Ophogen/ tailrisers bij ZX-7

kawasnellie

Die hard MF'er
29 feb 2004
661
0
Putten
Wie heeft er ervaring met tailrisers op de Kawasaki ZX-7 (ja, die met die stofzuigerslangen :) )
ik las in een ander topic dat sommigen een paar ringen ringen plaatsen tussen de achterdemper en de bevestiging om het kontje wat omhoog te brengen, en anderen monteren wél weer tailrisers??
Tips? trucs? ik ben benieuwd!

enne.....is 8 mm de ideale aanpassing? Op zich stuurt ie standaard best zwaar dus als ie ietsje lichter op de neus wordt vindt ik dat helemaal niet erg!
of ehh.. is een stuurdempertje dan onvermijdelijk?
 
Heeft een ZX-7 niet een schokdemper/framebevestiging met twee moeren aan de bovenzijde van de demper die om een schetsplaat van het frame heen zitten geschroefd? Wanneer je dan de bovenste een paar slagen los schroeft, en je draait vervolgens de onderste omhoog dan komt de kont van je fiets toch ook omhoog?

Of haal ik twee modellen doorelkaar?
 
Inderdaad, ringetje ertussen is de eenvoudigste oplossing, verander je ook niks aan het linksysteem. Maar als het je puur om lichter sturen gaat laat je je vorkpoten toch een eindje door de kroonplaat zakken? zelfde effect. ik zou zeggen begin eens met 5mm(is al best veel)en stel hem zo af dat je hem lekker vindt sturen. Ik heb zelf bij mijn blade een andere schokdemper(ohlins) gemonteerd, de achterkant staat zeker een cm of 8 hoger, stuurt nu super op het kortere gooi en smijtwerk, al issie wel erg nerveus in lange bochten geworden..Ben blij dat ik een stuurdemper heb zeg maar..
kortom, er is niet direct een optimale afstelling te geven, dit is afhankelijk van je persoonlijke voorkeur.
 
Achteraan he, maar ik denk ter hoogte van de achteras nog wel een cm of 5 en ja, dat is veel. Dit is de afstelling die op Zolder goed werkte, hier op de dijk gaat het ook wel lekker moet ik zeggen. Maar snelle (140+) bochten worden wel erg spannend soms als er wat hobbels liggen ja...
 
Terug
Bovenaan Onderaan