opklapbare nummerplaathouder illegaal?

Opklapbare Nummerplaathouder Illegaal?

  • Ja, natuurlijk!

    Stemmen: 21 65,6%
  • Nee man.

    Stemmen: 4 12,5%
  • Weet ik veel.

    Stemmen: 6 18,8%
  • Ik heb hier ECHT verstand van en zal het even uitleggen.

    Stemmen: 1 3,1%

  • Totaal aantal stemmers
    32
Bovendien: je mag op geen enkele manier zaken aanbrengen die de herkenning van het ingevolge de wet gevoerde kenteken kunnen beletten of bemoeilijken. Dat is dus een misdrijf in de zin van de wet als het opzettelijk is gebeurd.
Zo'n wegklapinrichting kan nooit "per ongeluk" zijn aangebracht, dus je bent meteen het haasje....... Het valt dus onder dezelfde regeling als de bekende haarlak truc etc.

De wetsartikelen moet ik je schuldig blijven, het is voor mij al een tijdje geleden dat ik verkeerszaken heb gedaan. Baksteen komt daar ongetwijfeld op terug..... Joooo BAKKIE!!!!!! :+

En inderdaad, ik ken geen diender die zo stom is om met zo'n wegklapplaat te gaan rijden.... da's dus absolute flauwekul.
En daar ben ik t dus gewoon mee eens ;)

Lekker makkelijk, gewoon omdat dienders elkaar nooit publiekelijk afvallen :P

Kzal morgen eens kijken voor de daadwerkelijke onderbouwing.
Heb vandaag genoeg feitjes en wetjes gezien :Z
 
Nee hoor, geen regeltjes .....
En dat is nou het mooie van de wegplapbare kentekenplaat; op het moment dat hij weg geklapt is mag je ook zonder rijbewijs veel te hard door het rode licht rijden. Kijk maar onder art. 1/431/41/2€ wegenverkeersreglement .... pfffff

Hahaha ... nou reken maar dat het strafbaar is. Je motor voldoet met zo'n kentekenplaat niet aan de standaard inrichtingseisen die wettelijk aan een motor gesteld zijn en dus ben je strafbaar (wegenverkeerswet) :X

Dus gewoon maar weer ouderwets met je hand je kentekenplaat afdekken :+
 
En daar ben ik t dus gewoon mee eens ;)

Lekker makkelijk, gewoon omdat dienders elkaar nooit publiekelijk afvallen :P

Kzal morgen eens kijken voor de daadwerkelijke onderbouwing.
Heb vandaag genoeg feitjes en wetjes gezien :Z

Kijk, daar zat ik nou op te wachten, iemand met sirenes op z'n motor. :9
Zal de gemiddelde diender in staat zijn om zo'n ding te herkennen? Motoragent neem ik aan van wel.
En is het dan een overtreding of een misdrijf?
 
waar heb ik mijn middelvinger ook alweer gelaten :X :)

Hieroo :P :+

full


Maar start die GS dan zo slecht :? :X

[me]Snarfman weet wat ze bedoelen met injury upon insult :X :+ [/me]
 
naar aanleiding van dit topic
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/68781?highlight=opklapbare%20nummerplaathouder
Wat ik me afvraag is of zo'n ding nou illegaal is of niet. Het is natuurlijk logisch dat het niet is toegestaan om zonder nummerplaat rond te rijden.
Maar als je wordt aangehouden terwijl je nummerplaat gewoon zichtbaar is, kunnen ze je dan een boete geven vanwege zo'n systeem? Zijn daar wel regeltjes voor?


Probeer het uit ..... :)



http://www.marktplaats.nl/markt/motoren/ondyamaha/15992.htm
 
Het is hartstikke legaal, momenteel zijn ze ook bezig met een wetsontwerp om subsidie te verstrekken voor opklapbare nummerplaathouders. :+
 
Wat boeit het nou in vredesnaam of het wel of niet legaal is??????????????

Ik heb wel interesse in zo'n ding alleen 150 euro vind ik dus echt teveel geld.

Lekker belangrijk, als ze je aanhouden heb je pech gehad.

Kan niet altijd feest zijn
 
Wat boeit het nou in vredesnaam of het wel of niet legaal is??????????????

Ik heb wel interesse in zo'n ding alleen 150 euro vind ik dus echt teveel geld.

Lekker belangrijk, als ze je aanhouden heb je pech gehad.

Kan niet altijd feest zijn

Mij boeit het wel. Ik wil ook zo'n ding aanschaffen, maar als het wordt gezien als een misdrijf ipv een overtreding hoef ik zo'n ding niet op m'n motor. Ik hoef geen strafblad vanwege een nummerplaat die trucjes kan doen.
 
Laatst bewerkt:
ik ben ook wel geinteresseerd in zo een wegklapding, maarre, heeft iemand ervaring in het gebruik ervan ?? als je normaal rijdt , laten we zeggen tot 70 km te hard, rij je dan altijd met je plaat omhooggeklapt ?
want als ze je zien rijden met een niet leesbare plaat, dan komt er direct een achtervolging . . . en als je te hard rijdt met je plaat in de normale stand, zie je die mobiele controle op het laatste moment, hopelijk is ie dan snel omhooggeklapt als de flitser gaat . . . dilemma's dilemma's . . .
 
Ik denk dat alleen het gebruik strafbaar is. Niet zoals met geweren etc waarbij het bezit op zich al verboden is (uitzonderingen daargelaten). Je moet dan meen ik op heterdaad betrapt worden.

Beetje suf overigens dat dat andere topic in G&G werd gesloten (opklapdingen werden daarin aangeboden) omdat deze 'enkel & alleen' gebruikt zouden kunnen worden voor een misdrijf. Lijkt mij onzin, het bezit is niet illegaal imho.

Bovendien dempers etc zonder e keur zouden in deze redenatie ook alleen gebruikt kunnen worden voor overtredingen.......... je kunt er ook gemakkelijk een misdrijf mee begaan hoor (zal ik ff op je hoofd slaan met m`n dempert :9 :) )

s4s O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan