Opgepast: zwartgeverfde witte wegmarkeringen. A1, Muiderbrug

Ton-up

MF veteraan
13 mei 2004
11.370
64
Lelystad
Opgepast: zwart geverfde witte wegmarkeringen.. |(

Vooral bij nat weer veroorzaakt dat grote gladheid, mogelijk dodelijk voor motorrijders.

Heb de MAG al gewaarschuwd, ga zo Rijkswaterstaat ook verwittigen, maar doe beiden ook.
Het is nu droog, maar als het idd. maandag gaat regenen hoop ik dat iedereen heel blijft..
 
Opgepast: zwart geverfde witte wegmarkeringen.. |(

Vooral bij nat weer veroorzaakt dat grote gladheid, mogelijk dodelijk voor motorrijders.

Heb de MAG al gewaarschuwd, ga zo Rijkswaterstaat ook verwittigen, maar doe beiden ook.
Het is nu droog, maar als het idd. maandag gaat regenen hoop ik dat iedereen heel blijft..
Het ligt toch momenteel vol met gele strepen daar :?
 
Leren die eikels het dan nooit, ik dacht dat strepen overschilderen al jaren verboden is, ik kan me nog herinneren, dat een aantal jaren geleden een paar motorrijders op weg naar de TT over van die overgekalkte strepen zijn gereden en daardoor verongelukt. :(
 
Ach, bij uitvoering verzinnen ze wel eens andere oplossingen dan het verzonnen wordt door de mensen die er wel verstand van hebben. :X
 
Het is inderdaad levensgevaarlijk. Ik probeer die lijnen zo goed mogelijk in de gaten te houden en er zo kort mogelijk over te rijden. Probleem is dat dat soms betekent dat ik van de linkse kant van het baanvak naar het rechts baanvak ga. Had daarstraks een automobilist die dacht dat ik van baanvak ging veranderen en die z'n voorbumper bijna wou laten trouwen met mijn achterwiel.

Schrapen is ook niet ideaal, maar wel beter dan die overgeschilderde strepen.
 
Het schijnt niet levensgevaarlijk te zijn, volgens onderstaand emailbericht aan mij, n.a.v. melding bij de MAG :} .


Beste Wilco.

Bedankt voor je melding.Het betreft hier een demarkering. Rijkswaterstaat gebruikt hiervoor een zwarte verf die aan de stroefheidnormen voldoet, al lijkt dat niet altijd zo.
Bij het aanklikken van deze link
http://www.motorrijdersactiegroep.nl/cmsms/index.php?page=demarkeren vind je een artikel hierover.

Met vriendelijke groeten

Dirk de Jong
Medewerker infrastructuur MAG Nederland
Beheerder Meldpunt Gevaarlijke Weg Situaties
e-mail: verkeer99@mag-nl.org
web-site: www.mag-nl.org



Laten we het hopen! *O* :]
 
Laatst bewerkt:
Gistermorgen om een uur of elf... Vanaf Amsterdam even naar de Veluwe heen en weer. AFRADER! Het is nu met de gele belijning zo krap, dat met de brommer er tussendoor een soort acrobatiek wordt :(
 
ik rijd elke dag van Lelystad naar Amsterdam Bijlmer, en ken die strepen wel. Ik probeer altijd of links of rechts van de strepen te rijden. En ja tis nu niet meer mogelijk om file te rijden op dat stukje, maar ik hoef maar een kort stukje dan neem ik de afslag de A9.

Ik bedoel met "waarom" meer: waarom schrapen ze de witte strepen niet af, zoals ze normaalgesproken doen?

Tis een bezuinigingsmaatregel :(
 
Laatst bewerkt:
Hier vlakbij ligt een stuk weg van een paar km lang, met in het midden allemaal van die zwartgemaakte witte strepen.
 
Gisteravond kwam ik de zwart-geverfde strepen idd tegen, A1 richting Amsterdam.
Spekglad, was wel grappig. Als je er per ongeluk op rijdt en het loopt een beetje schuin af,
glij je zijdelings terug naar het asfalt. (Mits nat natuurlijk, maar het had flink geregend.)
 
Ik bedoel met "waarom" meer: waarom schrapen ze de witte strepen niet af, zoals ze normaalgesproken doen?
Ga jij dat betalen? Tenzij die strepen op de een of andere magische manier er precies hetzelfde uitzien als het asfalt lijkt het me toch wel dat je ze kan zien en dus redelijk kan ontwijken. En er staan ongetwijfeld borden dat er aan de weg wordt gewerkt, dat je niet te hard mag rijden enz. Beetje gezeik om dan te doen alsof iedereen zich doodrijdt over een beetje zwarte verf. Je kan toch rijden of niet?
 
@tres: niet iedereen rijdt als het stralend zomerweer is. Zwart geverfde witte strepen zie je niet als 't donker is of regent.

't Is er al tijden drama, sinds de vorige herfst. Nu zijn de gele strepen nog vers.
Een tijd terug (eind maart) hadden ze de boel ook al verlegd en deels weer teruggelegd, met slecht weggepoetste oude gele strepen en onduidelijke nieuwe strepen. Geen verlichting op de brug zelf. Als je daar in het donker in de regen rijdt, raak je letterlijk de weg kwijt. Tel daarbij op de vorstschade die toen nog niet hersteld was, en je snapt dat zelfs de max snelheid van 70 kmh aan de ruime kant is voor een motorrijder die er niet dagelijks rijdt.
Ik zat op een gegeven moment bijna op de betonrand die nu de rijrichtingen scheidt. Ik snapte door alle strepen niet meer waar nu mijn rijbaan zat, en wat ik voor de rechter streep hield bleek een niet goed weggepoetste oude streep die in het midden van de linker rijstrook lag.

Ik zie er nog wel een motorrijder verongelukken door een combi van te hard jakkerende audi's, slecht zicht, onduidelijke belijning en slecht wegdek.
 
Laatst bewerkt:
die weg daar is sowieso echt kut met peren, ik kom er vaak (amsterdam - bussum) en verbaas me iedere keer weer dat het bijna met de week slechter! wordt i.p.v. beter.
 
't Is er al tijden drama, sinds de vorige herfst. Nu zijn de gele strepen nog vers.
Een tijd terug (eind maart) hadden ze de boel ook al verlegd en deels weer teruggelegd, met slecht weggepoetste oude gele strepen en onduidelijke nieuwe strepen. Geen verlichting op de brug zelf. Als je daar in het donker in de regen rijdt, raak je letterlijk de weg kwijt. Tel daarbij op de vorstschade die toen nog niet hersteld was, en je snapt dat zelfs de max snelheid van 70 kmh aan de ruime kant is voor een motorrijder die er niet dagelijks rijdt.
Ik zat op een gegeven moment bijna op de betonrand die nu de rijrichtingen scheidt. Ik snapte door alle strepen niet meer waar nu mijn rijbaan zat, en wat ik voor de rechter streep hield bleek een niet goed weggepoetste oude streep die in het midden van de linker rijstrook lag.
Je mag natuurlijk ook langzamer rijden...
 
Ja, je mag langzamer. Duh.
Om vervolgens audi's of vrachtwagens of andere zooi op je achterband te krijgen. Hoe dan ook is het erg beroerd rijden daar. En elke zoveel weken verleggen ze de boel, zodat er altijd verschil is tussen mensen die er dagelijks rijden en mensen die er soms rijden en dus nog niet het overzicht hebben. De meerderheid rijdt er imho dagelijks en houdt zich niet aan de snelheidsbeperking.

De twee linker banen zijn enorm smal. Genoeg auto's die het bij stralend zomerweer niet lukt om tussen de doorgetrokken lijnen te blijven. Hoe denk je dat dat 's nachts is?
 
Laatst bewerkt:
Als je er van uit gaat dat andere mensen niet kunnen rijden (namelijk dat ze tegen je aanrijden als je wat langzamer rijdt) zou je überhaupt de weg niet op moeten gaan. Ja het is lastig als ze de weg aan het verbouwen zijn maar er wordt hier gedaan alsof je je handjes dicht mag knijpen als dit stuk weg levend weet te doorstaan.
 
Als je er van uit gaat dat andere mensen niet kunnen rijden (namelijk dat ze tegen je aanrijden als je wat langzamer rijdt) zou je überhaupt de weg niet op moeten gaan. Ja het is lastig als ze de weg aan het verbouwen zijn maar er wordt hier gedaan alsof je je handjes dicht mag knijpen als dit stuk weg levend weet te doorstaan.
De situatie die elle beschreef (die is inmiddels opgelost, nu is 't vrij helder aangegeven) was inderdaad levensgevaarlijk. Hoe lang het er zo bij heeft gelegen weet ik niet, maar minstens 2 weken. Er was sprake van verschillende belijning die door elkaar heenlag, waarbij zeker in het donker en bij regen totaal niet te zien was wat de bedoelde rijstroken waren. En elle was zeker niet de enige die het verwarrend vond. Ik heb er heel wat automobilisten gezien die de oude belijning aanhielden en daarmee op 2 van de nieuwe rijstroken zaten, en zich bijna te pletter reden op de betonrand.

Langzamer rijden is alleen een optie als je op de rechterbaan zit. Maar je komt vrolijk links aanrijden, en zit dan ineens in een fuik. Onduidelijke doorgetrokken belijning (je mag dus ook niet naar rechts), rechts van je 2 rijbanen die flink doorrijden, en op de linkerbaan een lijnenchaos en betonblokken, en verdwaalde auto's die de oude middenbaan aanhouden en dus half op jouw baan zitten.

Nu is 't beter. Wat glad wegdek (of grind, of gaten) kun je verwachten bij werkzaamheden. Vooruitkijken en rustig doorrijden en dat is niet echt een probleem.
 
Dus kan je er inmiddels wel aan gewend zijn. Donker en regen maken het wat moeilijker maar voor je tegen een betonnen muur aanrijdt doe je echt wel wat fout.
Niet als de situatie continu verandert. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat jij er, zeker in de periode die elle beschrijft, niet gereden hebt. Maar goed, we zijn niet allemaal superman zoals jij, je bent echt geweldig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan