 77-RD-JR Zwart 240 Snelweg / ASD KLPD-VROS
37 Volvo V50 T5 76-RD-JR Groen 240 Snelweg / Zwolle KLPD-VROS


Kan wel zien waar 't geld van de bekeuring heen gaat, zo.. Dat zijn auto's die aardig aan de prijs zijn... :N
 
Laatst bewerkt:
Hier in de buurt rijden ze zowel met een Impreza als met een C5 station met 2 fietsen achterop rond. |( :(
 
Heb jij een kentekenlijst of je tanktas geplakt of leer je alle kentekens uit je hoofd?

Geen beginnen aan man, zoveel onopvallende auto's als er in dit land rondrijden.
Niet helemaal waar. omdat ze in 1 keer een sloot voertuigen krijgen zijn het vaak opvolgende series kentekens.
Voorbeeld, in Den Haag zijn ze nu aan het nieuwste model Astra begonnen.
1 ervan draagt het kenteken 72-RK-HK. zo rijden er ook nog rond de 73-74-75-76-77-enz. RK-HK is niet moeilijk om te leren toch? gewoon ff stampen net als vroeger de rekentafels. Heeft mij al heel vaak voor boete's behoed.
Gewoon altijd even inventariseren bij het bureau. zie je ook gelijk welke merken ze zoal rijden. Ouwe serie (oud model ook) is GR-ZK van 21 t/m 25 DZ-XP 01 t/m 09. makkelijk toch??
 
Vaak vindt ik deze surveillance wagens opvallen aan hun rijgedrag :? Valt mij dit alleen op of jullie ook?
Yep. stond toevallig achter de 21-GR-ZK vanmiddag. gewoon 1 man erin op weg van hoofdbureau naar vlaskamp. het volgende waargenomen. Kruispunt niet vrij laten, geen richting aangeven, dubbele doorgetrokken streep negeren, abrubt uitwijken voor afslaand verkeer. 75 km/h bezuidenhoutseweg.
Bij bureau maar even briefje achter de ruitenwisser gedaan of meneer het allemaal normaal vond voorzien van tel.nr. en e mail adres als de man meer info over het geconstateerde wilde ontvangen. nog niets vernomen.
 
Yep. stond toevallig achter de 21-GR-ZK vanmiddag. gewoon 1 man erin op weg van hoofdbureau naar vlaskamp. het volgende waargenomen. Kruispunt niet vrij laten, geen richting aangeven, dubbele doorgetrokken streep negeren, abrubt uitwijken voor afslaand verkeer. 75 km/h bezuidenhoutseweg.
Bij bureau maar even briefje achter de ruitenwisser gedaan of meneer het allemaal normaal vond voorzien van tel.nr. en e mail adres als de man meer info over het geconstateerde wilde ontvangen. nog niets vernomen.

:} _O-
 
Vind het wel een beetje vreemd dat ze een mercedes kopen. Van onze belastingcenten in een status auto als een merc te gaan rijden...

voor minder geld heb je ook wel auto's die dezelfde prestaties leveren
Mwah. Van de Mercedes verwacht men het niet. Dus die harkt de meeste bekeuringen binnen. De terugverdientijd is veel korter dan van de zg goedkope auto's.
 
Ik reed van de week even op een RS van iemand die aardig draait (70cc maar ach) Kwam ik een suzuki gsx tegen even mee gepraat daarna bij een stoplicht trok ik aardig door (was op erasmusweg te den haag) had 120 op de teller ging richting zuiderpark en gsx bleef rustig bij me af en toe kwam hij me voorbij... Dacht leuk en ineens zegt hij kom maar even mee laat ik je wat zien.

Ik met hem mee en voor ik er erg in had stond ik stil voor het politie bureau , bleek het een agent te wezen die begonmet zijn dienst B| Hij heel verhaal aan me vertellen , ik hem gelijk geven en beetje gepraat over motoren en rijbewijs enz verder zei die alleen dat het beste was om naar huis te gaan omdat er een rollerbank op de planning stond en hij het zonde vond als de omgevoerde bromfiets inbeslag genomen zou worden })

Ik had het echt even benauwd maar achteraf kan ik er wel om lachen *O*
 
Ik reed van de week even op een RS van iemand die aardig draait (70cc maar ach) Kwam ik een suzuki gsx tegen even mee gepraat daarna bij een stoplicht trok ik aardig door (was op erasmusweg te den haag) had 120 op de teller ging richting zuiderpark en gsx bleef rustig bij me af en toe kwam hij me voorbij... Dacht leuk en ineens zegt hij kom maar even mee laat ik je wat zien.

Ik met hem mee en voor ik er erg in had stond ik stil voor het politie bureau , bleek het een agent te wezen die begonmet zijn dienst B| Hij heel verhaal aan me vertellen , ik hem gelijk geven en beetje gepraat over motoren en rijbewijs enz verder zei die alleen dat het beste was om naar huis te gaan omdat er een rollerbank op de planning stond en hij het zonde vond als de omgevoerde bromfiets inbeslag genomen zou worden })

Ik had het echt even benauwd maar achteraf kan ik er wel om lachen *O*
Das een aardige actie. ze zitten er nog steeds bij. zeker niet toevallig even het kenteken genoteerd van de Gixxer. In the future you never know. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan