Opknappen honda cbx 650e Nighthawk

smark

MF'er
21 jun 2004
149
0
doetinchem
Net voordat de winter ons land binnen kwam heb ik nog een fijn stukie gereden! helaas tijdens dat stukie sturen merkte ik dat mijn versnellingsbak in de vierde versnelling haperde en boven een bepaalde toerental eruit vloog.

Erg balen! ik naar de garage om te vragen wat een setje tandwielen zou kosten voor het repareren van de versellingen! bleek dat dat nog niet zo eenvoudig was! ik moest ook gelijk alle andere versnelingen vervangen! de gaffeltjes enz . '( dus ff vragen wat dat ongeveer zou gaan kosten!

schrik niet ongeveer 600 eurotjes! vond ik erg veel geld!! :Y

Besloten om maar een rond te kijken naar een vervangdt blok! en jawel hoor kom er eentje ophalen bij Motorshop Elferink in Oldenzaal voor 250 euro! :9~

prijs klok me beter in de oren!! het blok met een kilometerstand van 27.800km moestik dan maar even komen ophalen!

Dat heb ik toen dus maar gedaan! staat nu in de schuur!

Ik dacht nou dan kan als ik alles er nog vanaf sloop gelijk mooi opknappen!
Het volgende heb ik in de planning:

1. frame gridstralen samen met achterbrug, bok en onderste kroonplaat!
2. deze onderdelen laten coaten!
3. stalen remleidingen aanlegen (schijnt enorm verschil te zijn) (is nog wel een optie!! is best kostbaar namelijk)
4. gelijk alles wat ik in handen heb en onderweg tegenkom overwegen om op te knappen!
5. nieuwe balhoofdlager plaatsen! (weet iemand hoe dat precies moet??)
6. evet andere dingetjes! :]
 
Laatst bewerkt:
haha.. opschepper!! ;)

Nee je hebt gelijk.. erg knap! mag je jezelf best eens voor op de schouder kloppen!

Overigens is mijn verbruik met stevig rijden 1 op 17 (km) dus dat valt nog aardig mee!

Wel heb ik nog steeds een raar euvel met mijn knippers... om de een of andere reden willen ze af en toe niet werken. Na verloop van tijd doen ze het ineens en blijven het ook de hele rit doen.

Losse contacten kan ik niet vinden tot nu toe...

Gr

BaZ
 
Wellicht is de schakelaar op het stuur vervuild en moet je die eens uit elkaar priegelen en schoonmaken. Heb je ook al eens de clignoteur (of hoe heet zo'n ding op een fiets) gewisseld?
 
Contacten zijn het eerst waar ik naar kijk.. als hij slecht zou zijn zou hij bijvoorbeeld wel naar de ene kant, maar niet naar de andere kant moeten schakelen toch?!

De clignoteur zou inderdaad een intern los contact kunnen hebben.. maar waar deze zit?! zou dit de unit aan de linkerzijde achter het afdek kapje zijn?

Deze doormeten/repareren mag niet zo'n probleem zijn lijkt me. Vervelende is alleen dat hij maar soms niet werkt :(

Gr

BaZ
 
ik denk meer aan een bobbel in de weg.. draadboom en alle stekkers bewegen helpt in ieder geval niet...

het lijkt soms wel of hij met een zwakke accu het vaker heeft.. als je dan even toeren maakt werkt ie vaak wel weer. Dit duidt inderdaad eerder op de clignoteur..

Interessante :)

als ik hem toch los ga maken kijk ik misschien meteen even of ik nood-knippers kan fabrieken. Die mis ik wel als ik tussen de autos doorzoef :]

Gr

BaZ
 
Met de rooie ook ineens een probleem met de knippers: Gaan wel aan, maar knipperen niet meer. -O-

Heb de clignoteur uitgewisseld met die van de blauwe en ja hoor! het werkt weer. Kijk ik op csmnl, blijkt zo'n origineel ding 52 euro ex btw/verzendkosten te kosten -O-

Kan dat nou niet anders? :?
 
Laatst bewerkt:
automaterialenzaak
ik vind csmnl zowiezo behoorlijk (zacht uitgedrukt) aan de prijs met alles.

Ja ik ook wel, maar aan de andere kant hebben vaak wel dat ene specifieke onderdeeltje dat niet door de aftermarket is geproduceerd en nergens anders te vinden is. Heb trouwens bij Roukema een tweedehandse gezien voor een tientje, lijkt me een prima alternatief!
 
Probleem met het knipperlichtrelais is opgelost :Y

Er zat water :? in. Hij zat niet met het rubber vast waar hij hoorde, maar hing aan de draden. Omdat ik hem gewassen had, is er natuurlijk water ingekomen. Voorzichtig het kapje eraf gepeuterd, leeg laten lopen (ja zoveel zat er in) en vervolgens met de fohn warm gemaakt en een paar uur laten uitwasemen.

Ook weer opgelost, ben benieuwd wat het volgende is (waarschijnlijk de voorvorkkeeringen).

Greetz.
 
Wat een volhoudster die OMA!

Update: voorvorkkeeringen vervangen van beide motoren, evenals de remolie, bij de blauwe de remblokken schoon gemaakt en bij de rode de buddyseat door HawkGT laten upgraden. Het vervangen van de keerringen heeft Silkroad al eens gepost, dus laat de zoekfunctie zijn werk maar eens doen.

Inmiddels heeft de blauwe een nieuwe eigenaar, dus voor mij eindigt het verhaal over die motor nu echt.

:W :W :W
 
Tja, het zit er eigenlijk op. Natuurlijk moeten er nog een paar dingetjes gebeuren, zoals keerringen in de voorvork en de remblokjes/cylinders kunnen ook wat nadere inspectie gebruiken. Echter..... het doel is gehaald: de blauwe is GEREANIMEERD *O* *O* *O*

De rest is geschiedenis zoals ze wel eens zeggen. Een laatste prent van de twee naast elkaar, maar voordat ik stop wil ik mijn hartelijke dank zeggen aan collega Henk, die belangeloos zijn garage ter beschikking stelde, vriend Dr. Roel zonder wiens hulp en bemoedigende woorden het waarschijnlijk niet gered had :} :} :} ,

En natuurlijk alle mede MF-ers die me met raad en goede tips hebben bijgestaan.

Kleine update: Vandaag (zondag) een testrit gemaakt naar Almere en terug. Tot nu toe geen druppeltje olie verlies en dat geeft de mens moed. :Y :Y

Greetz....

[afbeelding]


Petje af hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het was een hele onderneming.
Gefeliciteerd.
*O*

leuk filmpje op youtube!@
 
Laatst bewerkt:
Petje af hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het was een hele onderneming.
Gefeliciteerd.
*O*

leuk filmpje op youtube!@

Bedankt voor je vriendelijke woorden Humphrey :W

Heb ondertussen vandaag eindelijk gelegenheid gehad om in mijn onderdelenvoorraad te neuzen en ook iets gevonden!

Een contactslot met werkend stuurslot, twee sleutels en bijpassende tankdop (Bol d'or Albert) en een complete set stuurschakelaars van het model 1985 (Silkroad). *O* *O*
 
Bedankt voor je vriendelijke woorden Humphrey :W

Heb ondertussen vandaag eindelijk gelegenheid gehad om in mijn onderdelenvoorraad te neuzen en ook iets gevonden!

Een contactslot met werkend stuurslot, twee sleutels en bijpassende tankdop (Bol d'or Albert) en een complete set stuurschakelaars van het model 1985 (Silkroad). *O* *O*


We gaan 'n afspraak maken..
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je vriendelijke woorden Humphrey :W

Heb ondertussen vandaag eindelijk gelegenheid gehad om in mijn onderdelenvoorraad te neuzen en ook iets gevonden!

