Opknappen Honda CB 750kz

jjust

Rookie
3 feb 2005
26
0
Edam
Na al tijden meegelezen te hebben op dit forum wordt het eens tijd voor mijn eigen topic.
Al een aantal jaar geleden bedacht ik mij dat ik me ook maar eens moest wagen aan het opknappen van een motor. Aangezien ik hele dagen op mijn luie kont achter een pc zit leek het me wel een goed idee om in mijn vrije tijd mijn handen weer eens vies te maken. Nadat de verbouwing van ons huis klaar was heb ik voor weinig een Honda cb750kz gekocht.

Nadat deze al bijna drie jaar in de weg stond in mijn garage ben ik recent aan het project begonnen. Bedoeling is strippen en daarna weer opbouwen en hopen dat ik als ik klaar ben geen onderdelen over heb. Zo stond hij erbij toen ik hem kocht;

yvdk.jpg


ihrx.jpg


tk9r.jpg


Na wat werk staat het er nu zo bij;

o1py.jpg


Alles ziet er nog redelijk uit. Alleen de draadboom is verknipt dus daar moet een andere voor komen of gemaakt worden.

Nu wilde ik zaken gaan voorbereiden voor de poedercoater toen mij een deuk ik het frame opviel.

tq0y.jpg


w1dk.jpg


Tegen beter weten ik vraag ik het toch maar. Hoort dit zo? Of moet ik op zoek naar een andere frame. Zo ja heeft iemand er toevallig nog één liggen?
 
hoi succes met je project ten eerste.ik ben er zelf ook een aan het bouwen alleen in de bratstyle.
antwoord op je vraag dat deukje hoort er niet in.
of je hier een ander frame voor moet aan schaffen zullen de meningen verdeeld zijn denk ik .
ik persoonlijk denk van niet omdat waar de frame buizen bij elkaar komen,hier zitten 2 hoeken ingelast en in een heb jij een deukje zitten.zoek een lasser en laat er een nieuw gehoekt plaatje in lassen,probleem goedkoopst opgelost.
ik heb mijn frame ook laten poedercoaten,ik doe dit nooit meer,het is wel goedkoop,maar mocht je nog een beugeltje lassen ofzo heb je een probleem.
spuiten is duurder als je het laat doen,maar als je het zelf doet valt het wel mee.
mijn volgende frame spuit ik zelf,dit kan altijd nog even bij gewerkt worden
grt nick
 
Bratstyle is ook gaaf. Ik wil eerst wat ervaring opdoen met deze motor en eventueel later ook een dergelijk project doen.

Wat betreft de deuk heb je wel gelijk. Ik vraag me alleen af hoe de deuk erin gekomen is. De voorpoten lijken nog wel recht. Kan er natuurlijk een nieuwe versteviging in laten lassen. Ik moet alleen zien vast te stellen of het frame recht is. Het is anders zonde om er veel tijd en moeite in te stoppen.

Zo ga nu eerst mijn werkbank opruimen. Ik kan het blad niet meer zien door alle onderdelen die erop liggen.
 
Zo vandaag alle onderdelen geordend en in kratten gedaan. Kunnen deze op het zoldertje in de garage. Alle delen die ik wil laten poeder coaten heb ik apart gezet. Verder mijn werkbank opgeruimd. *O*

Nu eerst bedenken wat ik met het frame ga doen.

68aj.jpg


yax5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even wat delen van het frame nagemeten. Lijkt nog wel recht te zijn. Nu op zoek naar een lasser die er even een nieuwe versteviging voor mij inlast. Iemand nog adresjes. Bij voorkeur omgeving Purmerend.
 
Nadere inspectie van het frame door de lasser leert dat de hoofdbuis naar het balhoofd ook aardig doorgerot is. :( Waarschijnlijk heeft het frame toch een keer een tik gehad en is er vocht achter de versteviging gekomen. Is te repareren door er een nieuw stuk buis tussen in het frame te lassen maar dat is wel een aardige klus. Toch maar even kijken of ik ergens een ander frame op de kop kan tikken. Iemand toevallig nog 1 liggen?
 
hoi
je moet wel opletten wat voor frame je koopt.
een 750kz frame is niet hetzelfde als een 750 f1 of 750 k1.
dus als je een frame aanschaft dan wel een 750kz staat ook op kenteken.
al de andere hebben een langere tank en andere bevestigingsbeugel tbv zadel.
ik denk dat voor 50 tot 100 € wel kan slagen.
succes
 
Top bedankt dat is handige info. Staat nu op niks op de bekende veilingsites. Zal morgen eens een rondje bellen of iemand nog wat heeft liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan