Ophogen achterkant Diversion 600

Fritz

MF veteraan
27 aug 2004
2.225
1
Nijmegen
Dag mensen,

Bij deze mijn verzoek tot tips voor het volgende:

Ik heb een diversion 600, ben te lang en wil graag de zithoogte ophogen van m'n fiets. Buddy ophogen gaat niet werken ivm zithouding en corbin zadel. Achtervering staat al op een na hoogste stand, dus echt veel hoger lukt niet daardoor. Ehhmmm nieuwe motor kopen: not yet. Nieuwe achterband zit er ook al onder: scheelde ook weer een 5mm. Dus er moet iets komen dat de achterkant wat omhoog brengt. Tailrisers zijn er niet voor de div600, go figure.... :?
Er zit al een hoger stuur op van een 900. (ja Fritz had geen geld voor een div900 |( )
Maar goed iemand dus een idee.

Alle tips, ideeen zijn welkom,
Oja lichamelijke modificaties zijn ook niet echt wenselijk, het moet echt aan de fiets gebeuren.
 
Daar zat ik zelf ook aan te denken, ben alleen een beetje terughoudend daarmee ivm de krachten die er op komen te staan.

Nog iets liggen *D ? Ik ben niet zo heel sterk met metaalbewerkingen. -O-
 
tailraisers laten maken bij de ijzerboer om de hoek, gaat je zp'n 20 euro kosten.
Hoezo achterveer op de hoogste stand, is die dan te verstellen op zo'n XJ, voorzover ik kan herinneren kan je alleen de voorveerspanning achter veranderen en ja dan komt ze wat omhoog maar heb je kans dat de veer te strak staat ivm je gewicht.
 
Met tailrisers e.d. gaat je ZIThoogte niks groter worden, ben ik toch nieuwsgierig waarom je het wil verhogen?
Okay das even belangrijk om te weten, wat wordt er dan wel verhoogd met tailrisers?

Ik wil het verhogen om de kniestand te veranderen aangezien deze te strak is. Door een hogere zithoogte zit ik gewoon een stuk beter op die fiets en is de rug houding ook een stuk beter. Heb nl. niet al te beste rug.

tailraisers laten maken bij de ijzerboer om de hoek, gaat je zp'n 20 euro kosten.
Hoezo achterveer op de hoogste stand, is die dan te verstellen op zo'n XJ, voorzover ik kan herinneren kan je alleen de voorveerspanning achter veranderen en ja dan komt ze wat omhoog maar heb je kans dat de veer te strak staat ivm je gewicht.

Jupz dat bedoel ik, komt nog wel iets omhoog hoor. Ik denk dat het niet zo snel te strak zal staan. Ik ben rond de 100kg.
 
De zadelhoogte (vanaf DE GROND gemeten) stijgt en de motor komt wat meer voorover te staan, deze zal daardoor ook wat zenuwachtiger gaan sturen en minder stasbiel zijn in rechte lijn.
Aan de ZIThoogte verander jer niets, omdat je stepjes en zadel allebij aan hetzelfde frame bevestigd zitten wat je IN Z'N GEHEEL omhoog brengt. De afstand tussen steps en zadel blijft dus gelijk.
Om deze afstand te wijzigen moet je zadel omhoog of je steps naar beneden. Dit laatste kan weer problemen opleveren met de bodemvrijheid in de bochten, je stepjes zullen eerder over het asfalt schrapen.
 
De zadelhoogte (vanaf DE GROND gemeten) stijgt en de motor komt wat meer voorover te staan, deze zal daardoor ook wat zenuwachtiger gaan sturen en minder stasbiel zijn in rechte lijn.
Aan de ZIThoogte verander jer niets, omdat je stepjes en zadel allebij aan hetzelfde frame bevestigd zitten wat je IN Z'N GEHEEL omhoog brengt. De afstand tussen steps en zadel blijft dus gelijk.
Om deze afstand te wijzigen moet je zadel omhoog of je steps naar beneden. Dit laatste kan weer problemen opleveren met de bodemvrijheid in de bochten, je stepjes zullen eerder over het asfalt schrapen.
Dan komen we weer terug bij het zadel dus. Tnx anyway voor je uitleg. Ik bedoel dan geen risers maar verlenging van de schokbreker. Maar goed dan is het effect grotendeels hetzelfde. Ik dacht dat dat risers waren.
 
je komt komt wel omhoog met raisers maar idd de afstand zadel steppies veranderd niet, wel afstand zadel/grond.

Het stuurt allemaal wat rapper met raisers en de boel wordt wat gevoeliger op hoge snelheid maar ik vind dat niet opwegen tegen de voordelen van het sturen vooral bij een xj.
Ik had er geen last van dat de boel iets instabieler werdt op snelheid.
 
Ik heb nu een ander zadel er op. Een corbin zadel. Wat blijkt...... Ondersteuning van het eerste deel van je bovenbeen is toch dermate belangrijk voor mensen met rugproblemen dat dat de druk op de rug heel wat kan verlichten. Ik merkte het direct toen ik er op ging zitten. Nu heb ik mijn andere buddyseat om eens wat mee te gaan experimenteren met hoogte e.d.
 
je komt komt wel omhoog met raisers maar idd de afstand zadel steppies veranderd niet, wel afstand zadel/grond.

Het stuurt allemaal wat rapper met raisers en de boel wordt wat gevoeliger op hoge snelheid maar ik vind dat niet opwegen tegen de voordelen van het sturen vooral bij een xj.
Ik had er geen last van dat de boel iets instabieler werdt op snelheid.

dat bedoel ik ook, maar verwoordde het misschien niet helemaal correct.
 
Terug
Bovenaan Onderaan