Een contactslot met werkend stuurslot, twee sleutels en bijpassende tankdop (Bol d'or Albert) en een complete set stuurschakelaars van het model 1985 (Silkroad). *O* *O*

Ik zie het nu pas, ik haal dit wel bij je op, okee? Afspraak maken we wel via de mail.

groeten
Albert
 
ff Oma gedag zeggen,


nou even wat info van mijn kant, misschien dat een ander er iets aanheeft.
Mijn motor begon steeds slechter te lopen. Laatste keer naar mijn werk sloeg hij onderweg al af. Ik maakte smiddags aanstalte om naar huis te gaan, helaas: startte niet, aanduwen lukte niet dan maar aan de autoaccu, plus op de startmotor( :? ) min op het rempedaal en waarempel hij sloeg aan. Hij draaide volkomen ***. Op 3 poten dus, onderweg sloeg hij op ongeveer 1 km voor mijnhuis af, alles uit ook de verlichting dus er zat niets anders op dan lopen. Thuisgekomen kon meteen de verwarming wat lager..... was mijnvrouw niet blij mee :N .
Ik de accu eruit gehaald opgeladen dag later er weer in, meteen accu leeg. Goed na 5 jaar nieuw accu kopen, logisch toch?
Ik gevraagd naar de problemen van mijn torretje kreeg ik als antwoord dat als de accu slecht wordt de motor ook slecht gaat lopen eerst op bijv 3 poten, werd mij direkt duidelijk dat hier het probleem dus zat.
Nieuwe accu erin gezet, na eerst gevuld en voor de zekerheid nog ff aan de optimate gehangen te hebben, geen licht dat aanging bij omdraaien contact...vreemd.....
Zag ik toevallig op het startrelais een stripje geschroefd dat gesmolten was, (dus niet zo een steekzekering). Blijkt dit een soort zekering te zijn dus.
Heb ik stiekum ff de schroevendraaier eropgehouden (jaja ik weet het :N ) en de motor startte en draaide weer als tevoren.

gr
Marco
 
Deze dus! Heb je nu 2 goede accu's? ;)

full
 
De oude accu had het ook begeven dus, en later zag ik dus dat de zekering gesmolten was. Maar het geeft toch wel een goed gevoel dat de oude brik me niet in de steek laat.
Nu nog een gewetensvraagje: ik heb nig een Nighthawk staan uit 1984, moet wel wat aan gebeuren: 2 nieuwe banden, gaskabel en de tank is lek (TankCure?), maar dan heb ik voor ongeveer 300 euro weer een rijdende Nighthawk. Ik heb er op gereden totdat de eerste klaar was. Wat is wijsheid?
 
Hoi,

ik heb de boel verkocht. Ik heb toch een paar jaar genoten van het rijden (jaarrond) en best veel geleerd over het technische aspekt.
Ik heb gemerkt dat ik buiten het woon/werk verkeer eigenlijk geen motor rijd.
Veel succes met de Nighthawks iedereen, en houd de Nighthawk familie in stand.
tevens dank aan Silkroad (Sander) die best veel geholpen heeft om mijn Nighthawk op te bouwen.
Ik heb nog wat spulletjes liggen zoals een gaaf achterlicht met reflektoren en wat rubberen ringetjes om de remklauw te reviseren. Tevens ook een spanningsregelaar, bobines (voor 2 motoren). Dus als er interesse is hoor ik het wel.

gr
Marco
 
Heej Marco,

Het beste man, ik hoop dat je alleen afscheid neemt van de NiHa en niet van het motorrijden ;)

Heb jij toevallig nog een clignoteur liggen van de 650? Ander vraagje: jij hebt destijds je nokkenaskettingspanner laten vernieuwen, kun je ook aangeven bij wie dat is gebeurd (mail).

Groeten, Will.
 
Hoi Plexat,

de vraag of ik nog een klingding heb liggen kan ik ontkennend beantwoorden ( je bent de 2e trouwens).
Ik heb nog wel wat rubberen ringen en dopjes om een remkauw te reviseren, bobines, een kontje in de kleur rood en een gaaf achterlicht met zijreflectoren.
Ik zal die gozert even vragen of hij nog een Nighthawk wil verlossen van het nokkenaskettingspannerprobleem.

Motorrijden is leuk alleen ik heb gemerkt dat ik een doel moet hebben om te rijden. Zomaar een uurtje rondrijden kan ik niet, was 15 jaar geleden al zo en nu nog helaas.
Ik heb nu tijdelijk een brommerscooter en ik wil toch een motorscooter gaan rijden als het meezit. Tegen de herfst zullen er wel wat leuke dingen in de aanbieding komen.
gr
Marco
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan