Opheij motoren

er zijn natuurlijk meer betrouwbare motorzaken,ik kom al 45 jaar bij allerlei zaken,in princiepe gaat het natuurlijk om de knikkers,maar klantvriendelijkheid en service zijn ook belangrijke faktoren.en dat ontbreekt bij diverse motorzaken wel eens.
Bij Marco ben ik altijd vriendelijk ontvangen ,het bezorgen van de motor is prima geregeld en echte service heb ik nooit nodig gehad.
Ik ken een aantal bedrijven waar hij ook zaken mee doet(,t is maar een klein wereldtje)
die zijn allemaal positief.
Groet
jos
 
laat ik het maar zo stellen dat ik onlangs in engeland tegen een handelaar opliep die af en toe zaken deed met marco en van wat hij me vertelde over sommige motoren was ik nou niet bepaald gecharmeerd. Ik heb het dan niet over de schademotoren op zich, maar ik heb ook geen zin om iemand hier neer te halen zonder dat hij z'n verhaal ook kan doen.

Waar is jouw "Stuk Gaat 'ie 749" naar toe gegaan?
 
Laatst bewerkt:
Een particulier.

Gezien 't feit dat jouw (ex)fiets ook zo'n UK import was die je zélf bent gaan halen én dat je op plaatsen komt ...

laat ik het maar zo stellen dat ik onlangs in engeland tegen een handelaar opliep die af en toe zaken deed met marco en van wat hij me vertelde over sommige motoren was ik nou niet bepaald gecharmeerd. Ik heb het dan niet over de schademotoren op zich, maar ik heb ook geen zin om iemand hier neer te halen zonder dat hij z'n verhaal ook kan doen.


Met vingertjes wijzen moet je niet doen.... :N
 
Laatst bewerkt:
Gezien 't feit dat jouw (ex)fiets ook zo'n UK import was die je zélf bent gaan halen én dat je op plaatsen komt ...Met vingertjes wijzen moet je niet doen.... :N

Zoals ik al zei, ik kocht mijn motor particulier(had net zo goed een particulier hier kunnen zijn). Ik kocht mijn motor ook niet bij de handelaar, maar iemand anders. Wijzen met vingers zonder dat iemand zich kan verweren doe ik niet aan, daarom heb ik ook niet de exacte toedracht van waarom ik niet zo gecharmeerd ben van opheij hier neergezet. Mocht hij het willen komen uitleggen, dan graag.

Verschil trouwens tussen mij en een motorzaak die een motor importeert is dat ik er slechts 1 importeer, en een zaak gewoon een vrachtwagen vol. Dan heb je dus vaak al dat je als particulier iets meer onderzoek doet naar de motor die je gaat kopen.
 
Laatst bewerkt:
@ Drinkyoghurt: Je kunt bij Marco met een gerust hart een fiets kopen (ook al is 't een "ex" schade fiets), alleen zul je er wel zelf met gezond verstand naar moeten kijken en niet "love-blind" daar naar binnen lopen.

Dat, vooral UK, importspul wat hier de laatste tijd in de regio opduikt bij meerdere handelaars heb ik ook geen al te hoge hoge pet van op (waarom gaat dat spul zo goedkoop "de sloot" over, in de UK zijn de fietsen in de regel niet zó veel goedkoper dan hier?), maar het schadespul (SS fietsen) wat Marco opkoopt is vaak recent materiaal wat door de verzekering economisch "TL" verklaart is. Recent materiaal is verhoudingsgewijs weer goedkoop van nieuwe onderdelen te voorzien omdat datzelde model nieuw ongebouwd wordt naar circuitfiets én er dus spullen "over" blijven.

Paar maanden geleden stond er een praktisch nieuwe 848 EVO die nét binnengekomen was .... van een mede MF'er ... Fiets was in principe niks mee aan de hand, op 't kuipwerk en de achterbrug/clip-ons ná.

Normaal reageer ik niet zo snel maar wil toch even wat recht zetten

Die evo waar jij op doelt was die van mij. Maar daar was wel meer mee aan de hand dan wat jij hier opsomt.
Onder andere scheur in het blok en frame.
Mijn dealer wilde zelf dat het kenteken werd ingenomen aangezien schade zo niet geheel verantwoord meer was. Dit wilde echter de verzekering niet aangezien ze dan niets meer voor de fiets terug zouden krijgen.

Fiets is dus uiteindelijk opgekocht door Opheij met wok verklaring wat betekend dat hij eerst weer RDW gekeurd moet worden voor kenteken weer vrijgegeven werd en hij weer de weg op mag.

Hij is vrijsnel weer doorverkocht door Opheij maar waar hij heengegaan is, is mij niet bekend.
 
ik zie het probleem niet.
als je ook in schademotore handeld,en zeker met een wok verklaring,wordt hij vaak gesloopt,zo niet dan moet hij weer aan de eisen voldoen,heeft toch niks met opheij motoren te maken?
Als je een hond wil slaan kun je altijd wel een stok vinden,dit geldt eigenlijk voor alle motorhandelaren,er zijn altijd wel ontevreden klanten,die ook nog eens de boel opblazen.
,maar nooit de keerzijde van de medaille vertellen.
ff een voorbeeld.
Ik hoorde via een kennis een slechte ervaring van mijn motorzaak waar ik zeer tevreden over ben.en heb kontakt met de eigenaar van deze zaak opgenomen,
Tijdens de winterstalling,is een stelling met onderdelen omgevallen,veel lakschade etc,waaronder een tankschade die eigenlijk miniem was,maar gezien de lastige eigenaresse moest er een nieuwe tank opkomen.De motor was 10 jaar oud en had een bijzondere kleur,donkerrood naar bruin overlopend,een inktlak dus moeilijk bij te spuiten.Daar het hier om een kras ging,wilde ze niet akkoord gaan met bijspuiten,dus de hele tank maar laten spuiten,
Toen de tank klaar was,ging ze akkoord,maar een week later kwam ze terug,en was toch niet tevreden etc.De tank is 3x overgespoten,maar ze wou toch een nieuwe,De motorzaak wilde het toch goed regelen,en heeft een nieuwe tank bij honda besteld,waar bij de vermelding,,gezien de speciale kleur kunnen er kleine detail verschillen ontstaan,,dit was ook zo,maar nu is ze tevreden,en verkondigd een slechte service van de motorzaak.Die 3600 euro aan service heeft besteed.
Dus wat is een goede motorzaak?
Groet
jos
 
ik zie het probleem niet.
als je ook in schademotore handeld,en zeker met een wok verklaring,wordt hij vaak gesloopt,zo niet dan moet hij weer aan de eisen voldoen,heeft toch niks met opheij motoren te maken?
Als je een hond wil slaan kun je altijd wel een stok vinden,dit geldt eigenlijk voor alle motorhandelaren,er zijn altijd wel ontevreden klanten,die ook nog eens de boel opblazen.
,maar nooit de keerzijde van de medaille vertellen.
ff een voorbeeld.
Ik hoorde via een kennis een slechte ervaring van mijn motorzaak waar ik zeer tevreden over ben.en heb kontakt met de eigenaar van deze zaak opgenomen,
Tijdens de winterstalling,is een stelling met onderdelen omgevallen,veel lakschade etc,waaronder een tankschade die eigenlijk miniem was,maar gezien de lastige eigenaresse moest er een nieuwe tank opkomen.De motor was 10 jaar oud en had een bijzondere kleur,donkerrood naar bruin overlopend,een inktlak dus moeilijk bij te spuiten.Daar het hier om een kras ging,wilde ze niet akkoord gaan met bijspuiten,dus de hele tank maar laten spuiten,
Toen de tank klaar was,ging ze akkoord,maar een week later kwam ze terug,en was toch niet tevreden etc.De tank is 3x overgespoten,maar ze wou toch een nieuwe,De motorzaak wilde het toch goed regelen,en heeft een nieuwe tank bij honda besteld,waar bij de vermelding,,gezien de speciale kleur kunnen er kleine detail verschillen ontstaan,,dit was ook zo,maar nu is ze tevreden,en verkondigd een slechte service van de motorzaak.Die 3600 euro aan service heeft besteed.
Dus wat is een goede motorzaak?
Groet
jos
:?


Volgens mij reageer ik hier niet op Opheij motoren maar op de reactie dat er praktisch niet met de betreffende motor aan de hand was en sla ik niet met een stok naar Opheij

Ik heb geen ervaring met Opheij motoren dus ga er ook geen oordeel over vellen.
Ze hebben mijn motor voor een erg hoog bedrag opgekocht dus zaken zullen goed gaan bij hun :+
 
Dat begrijp ik wel,maar het gaat over de vraag,of iemand ervaring heeft met Opehij motoren
Hebben mensen geen ervaring,moeten ze niet reageren,wel ervaring,reageren,ik wil maar aangeven,dat verhalen van,,horen zeggen,,zinloos zijn,omdat je het vaak maar van een kant hoort.
Ik heb er nogmaals goede ervaring(en) mee,heb je die niet geef dan duidelijk aan wat de problemen zijn,aan vage verhalen heb je niets.
Groet
jos
 
Ik heb alleen maar positieve ervaringen met Opheij Motoren. Ik kom er regelmatig voor onderdelen. Je wordt er altijd vriendelijk geholpen en de koffie staat altijd voor je klaar! Over de schademotoren zijn ze eerlijk. Deze staan overigens apart van de schadevrije motoren. Ook de prijzen zijn er goed.

@Drinkyoghurt: Je bent zeker zelf een handelaar die de kost niet kan verdienen in deze tijden?
 
Ik heb alleen maar positieve ervaringen met Opheij Motoren. Ik kom er regelmatig voor onderdelen. Je wordt er altijd vriendelijk geholpen en de koffie staat altijd voor je klaar! Over de schademotoren zijn ze eerlijk. Deze staan overigens apart van de schadevrije motoren. Ook de prijzen zijn er goed.

@Drinkyoghurt: Je bent zeker zelf een handelaar die de kost niet kan verdienen in deze tijden?

Ik ben zelf geen handelaar. Toch jammer dat men geluiden vanuit een andere kant zo wil bestempelen.
 
1 keer naar een rc8 gekeken bij opheij motoren, was een fiets waar niks van deugde, na een testrit zelfs olie lekkage. Motor had ook schade gehad, dit werd niet gezegd, maar door mij zelf aangekaart.
Ook was de originele programmeer sleutel er niet meer bij, maar ik moest er allemaal zelf naar vragen.
Dit soort dingen hoef je natuurlijk ook niet direct te vertellen, alleen heb ze die dag ervoor opgebeld over deze motorfiets en mij werd verteld dat hij in nieuwstaat was.
Dit was gewoon niet zo, verre van zelfs en ik moest vanuit noord groningen die kant op en dan baal je.
Ik was er snel klaar mee, maar hij zal ongetwijfeld ook goede fietsen verkopen.
 
Heb vorig jaar mun GSX-R 600 van 2004 daar ook gekocht. Harstikke tevrede over! Het ding zag er spik splinter nieuw uit en nooit iets mee gehad. Over de service ben ik ook gewoon tevrede. Ik kom er wel ooit vaker om af en toe te kijken of er nog iets interessants staat.
 
Waarom beargumenteer je je negatieve reacties niet? Stuur mij anders ook een PM ;).

Omdat ik niet iemand wil aanvallen zonder dat ie zelf een tegenwoord kan bieden tegen hetgeen wat hem is geschreven, daarom.
Zou je wel een PM willen sturen, maar je PM staat uit
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik niet iemand wil aanvallen zonder dat ie zelf een tegenwoord kan bieden tegen hetgeen wat hem is geschreven, daarom.
Zou je wel een PM willen sturen, maar je PM staat uit

maar ondertussen blijf je wel zeggen dat ze slecht zijn zonder zelfs maar te zeggen wat ze dan slecht doen. :(

stop daar eens mee aub.

zeg wat je op je lever heb of zeg helemaal niets.
 
maar ondertussen blijf je wel zeggen dat ze slecht zijn zonder zelfs maar te zeggen wat ze dan slecht doen. :(

stop daar eens mee aub.

zeg wat je op je lever heb of zeg helemaal niets.

En als ik weer zeg wat ze slecht doen op een openbaar forum ben ik ze weer zwart aan het maken, ja, ik zit hier lang genoeg om te weten hoe dat werkt, als je het wil weten PM je maar.
 
Schadehandelaren,maken de motor weer "met rydbare schade"omdat jullie een zo goedkope motor willen.
Je neemt zelf de gok,als je mis gokt moet je niet zeiken.
 
Heb mijn toekomstige motor bij hen zien staan en was erg benieuwd naar bevindingen van dit establishment.
 
uhm.. ja daar heb ik verder niet zoveel aan ;)


Mocht er iemand ergens een goede zilveren zx6r te koop weten.. Let me know
Wil op ongeveer 5000 euro uitkomen en wel een degelijke 1e fiets :]
Pest is dus dat ik verder wel veel heb gelezen maar daadwerkelijk een motor aanschaffen is een 2e..

Mijn zwager verkoopt zijn zx6r hij is uit 2005.. hele mooie fiets, net als die van mij ;)
 
laat ik het maar zo stellen dat ik onlangs in engeland tegen een handelaar opliep die af en toe zaken deed met marco en van wat hij me vertelde over sommige motoren was ik nou niet bepaald gecharmeerd. Ik heb het dan niet over de schademotoren op zich, maar ik heb ook geen zin om iemand hier neer te halen zonder dat hij z'n verhaal ook kan doen.


Dus;
-een leverancier van Opheij Motoren kraakt zijn eigen handel af
-kraakt zijn klant (Opheij) af
.
En dat Engelse bedrijf verteld dat aan een buitenlandse particuliere (mogelijke) klant die voor het eerst bij hem/haar in zijn zaak komt ?

Wat denk je zelf....



Je verhaal komt dus niet uit de eerste hand en is dus ''van horen zeggen''.
Deze verdachtmaking aan het adres van Opheij Motoren siert je niet!
Doe jezelf en Opheij motoren een plezier en haal je verdachtmakingen weg.


Ik durf te zeggen dat Opheij een zeer betrouwbare motorzaak is die zijn afspraken nakomt en levert wat ze beloven.
 
Laatst bewerkt:
Dus;
-een leverancier van Opheij Motoren kraakt zijn eigen handel af
-kraakt zijn klant (Opheij) af
.
En dat Engelse bedrijf verteld dat aan een buitenlandse particuliere (mogelijke) klant die voor het eerst bij hem/haar in zijn zaak komt ?

Wat denk je zelf....



Je verhaal komt dus niet uit de eerste hand en is dus ''van horen zeggen''.
Deze verdachtmaking aan het adres van Opheij Motoren siert je niet!
Doe jezelf en Opheij motoren een plezier en haal je verdachtmakingen weg.


Ik durf te zeggen dat Opheij een zeer betrouwbare motorzaak is die zijn afspraken nakomt en levert wat ze beloven.

Opheij fanboy? :?

Meneer Opheij zelf? :?
Of iemand die in opdracht van post? :?

Ik ben een paar maand geleden bij Opheij geweest voor een circuit motor voor mijn baas.
Ik ben daar ontzettend netjes geholpen! :}
Goed gesprek gehad en alle vragen zijn ontzettend netjes beantwoord.

Ik ben daar met een goed gevoel weg gereden!




Ik heb 2 jaar geleden contact gehad met meneer Opheij over een schade motor die hij op had gekocht. De beste man had een motor gekocht met een scheur in het frame.
Ik heb hem daar voor gewaarschuwd omdat ik die motor ken.

Hij zei de motor uit elkaar te gaan halen en bedankte mij voor de waarschuwing, je wil natuurlijk niet dat een klant om zo'n reden verongelukt.

Vervolgens is die motor na een paar dagen gewoon door verkocht naar de volgende en de daarop volgende.
Ze hebben ook een motor daar in de showroom gehad waar ik interesse in had, maar plots werd er op mijn mails niet meer gereageerd, waarschijnlijk vanwege die mailtjes over die schade motor.
Nog even navraag gedaan in een regionaal topic over de zaak en over de bevindingen daar van de zaak. Die mensen zijn er niet positief over.

Kwa service en klantvriendelijk in de winkel, ik ben daar ontzettend netjes geholpen! :}
Maar ik ben altijd een beetje huiverig voor schade motoren en dat is dus door het bovenstaande verhaal.
 
als je een schademotor koopt,ook al is het frame gescheurd,en je verkoopt hem weer als schademotor,wat is dan het probleem?
Bij de verkoop van schademotoren wordt er bijna nooit de gehele schade vermeld,omdat er vaak onzichtbare zaken aan de orde zijn,die vaak later aan het licht komen,dat is de risiko van het kopen van een schademotor.
Veel kopers van schademotoren denken vaak aan een ,,koopje,,ik vind het een duistere handel,als het gaat om een dergelijke motor op te knappen,je komt vaak allerlei zaken tegen die je niet verwacht,als je hem voor onderdelen gebruikt,of er bijv.een racer van wilt maken is dat een andere zaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan