Opknappen Suzuki T500J

Nee, denk dat dit jaar sowieso weer een verloren jaar gaat worden op dat gebied.
 
Hoi allemaal! Sorry voor de stilte.. een kleine update dan:

Eerst nieuwr bobines gehaald want deze waren toch dood. Op de voorrem na zit de motor geheel in elkaar en heeft het blok een paar keer gedraait. Helaas waren de benzineslangetjes niet goed en hadden we lekkage. Afgelopen week nieuwe slangetjes gehaald en zo snel mogelijk afstellen!

We zagen al wel dat bij de eerste keer lang lopen dat één uitlaat mooi pruttelde en schoon bleef waarbij de andere meer pofte en zwart sloeg. Hopelijk verholpen met afstelling, anders toch nog een keer de ontsteking doorlopen.

Tussendoor is de taxateur langs geweest en daar hoopte ik afgelopen week al een rapport van te krijgen. Hierna kan die in de verzekering om te kunnen rijden!
 
Hoi allemaal! Sorry voor de stilte.. een kleine update dan:

Eerst nieuwr bobines gehaald want deze waren toch dood. Op de voorrem na zit de motor geheel in elkaar en heeft het blok een paar keer gedraait. Helaas waren de benzineslangetjes niet goed en hadden we lekkage. Afgelopen week nieuwe slangetjes gehaald en zo snel mogelijk afstellen!

We zagen al wel dat bij de eerste keer lang lopen dat één uitlaat mooi pruttelde en schoon bleef waarbij de andere meer pofte en zwart sloeg. Hopelijk verholpen met afstelling, anders toch nog een keer de ontsteking

Tussendoor is de taxateur langs geweest en daar hoopte ik afgelopen week al een rapport van te krijgen. Hierna kan die in de verzekering om te kunnen rijden!
 

Bijlagen

  • VID-20210411-WA0004.mp4
    5,8 MB
Hoi allemaal! Sorry voor de stilte.. een kleine update dan:

Eerst nieuwr bobines gehaald want deze waren toch dood. Op de voorrem na zit de motor geheel in elkaar en heeft het blok een paar keer gedraait. Helaas waren de benzineslangetjes niet goed en hadden we lekkage. Afgelopen week nieuwe slangetjes gehaald en zo snel mogelijk afstellen!

We zagen al wel dat bij de eerste keer lang lopen dat één uitlaat mooi pruttelde en schoon bleef waarbij de andere meer pofte en zwart sloeg. Hopelijk verholpen met afstelling, anders toch nog een keer de ontsteking

Tussendoor is de taxateur langs geweest en daar hoopte ik afgelopen week al een rapport van te krijgen. Hierna kan die in de verzekering om te kunnen rijden!
Mooi ,alleen dat masker op kan eigenlijk niet😱,bij een 2 takt moet je vol de geur kunnen inhaleren🤗:9~
 
Oke, de benzinekraan sluit helaas niet af en de vacuümstand doet het niet.

Dit houdt in dat de kraan altijd benzine door laat lopen. Is dit een probleem?
De flotters van de cabarateur zouden de benzinedoorloop moeten stoppen? Zodat de cillinders niet helemaal vol lopen.

Alvast bedankt!
 
Ja dat kan een probleem worden. De kraan is al voorzien van nieuwe afdichtingen en je gebruikt benzine zonder ethanol? Probeer het in orde te maken zodat alles werkt zoals het hoort voor dat je de weg opgaat voor een langere tour.
 
Laatst bewerkt:
Dat hoeft geen probleem te zijn als je vlotternaalden goed afdichten,zo niet dan lopen de carters vol en
krijg je de motor niet gestart,maar ja eigenlijk hoort alles goed te werken,gaat je motor onderweg benzine lekken
en kan je de kraan dan niet afsluiten heb je een groot probleem.
 
Of zorgen dat de oude kraan niet lekt of een tussenkraantje er tussen of een goedwerkende originele kraan scoren
De vlotters gaan het gevecht verliezen
 
Laatst bewerkt:
Nou liggen de kranen voor een T500 niet bepaald voor het opscheppen. En als je er al een vindt zijn ze aardig aan de prijs
 
De kraan van de T500 en van de t350 zijn hetzelfde, dus die Ali-variant lijkt mij de moeite van het proberen waard. Of en kraantje scoren bij CMS, voor een schamele 427,50 heb je de originele.
 
Helaas is de eerste ook de énige die op een T500 gaat passen. En die is bij Potze nog duurder dan bij CMS.
 
Achterlijk hoog bedrag,zeker weer 1 of andere Jap met z,n dobbelsteen die prijs bepaald.
 
Nee, dingen zijn gewoon schaars. En dat bepaalt de prijs.
Nee hoor,dingen zijn helemaal niet zeldzaam en nog gewoon bij de dealer te bestellen,online kan je ze
ook voor veel goedkoper vinden,Jappen doen maar wat met prijsbepalingen,zo kom je de kleinste boutjes tegen waar je een
schofterig hoge prijs voor moet betalen.
 
Wat is eigenlijk het verschil tussen de originele en de goedkopere alternatieven of met die van de GT? Als het alleen de steek van de bevestigingsboutjes zou zijn dan kun je een adapterflensje (laten) maken lijkt mij.
 
Dat membraan gestuurde is nu toch niet noodzakelijk? Zet er een handbediend kraantje op en rijden maar....Membraan kraan reviseer je dan later.
 
Wat is eigenlijk het verschil tussen de originele en de goedkopere alternatieven of met die van de GT? Als het alleen de steek van de bevestigingsboutjes zou zijn dan kun je een adapterflensje (laten) maken lijkt mij.
Het ìs een heel ander model. Aan de tank van de T500 zit, zeg maar, een stukje buis met schroefdraad. Daar schroef je de kraan op. Zoiets als een klemkoppeling bij waterleiding. De andere afgebeelde kranen gaan dus nooit passen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan