opklapbare nummerplaathouder illegaal?

Opklapbare Nummerplaathouder Illegaal?

  • Ja, natuurlijk!

    Stemmen: 21 65,6%
  • Nee man.

    Stemmen: 4 12,5%
  • Weet ik veel.

    Stemmen: 6 18,8%
  • Ik heb hier ECHT verstand van en zal het even uitleggen.

    Stemmen: 1 3,1%

  • Totaal aantal stemmers
    32
Er zijn nog geen regels voor klapnummerborden!

Een aantal politie agenten die ik ken en die zelf motorrijden hebben ook een klapnummerbord. Waarom zul je je nu vragen? Wanneer een politieagent opgepakt of geflitst wordt omdat hij te hard rijdt kan dat grote gevolgen voor zijn baan betekenen.

Er is mij verteld dat wanneer je opgepakt wordt op het moment dat je nummerbord niet zichtbaar is... dan krijg je alleen een boete voor rijden zonder nummerbord.
Je mag natuurlijk niet rijden met een nummerbord van "iemand anders" en ook geen illegaal nummerbord gebruiken wanneer de nummerbord is ingeklapt.
 
Wat denk je zelf...

Anders zat dat ding natuurlijk onder elke motor... O-)

Een aantal politie agenten die ik ken en die zelf motorrijden hebben ook een klapnummerbord. Waarom zul je je nu vragen? Wanneer een politieagent opgepakt of geflitst wordt omdat hij te hard rijdt kan dat grote gevolgen voor zijn baan betekenen.

Dat lijkt mij klinkklare bullshit..

Als het voor de dienst is,heeft ie ontheffing en krijgt ie geen prent.
Doet ie het zomaar zonder enig geldende reden moet ik er ook gewoon voor dokken.
Blijft een voorbeeld functie,maar het zijn ook maar mensen.

Denk niet dat jan met de pet zo'\n ding erop heeft zitten,anders mogen ze van mij een grootschalig onderzoek instellen...
 
is een uzi illegaal ,is een koffer vol xtc verboden :?


beetje naar de bekende weg vragen dit B| .
 
naar aanleiding van dit topic
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/68781?highlight=opklapbare%20nummerplaathouder
Wat ik me afvraag is of zo'n ding nou illegaal is of niet. Het is natuurlijk logisch dat het niet is toegestaan om zonder nummerplaat rond te rijden.
Maar als je wordt aangehouden terwijl je nummerplaat gewoon zichtbaar is, kunnen ze je dan een boete geven vanwege zo'n systeem? Zijn daar wel regeltjes voor?


Nee hoor, geen regeltjes .....
En dat is nou het mooie van de wegplapbare kentekenplaat; op het moment dat hij weg geklapt is mag je ook zonder rijbewijs veel te hard door het rode licht rijden. Kijk maar onder art. ¼³¼½€ wegenverkeersreglement .... pfffff
 
Ik denk dat de politie-kennissen van je een groot probleem hebben wanneer zij staande worden gehouden na een grove verkeersovertreding om vervolgens dubbel genaaid te worden voor het wegklapnummerbord (leuk voor scrabble).
 
Nee hoor, geen regeltjes .....
En dat is nou het mooie van de wegplapbare kentekenplaat; op het moment dat hij weg geklapt is mag je ook zonder rijbewijs veel te hard door het rode licht rijden. Kijk maar onder art. 1/431/41/2€ wegenverkeersreglement .... pfffff

Hahaha ... nou reken maar dat het strafbaar is. Je motor voldoet met zo'n kentekenplaat niet aan de standaard inrichtingseisen die wettelijk aan een motor gesteld zijn en dus ben je strafbaar (wegenverkeerswet) :X

Dus gewoon maar weer ouderwets met je hand je kentekenplaat afdekken :+
 
Nee hoor, geen regeltjes .....
En dat is nou het mooie van de wegplapbare kentekenplaat; op het moment dat hij weg geklapt is mag je ook zonder rijbewijs veel te hard door het rode licht rijden. Kijk maar onder art. ¼³¼½€ wegenverkeersreglement .... pfffff

:Z :Z :Z
 
Dat is gewoon legaal hoor. Het moet niet gekker worden als ze dat ook al zouden verbieden.

BTW: waarom geen polletje gemaakt: kan iedereen ff zijn stem uitbrengen
 
Dat is gewoon legaal hoor. Het moet niet gekker worden als ze dat ook al zouden verbieden.

BTW: waarom geen polletje gemaakt: kan iedereen ff zijn stem uitbrengen

Done.
Veel verschillende reacties tot nu toe.
Hopen dat er ook nog iemand is die met een duidelijke onderbouwing kan uitleggen of het nou wel of niet is toegestaan.
 
Nou...ik dan maar....

Ten eerste stelt de verkeerswetgeving regels aan de inrichting van een nummerbord. Hij mag dus niet wegklapbaar zijn....

Bovendien: je mag op geen enkele manier zaken aanbrengen die de herkenning van het ingevolge de wet gevoerde kenteken kunnen beletten of bemoeilijken. Dat is dus een misdrijf in de zin van de wet als het opzettelijk is gebeurd.
Zo'n wegklapinrichting kan nooit "per ongeluk" zijn aangebracht, dus je bent meteen het haasje....... Het valt dus onder dezelfde regeling als de bekende haarlak truc etc.

De wetsartikelen moet ik je schuldig blijven, het is voor mij al een tijdje geleden dat ik verkeerszaken heb gedaan. Baksteen komt daar ongetwijfeld op terug..... Joooo BAKKIE!!!!!! :+

En inderdaad, ik ken geen diender die zo stom is om met zo'n wegklapplaat te gaan rijden.... da's dus absolute flauwekul.
 
Mijn vraag is nu serieus ; Ben jij nu serieus ?

Jij vindt het blijkbaar vanzelfsprekend dat het niet is toegestaan.
Aangezien er verschillende reacties op mijn vraag zijn heb ik hier inderdaad nog steeds mijn twijfels over.
 
Jij vindt het blijkbaar vanzelfsprekend dat het niet is toegestaan.
Aangezien er verschillende reacties op mijn vraag zijn heb ik hier inderdaad nog steeds mijn twijfels over.


Je was dus ècht serieus ..... jammer ; ik dacht even dat het nog gezellig zou worden. Sterkte met je (geestelijke) revalidatie ....
 
Tja aan de ene kant zeg ik van "nee, het is legaal" (als je kentekenplaat maar zichtbaar is)
Aan de andere kant zeg ik "ja, het is illegaal" want dan zou bv. neon ook mogen monteren, alleen niet aanhebben.
 
en ik vind dat als je nou langzamer rijdt dan de toegestane snelheid dat de politie je staande moet houden en geld geven :+

lekker puh
 
Terug
Bovenaan Onderaan