Opknappen Suzuki GS 850 G (M)

Als je de bovenste balhoofdlager in de maat 30x47x15 weet op te sporen en de lengte van de pen weet zou het mogelijk kunnen passen zo'n tl1000s voorpartij. (onderste balhoofdlager heeft dezelfde maat). Of je moet de pen over zetten.

Edit zie net dat 30x48x15 wel bestaat, maar in 30x47x15 nog niet gevonden helaas.
 
Laatst bewerkt:
Beetje onderzoek naar een USD gedaan. De vork van de TL1000 is 5 cm korter dan de originele. Dus moet je ook een sterk aangepaste kroonplaat gebruiken/ laten maken..... Of hij gaat behoorlijk op z'n kop staan.
De USD van een slingshot (GSXR 1100 1990....) schijnt redelijk in de buurt te komen qua lengte.
Verlengen van de buitenpijp en een andere binnenveer is misschien een optie. Denk wel dat ie dan vollledig afgesteld moet gaan worden bij een kenner.....
 
Laatst bewerkt:
Bochtjes inmiddels binnen. Thanx Willem.
Wiel met schijven en bandje inmiddels binnen. Thanx Robert.

Besluit is genomen: De originele voorvork word in ere hersteld. Nieuwe binnenpoten, nieuwe veren (progressieve), nieuwe keerrringen en nieuwe olie. Verder ga ik alle lagers rond de vork vervangen voor nieuwe (voorwiel en balhoofd).
Verder laat ik de wielen poedercoaten, zwart uiteraard. Nieuwe Rizoma spiegeltjes komen er op. K&N luchtfilter, nieuwe rechterkoplamp, nieuw schermpje, spatbordje spuiten en wat ander klein spul.
Het word een phoenix-bull........ ;-)
 
Dat is allemaal wel goed nieuws! Als ik wat kan betekenen voor je, zeg je het he. Je hebt immers wat te goed van me.
 
Dat is allemaal wel goed nieuws! Als ik wat kan betekenen voor je, zeg je het he. Je hebt immers wat te goed van me.

Komt goed Hans. Ik heb de hele winter nog want de planning is dat ie volgend jaar februari/maart weer helemaal tiptop is ;)
 
1 binnenpoot doormidden geslepen.

full


Met dremel ipv flex. Is ietwat nauwkeuriger maar duurt wel weer wat langer.
Lange stel-pen voor de oliedemper was natuurlijk ook krom maar die is makkelijk weer te buigen. Is nu weer volledig recht en gangbaar.

Nieuwe lagers (naald) en keerringen voor de gehele voorzijde zijn besteld :)
 
LOL!!!!!
Nee, nieuwe binnenpootjes ;)

Na veel gehakketak zijn de binnenpoten eindelijk binnengekomen en gemonteerd:

full


Hier is de naakte naked op weg naar Nico Bakker voor een framecontrole. En insiders weten wel dat het bij Nico goed zit ;)
Kwam daar nog fietsen van Boet, Jack en Wil tegen.... Een setje GP2'ers in opbouw en nog veel meer. Wat een genot om te zien!
 
Laatst bewerkt:
Werd net gebeld door Nico Bakker!!! Frame is 100!!!
Verder met de "verherbouw" *D
Motor weer ophalen. Velgen laten poedercoaten.
Goede delen weer monteren. Remmen onderhoud geven.
Nieuwe onderdelen bestellen. Enzzzzzz...
 
Dag oma..... Standaard kreet ..... hahahahaha.........
Toch ben ik wel degelijk bezig:

Na heel veel herstel, poets en polijst werk begint 't weer wat te worden 8-) *O*

20130225224117.jpg


Tonie en ik aan het werk aan de bulls...

20130225224614.jpg


Emotioneel moment. Tank, zadel en zijkappen er weer op zodat het weer op een bull lijkt *O*

20130225230516.jpg


Is nog niet af. Blokdeksels aan de rechterkant moeten nog. Verse olie in het blok. Koplampen moeten nog. Maar ik ben dik onderweg *O*
 
Officieel klaar!!!!!! *O* *O* *O* *O* *O*

20130401221916resized.jpg


Als ik een vrouw was geweest dan had ik een traantje gelaten.... Maar ja dat is gelukkig niet zo ;( O-)
 
Dus nu weer eens verder met de 850 Katana.........
Beetje bezig geweest met de elektriek.
Verder nog nix hahahahaha.
Plan:
- elektriek verder afmaken.
- luchtfilter en accu aankopen.
- paar onderdeeltjes spuiten of opnieuw maken..... (o.a. accubak)
- Katana onderdelen passend maken.
- Tank, spatbord, zijkappen (laten) spuiten.

Is weer zat voorlopig ;)
 
" Vet " stuur binnen en gemonteerd 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) *D *D *D *D *D



Weer een tevreden mens :P

PS: Komen nog RVS inbus-bouten in. De ories waren iets te lang.....

Met zeer grote dank aan een mede MF'er. Hij weet wel wie ik bedoel ;)
 
Heel veel op motorfietsgebied gebeurd aan deze kant. Helaas niet met de GS850...
Wel op onderstaand vlak *D *D *D :

full


BMW aangeschaft voor het betere toerwerk door Europa. Rijd en zit fantastisch en heeft ook behoorlijk wat meer bagage-mogelijkheden ;)
De GSX1400 is er ook nog steeds. Krijg het niet over mijn hart om 'm weg te doen :)
 
Hoi Roelof,

Mijn nickname is veranderd naar BlackBull zoals ik ook in dit topic over de 850 heb gemeld :)

Mailadres heb ik je via pb gestuurd.

Grtz,
Mart
 
Na vele jaren, gebeurtenissen en omzwervingen weer eens wat tijd en zin om verder te gaan met de 850.
Inmiddels de GSX1400 verkocht en een "Triumph Bonneville T100 Black" is daarvoor in de plaats gekomen. Ook de BMW heeft inmiddels 2 gedaante wisselingen ondergaan :)

De Triumph zoals ik 'm aangeschaft heb:




full





Behoorlijk wat aangepast aan de Triumph.
O.a.:
- Breed LSL 1-inch stuur
- Bar-end spiegels
- Tailtidy
- CNC gefreesde knippers
- Lamporen
- Cockpit hoek gewijzigd d.m.v. een nieuwe cockpitbevestigingsplaat)
- Contactslot verplaatst (in de nieuwe cockpitbevestigingsplaat i.p.v. in de linker lampoor)
- Spanningsregelaar verplaatst naar boven de oliekoeler
- Kappen van de injectie vervangen
- Caf zadeltje
- SAI verwijderd. Nieuwe tune-map geupload.
- Luchtfilter, bougies, olie, oliefilter, bandjes vervangen

Zo is nu:




full





full





BMW R1200RT uit 2006 is inmiddels vervangen door een exemplaar uit 2013 (90'er Jahre Edition) en daarna door een watergekoelde 2016 versie:




full





full

full
 
Maar weer even on-topic.
Ook weer wat zaken aan de 850 opgepakt. Stond wat te verstoffen in de hoek van de garage. Geen tijd. Geen zin. En nog wat andere smoesjes :)

Clipons en zadeltje aangeschaft. Frame ingekort. Nieuwe U-frame gelast/ in elkaar gefreubelt.




full





full





full






Nu bezig om het elektriek uit te zoeken, schoon te maken en op te schonen.
De bedoeling is dat er zoveel mogelijk uit het zicht, onder het zadel, geplaatst word. Foto's volgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan