Opknappen Suzuki T500J

Klopt, YSS heeft de T500J niet in het programma. Ik had gevonden dat de T en GT dezelfde schokdempers zouden hebben, aangezien het met het overzetten van de ring perfect paste kan dat best wel eens kloppen. Goed mogelijk dat het ook bij een GT de bedoeling was geweest die ring over te zetten ;)
 
Mooi wordt het allemaal! Net nog even bij die van mij gaan kijken. Die staat in een onverwarmde schuur ..... Dat wordt toch weer poetsen straks want er zit aanslag op.
Mooie schokdempers! ik heb hagons die zijn wel goed maar minder mooi. De rem strip die de ankerplaat op zijn plek moet houden. Die lijkt er zo vanaf plaatje best goed op zijn plek te zitten hoor. Bij loopt die in elk geval wel recht.
 
Mooi wordt het allemaal! Net nog even bij die van mij gaan kijken. Die staat in een onverwarmde schuur ..... Dat wordt toch weer poetsen straks want er zit aanslag op.
Mooie schokdempers! ik heb hagons die zijn wel goed maar minder mooi. De rem strip die de ankerplaat op zijn plek moet houden. Die lijkt er zo vanaf plaatje best goed op zijn plek te zitten hoor. Bij loopt die in elk geval wel recht.
Ahh ja, dat poetsen hoort bij het onderhoud zullen we maar zeggen😅 alleen chroomwerk dof geslagen of ook het lakwerk? De remstrip staat nu inderdaad iets beter na alles aangedraaid te hebben.
 
Nu het einde in zicht is, (hopelijk over 2 a 3 weken) zijn er nog wat randzaken die geregeld moeten worden, nog even jullie hulp nodig

1. Bij welke verzekeraar hebben jullie je motor aangemeld? Hoe zijn de ervaringen?

2. Nog tips voor het taxeren van de motor? Waar? Wat bevordert de taxatie?

3. Wat voor sloten gebruiken jullie? Ik heb zelf een dik hangslot voor motoren maar wil denk ik nog een alarm erbij. Iemand ervaring met alarm op de oldtimers?

Alvast bedankt en een tot snel!
 
Mooi wordt het allemaal! Net nog even bij die van mij gaan kijken. Die staat in een onverwarmde schuur ..... Dat wordt toch weer poetsen straks want er zit aanslag op.
Mooie schokdempers! ik heb hagons die zijn wel goed maar minder mooi. De rem strip die de ankerplaat op zijn plek moet houden. Die lijkt er zo vanaf plaatje best goed op zijn plek te zitten hoor. Bij loopt die in elk geval wel recht.
Ik heb mijn motoren onder een motorhoes staan dat scheelt enorm, voorwaarde is wel een droge vloer maar ook daaraan kan je wat doen door een rubberen mat of zeil op de vloer te leggen.
 
Ik heb van dit spul onder de motor liggen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn motoren onder een motorhoes staan dat scheelt enorm, voorwaarde is wel een droge vloer maar ook daaraan kan je wat doen door een rubberen mat of zeil op de vloer te leggen.
Ja hij staat onder een hoes hoor maar wel zo op het beton...... Maar er komt een nieuwe schuur! Kijk daar moet natuurlijk verwarming in!
 
Hey kenners!

Wie kan helpen met het volgende probleem?

We wilden testen of we vonk hadden maar helaas, één zijde af en toe en de zijde helemaal niet. Na enige tijd helemaal geen vonk meer.

We hebben de bobine doorgemeten. Deze zit aangesloten met 2x oranje draad 1x wit en 1x zwart.

Zonder de bobine aangesloten hebben beide oranje 12 volt en zwart en wit 2 volt.

Met de bobine aangesloten hebben alle 4 de draden 12 volt, klopt dit?

Al een tijdelijke extra massa kabel aangesloten maar zonder succes.

Iemand nog tips wat we verder nog kunnen controleren? Waar het fout kan zitten?

Alvast bedankt van vader en zoon!
 

Bijlagen

  • 20210402_210009.jpg
    20210402_210009.jpg
    126 KB · Weergaven: 11
Naar mijn idee zit het zo: de oranje draden zijn van het laagspanningscircuit gevoed door de accu. De witte en zwarte draad komen van de contact punten. Als je met de bobines aangesloten op alle draden 12V hebt, duidt dat eerder op kortsluiting in de bobines. Als het oud spul is, beter vervangen door betrouwbare moderne elektronische ontsteking, incl bobine. Kost wat, maar is bedrijfszeker.
 
Naar mijn idee zit het zo: de oranje draden zijn van het laagspanningscircuit gevoed door de accu. De witte en zwarte draad komen van de contact punten. Als je met de bobines aangesloten op alle draden 12V hebt, duidt dat eerder op kortsluiting in de bobines. Als het oud spul is, beter vervangen door betrouwbare moderne elektronische ontsteking, incl bobine. Kost wat, maar is bedrijfszeker.
Thanks voor je bericht!
Ik dacht ook aan kortsluiting, alleen..
Als we een weerstandsmeting doen kloppen alle waardes wel😅😅
 
Ander vraagje; olietankje zit erop en we willen olie doorpompen.

Nu zien we dat het door de leidingen heen loopt alleen niet of het daadwerkelijk de cillinder haalt. Al een keer de olieleiding los gehad de kickstart gebruikt maar zien geen olie.

Volgens mij hoeft de stelschroef niet meer uit de pomp want daar is de olie al voorbij. Hoor het graag!
 
We hebben de bobine doorgemeten. Deze zit aangesloten met 2x oranje draad 1x wit en 1x zwart.

Zonder de bobine aangesloten hebben beide oranje 12 volt en zwart en wit 2 volt.

Met de bobine aangesloten hebben alle 4 de draden 12 volt, klopt dit?
als je kontaktpunten open staan tijdens de meting klopt dat.
 
Ander vraagje; olietankje zit erop en we willen olie doorpompen.

Nu zien we dat het door de leidingen heen loopt alleen niet of het daadwerkelijk de cillinder haalt. Al een keer de olieleiding los gehad de kickstart gebruikt maar zien geen olie.

Volgens mij hoeft de stelschroef niet meer uit de pomp want daar is de olie al voorbij. Hoor het graag!
De check valves zijn bedoeld om te voorkomen dat de tweetakt olie het carter in lekt, compensatie van de statische druk van het olievolume. De oliepomp kan dat makkelijk overtreffen. Naar mijn idee hoef je geen twijfel te hebben dat de olie niet aankomt. De mengverhouding is gemiddeld genomen 1 op 40. Met ff op de kickstarter krijgt je uit de oliepomp nauwlijks debiet. Bij het eerste proefdraaien kun je ook een magere mengsmering gebruiken als extra bescherming, bv uit een extra benzine tankje wat je aan het stuur hangt.
 
Klopt, als je dan nog twijfelt kan je hem er nog aftrekken als de motor loopt en kijken of dat er dan olie uit loopt
 
Ander vraagje; olietankje zit erop en we willen olie doorpompen.

Nu zien we dat het door de leidingen heen loopt alleen niet of het daadwerkelijk de cillinder haalt. Al een keer de olieleiding los gehad de kickstart gebruikt maar zien geen olie.

Volgens mij hoeft de stelschroef niet meer uit de pomp want daar is de olie al voorbij. Hoor het graag!
Als de olie in de leidinkjes doorloopt dan s er geen reden om aan toenemen dat het niet in de cilinders zal komen toch?
Ik kijk altijd of de olie in de leidinkjes doorloopt als de motor loopt. Wat ik gedaan heb is de olie in de leidinkjes gespoten met injectiespuit en toen gemonteer. Op een of ander manier zit er dan toch altijd een beetje lucht in maar die zie je dan als het goed is als de motor loopt richting cilinder bewegen.
 
En een klein beetje olie door de benzine mikken,dan weet je zeker dat de cilinders eerst olie krijgen als je start.
 
Het wordt verdorie tijd dat er weer een clubtreffen komt, kunnen we weer eens pronken met die mooie T500's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan