Opknappen Suzuki T500J

hoefijzer koplamp:

nxD6IyV.jpg


8NQlnok.jpg
Ja de hoefijzeren inderdaad, hij is niet compleet rond.
 
ik heb uiteindelijk tussen mijn oude foto's nog beter vergelijking gevonden:

CapMFqg.jpg


links de ronde koplamp in het hoefijzer huis. Zo werden ze destijds door de importeur geleverd in Nederland.
Rechts de hoefijzervormige lamp in het hoefijzerhuis zoals het origineel was.
Ik had mijn zo opgebouwd voor de herkeuring bij de RDW en deze werd afgekeurd! op de koplamp er moest een andere in omdat de hoefijzervormige geen goed lichtbeeld gaf.

Ik had bij de onderdelen inderdaad een ronde koplamp liggen die precies in het huis paste een, Aprilia lamp.
Deze stond ook in de documenten van de RDW. Met deze lamp zou de T500 wel gevoerd mogen worden en de importeur heeft ze destijda met Aprilia lampen geleverd.

Ik woonde vlakbij keuringstatiion en stelde voor deze lamp op te halen en te monteren. Toen ik terug kwam bij de RDW met lamp was hij goedgekeurd
G5w3FHa.jpg


hier een foto van de dag dat ik van de keuring af kwam

txfK9yo.jpg


ik zei nog tegen de keurmeester van de RDW: hoe lang denk je dat ik deze koplamp laat zitten dan?

Hij wilde het niet weten. Hij wist precies wat er ging gebeuren natuurlijk.......
 
Ahh nu zie de verschillen. Gelukkig hoeft deze motor niet meer gekeurd te worden dus dit probleem hebben we gelukkig niet. Zou trouwens precies hetzelfde doen, gelijk het glaswerk weer ruilen🤣
 
De bus waar jullie zo'n moeite mee hadden met monteren hoort volgens mij niet waar jullie hem hebben maar om de versnellingspookas.

zie volgende plaatje:

uxepK27.jpg


ook ben ik wel benieuwd naar de schakelaar links voor de verlichting richtingaanwijzer en claxo heb je daar een plaatje van?
 
Tip voor de onwillige rubbertjes })
Inspuiten met haarlak en er gelijk op frunniken.
 
De bus waar jullie zo'n moeite mee hadden met monteren hoort volgens mij niet waar jullie hem hebben maar om de versnellingspookas.

zie volgende plaatje:

uxepK27.jpg


ook ben ik wel benieuwd naar de schakelaar links voor de verlichting richtingaanwijzer en claxo heb je daar een plaatje van?
Mm interessant. Alleen zou ik dan niet weten welke bus er dan om de achterste bout komt. Anders erg veel ruimte over.
 
De bus waar jullie zo'n moeite mee hadden met monteren hoort volgens mij niet waar jullie hem hebben maar om de versnellingspookas.

zie volgende plaatje:

uxepK27.jpg


ook ben ik wel benieuwd naar de schakelaar links voor de verlichting richtingaanwijzer en claxo heb je daar een plaatje van?
En zal later een foto maken vam de schakelaar. Is nier de "standaard" zoals die in het boek staat
 
Mm interessant. Alleen zou ik dan niet weten welke bus er dan om de achterste bout komt. Anders erg veel ruimte over.
Deze is voor om de versnellings as
 
Laatst bewerkt:
En deze is voor het monteren van het blok, die is van metaal met aan de binnenkant rubber en dus niet van kunststof.
 
En deze is voor het monteren van het blok
Deze zit in al in beide zijdes in het blok gedrukt. Nog steeds veel ruimte over. De kunststof bus op je vorige bericht heeft niet de rubbere rand zoals de mijne
 
Bij CMSNL Heb je nr 37, ik denk dat je die mist en misschien de ringen??
Alleen staat die nr. 37 weer niet in het overzicht genoemd.
 
Bij CMSNL Heb je nr 37, ik denk dat je die mist en misschien de ringen??
Alleen staat die nr. 37 weer niet in het overzicht genoemd.
thanks voor je reactie.

De ruimte die ik over heb, als ik die kunststof ring weg haal, zit aan de aandrijfzijde. dus niet nummer 37.
Ben het het er ook mee eens dat die kunststof bus daar gek zit en dat dit waarschijnlijk over een as heen moet.
De bussen getekend in de exploded views zijn in het blok geperst, dus nog geen idee hoe ik dan het gat opvang waar nu de bus inzit.
 
Anders Pepijn eens vragen of die eens kan kijken hoe het bij hem zit, of Deputyduc hier op het forum die heeft ook een T500.
Of Marcel Vlaandere.
 
Ze hebben beide al gereageerd in je topic, Pepijn over de hoefijzer koplamp en deputy over de voorremschakelaar. Je klikt dan op hun naam en klikt op start privé conversatie.
Of misschien reageren ze zelf wel als weer komen kijken in dit topic.
 
Mooie vorderingen, ziet er goed uit! Zijn dat Heidenau banden die er op liggen?
 
Even een ochtendje bezig geweest.
Eerst die ring maar eens op de goede plek gezet.

Spatborden en koplampen met tectiel ingespoten tegen roest!

Het voorspatbord erop. Hiervoor boutjes moeten afslijpen en alle kopjes vam de moeren polijsten, een tijdrovend klusje.

De schakelaar op het stuur gezet. Nu weekend en bier! Volgend weekend weer verder
 

Bijlagen

  • 20210305_130848.jpg
    20210305_130848.jpg
    198,1 KB · Weergaven: 26
  • 20210305_130821.jpg
    20210305_130821.jpg
    131,5 KB · Weergaven: 22
  • 20210305_093654.jpg
    20210305_093654.jpg
    111 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Wordt echt heel mooi!! Grappig dat er verschillende stuurschakelaars zijn gebruikt voor de J. Voor wat betreft het onderdelenboek. Dat klopt meestal wel maar af en toe staan er inderdaad zaken niet in!!

Waar ik ook wel benieuwd naar ben is je achteras. Heb je er een met een platte schijf aan het einde of een met een soort verchroomde bus?
Daar heb ik ook verschillende discussie over gehad.Iemand die ook erg veel weet van ondertekenen hoe het zou moeten zitten is Classicbikefanatic. Maar die komt volgens mij niet vaak meer op het forum. ik spreek hem wel eens persoonlijk dus als er vragen zijn kan ik het altijd bij hem navragen ( als ik het zelf =niet weet....) Ook Nautilus heeft een T500.

Ik ben reuze benieuwd naar het eindresultaat!! ben je lid van de suzuki t/gt club?

Ik ben dus Pepijn (zoals mijn forumnaam al doet vermoeden....)
 
Terug
Bovenaan Onderaan