Opknappen Suzuki T500J

Hoi.

zeg maar, een stukje buis met schroefdraad. Daar schroef je de kraan op.

Die schroefdraad heeft een diameter en een spoed, dat is te meten.
Zoek er dan wat passends bij.

Er staan hier al 2 motoren met zo'n zelfde aansluiting, de ene meet 16, de andere 20, met een spoed van 1.

Groeten, Paul.
 
Ik had de Chinese kraan in acht dagen in huis. De vacuüm gestuurde kan ook via het membraan naar buiten lekken, dan helpt het tussenkraantje ook niet
 
Hoi.

Beetje google op 'petcock 22mm' levert genoeg op.
Schijnt toch een vrij normale maat te zijn in het jappenkamp.

En een gewoon open/dicht kraantje zou mijn voorkeur zijn tov. een vacuum gestuurd.

Groeten, Paul.
 
Een leuke rit gemaakt, wel één probleempje wat verholpen moet worden.

Eén cillinder stopte er mee. Bouggie werd zijknat waardoor er geen ontsteking kon plaats vinden, denk ik... dus of een brandstofprobleem of een ontstekingsprobleem. Na het droogmaken konden we weer wat kilometers maken voordat het probleem zich weer voordeed.

Buiten dat om, het geluid van dit ding knallend door een tunnel of pruttelend door de binnenstad is fantastisch!
 

Bijlagen

  • 20210514_140013.jpg
    20210514_140013.jpg
    527 KB · Weergaven: 38
Mooie foto! Uitval cilinder was dat zelfde kant als waar je benzine hebt afgetapt uit het carter? Waarschijnlijk vlotternaald die niet goed afdicht. Soms is er rubber afdichting beschadigd door E10, of vervuiling. Die vlotterbakken hebben toch ook een overloop om teveel benzine af te voeren?
Succes met de verdere vrije trainingen!
 
Mooie foto! Uitval cilinder was dat zelfde kant als waar je benzine hebt afgetapt uit het carter? Waarschijnlijk vlotternaald die niet goed afdicht. Soms is er rubber afdichting beschadigd door E10, of vervuiling. Die vlotterbakken hebben toch ook een overloop om teveel benzine af te voeren?
Succes met de verdere vrije trainingen!
Carter kwam het er aan beide zijdes uit. Je kan de naald in verschillende standen zetten. Wellicht iets laten zakken? Bedankt alvast!
 
Ik denk dat jij de gasnaalden bedoelt? Je kunt wel de vlotterhoogte afstellen, daarmee regel je het niveau van de brandstof in de vlotterkamers, om voldoende brandstof te hebben bij bv bruusk accelereren, maar ook dan moeten de vlotternaalden goed afdichten. De vlotterbakken hebben een overloop, een pijpje wat de brandstof afvoert uit de vlotterkammer als het niveau te hoog wordt. De overloop komt uit op je bovencarter, vandaar uit loopt het weg via een afvoergastje. Soms kun je op de afvoer ook een slangetje aansluiten en om een andere plaats laten uitlopen. Althans, zo ken ik het van de T20.
 
Bougies kunnen ook vet slaan door teveel smering Of brandstof bij lagere toerentallen. Welke ontsteking heb je nu en heb je de originele aanbevolen warmtegraad van de bougies?
 
Ik denk dat jij de gasnaalden bedoelt? Je kunt wel de vlotterhoogte afstellen, daarmee regel je het niveau van de brandstof in de vlotterkamers, om voldoende brandstof te hebben bij bv bruusk accelereren, maar ook dan moeten de vlotternaalden goed afdichten. De vlotterbakken hebben een overloop, een pijpje wat de brandstof afvoert uit de vlotterkammer als het niveau te hoog wordt. De overloop komt uit op je bovencarter, vandaar uit loopt het weg via een afvoergastje. Soms kun je op de afvoer ook een slangetje aansluiten en om een andere plaats laten uitlopen. Althans, zo ken ik het van de T20.
Ik bedoel knderdaad de gasnaalden. Als deze te hoog staan en dus niet helemaal afsluiten zal er teveel benzine worden doorgegeven. En de flotter gaat drijven als de bak vol zit waarna die afsluit. Er zit geen afoer
 
Bougies kunnen ook vet slaan door teveel smering Of brandstof bij lagere toerentallen. Welke ontsteking heb je nu en heb je de originele aanbevolen warmtegraad van de bougies?
Teveel smering weet ik niet, kleur van de bouggies is niet slecht, alleen nat. En lage toerentallen moet die toch gewoon aankunnen als die goed staat afgesteld? We hebben inderdaad nog de orginele ontsteking. "Aanbevolen warmtegraad bouggies".. hier vraag je me wat. Volgens mij hebben we orginele erin zitten, nieuw natuurlijk
 
Met de stand van de gasschuifnaalden wordt het mengsel onder deel last fijn afgestemd. Maar dat is geen oplossing voor uitval door een natte bougie. Je probleem zit in de brandstof toevoer in de carburateur. Het overlopen zonder benzinekraan, dat moet eerst opgelost worden. De vlotternaald dicht niet af, de vlotter positie is niet goed of de vlotter is lek.
Kan ook zijn dat de ontsteking zo nu en dan niet goed functioneert.
 
Met de stand van de gasschuifnaalden wordt het mengsel onder deel last fijn afgestemd. Maar dat is geen oplossing voor uitval door een natte bougie. Je probleem zit in de brandstof toevoer in de carburateur. Het overlopen zonder benzinekraan, dat moet eerst opgelost worden. De vlotternaald dicht niet af, de vlotter positie is niet goed of de vlotter is lek.
Kan ook zijn dat de ontsteking zo nu en dan niet goed functioneert.
Bedankt voor je bericht! Naaldhoogte was inderdaad niet het probleem. Alleen hoe controleer je of de naald afsluit? De vlotter gaan we van de week controleren. Ontsteking hebben we gister nog even gecontroleerd, deze is ook goed.
 
Op één cilinder rijdt die niet zo lekker!!

Cabarateurs eraf, schoonmaken.
Oliepomp gecontroleerd,
Het mag allemaal niet helpen, na een korte rit slaan de bouggies weer nat en gaat die slecht lopen. Hij rookt wel veel maar dat zie ik vaker bij deze blokken en de pompafstelling is goed. Iemand nog iedeeën?
 
Welke cilinder valt uit?
Krukas gereviseerd?

En je rijdt toch hopelijk niet met en mengsmeringbenzine en een werkende oliepomp?
 
Oliepomp wel goed op het merkteken afgesteld?
Staat de ontsteking wel goed afgesteld?
 
Ontsteking staat goed.
Oliepomp met volgas op het streepje afgesteld. Wil deze misschien wat terug schroeven maar moet ik wel zeker weten dat die nog voldoende smeert
 
Terug
Bovenaan Onderaan