Mijn Aprilia Shiver (2012) was verlaagd toen ik deze kocht door de vorige eigenaar. Dit was gedaan door middel van een ring in de achtervering, deze is er tussenuit gehaald door de dealer.
De voorkant is volgens mij echter nog steeds wat "verlaagd" door de ophanging lager in de voorvork te zetten:
Dit heeft tot gevolg dat de motor erg scherp instuurt, een beetje te naar mijn idee. Ik wil proberen of ie fijner rijdt als ik de ophanging wat hoger zet. Ik heb gekeken en volgens mij is dit gewoon een kwestie van wat inbussen los draaien. Volgens mijn theorie zal de motor echter door de voorvork heen vallen als je dit los draait, klopt dat?
Ik zit daarom te denken om het stuur met een spanband vast te maken aan mijn carport zodat deze omhoog gehouden wordt. Vervolgens de inbussen voorzichtig losdraaien en zodra er wat beweging in komt de spanbanden wat strakker draaien zodat het stuur opgetild wordt en het geheel omhoog komt waarna ik ze weer vast kan zetten.
Doe dat ik dat zo goed? Ik ben er een beetje huiverig voor dat alles opeens op de grond ligt
De voorkant is volgens mij echter nog steeds wat "verlaagd" door de ophanging lager in de voorvork te zetten:
Dit heeft tot gevolg dat de motor erg scherp instuurt, een beetje te naar mijn idee. Ik wil proberen of ie fijner rijdt als ik de ophanging wat hoger zet. Ik heb gekeken en volgens mij is dit gewoon een kwestie van wat inbussen los draaien. Volgens mijn theorie zal de motor echter door de voorvork heen vallen als je dit los draait, klopt dat?
Ik zit daarom te denken om het stuur met een spanband vast te maken aan mijn carport zodat deze omhoog gehouden wordt. Vervolgens de inbussen voorzichtig losdraaien en zodra er wat beweging in komt de spanbanden wat strakker draaien zodat het stuur opgetild wordt en het geheel omhoog komt waarna ik ze weer vast kan zetten.
Doe dat ik dat zo goed? Ik ben er een beetje huiverig voor dat alles opeens op de grond ligt