Opknappen kussentje van duo-afdekkap

Dutch

MF veteraan
5 mrt 2003
8.694
1.010
Boxmeer
Hallo allemaal,

Ik ben een afdekkapje voor het duozadel van Betsy (FZ750 1985) aan het opknappen. Paar kleine scheurtjes repareren en in kleur spuiten. Aan de voorkant zit een kussentje waar je eventueel met je kont/bips/achterwerk tegenaan kunt schuiven.

full


Foto is van Freddy, m'n rij-FZ *D . Nieuw zit er een soort van laklaag of wat het dan ook is op het kussentje. Na verloop van tijd brokkelt dat wat af en blijft het schuim over. Zal iedereen met een brik / klassieker wel bekend voorkomen. Is er een methode om het kussentje weer helemaal mooi te krijgen?
 
Niemand een paar tips? Of zou het toch "techniek" moeten zijn, al heb ik het idee dat het meer een ouderdomskwaaltje is.....
 
laklaag op het schuim?

gewoon een skay/lederen overtrekje bedoel je? of zit er echt iets geks op..?


je zou het dekje kunnen vervangen of de plekken schuim die in beeld komen zwart spuiten, of je trekt er een extra dekje overheen

suc6! :)
 
als je het kussentje los kunt halen is bekleden een optie.
het is een harde foam en repareren en spuiten word meestal niet mooi,tenzij je het heeel geduldig doet
 
Even een piccie van wat jarenlang gebruik kan doen:

full



Zal denk ik maar eens proberen wat er gebeurt als ik er een zwarte lak op spuit. Bekleden kan altijd nog als ik het met verf verknal en dat is toch nooit zo strak als lak.

Greetz, Dutch
 
bekleden kan juist strak en is steviger dan spuiten,ik heb een aantal van dat soort kussentjes bekleed en aangepast.

Liep toevallig tegen een mooi stukje skai aan. Hoe heb jij die op de kussentjes vast gezet, met lijm over de hele oppervlakte? En de hoekjes, hoe krijg je die netjes?

alvast bedankt, Dutch
 
Liep toevallig tegen een mooi stukje skai aan. Hoe heb jij die op de kussentjes vast gezet, met lijm over de hele oppervlakte? En de hoekjes, hoe krijg je die netjes?

alvast bedankt, Dutch

de hoekjes naai ik erin en dan lijm ik het vast op de achterkant.
eerst ff het originele kussentje weer mooi strak maken om de vorm tekrijgen.

als je skai verwarmt met de fohn word het soepeler en werkt het beter
 
beste is om eventjes e.e.a. te laten naaien Dutch. Dus klein overtrekje laten maken...Zal de kop niet kosten denk ik en het resultaat is dan perfect..Verzolgens vastlijmen met bisontix en je hebt weer jaren plezier :Y *O*
 
beste is om eventjes e.e.a. te laten naaien Dutch. Dus klein overtrekje laten maken...Zal de kop niet kosten denk ik en het resultaat is dan perfect..Verzolgens vastlijmen met bisontix en je hebt weer jaren plezier :Y *O*

je zal het wel moeten naaien om het mooi tekrijgen.
in 1x er omheen word slordig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan