Opknappen van een CB550K3

Oh ja, prijsjes:

- set bochten: EUR 210,--
- set dempers: EUR 350,--
- verzendkosten: EUR 35,--

Toegegeven: is veel geld, maar ik heb het wel eens duurder gezien...

Huhm ik heb nog twee sets goede bochten :P Thanks voor de tip! Dat is miss wel een goed alternatief..

Ik zat er anders aan te denken om gewoon 4 immitatie megaton dempers er op te gooien...
 
Als je goeie bochten hebt, kan RvM (Honda4.nl) jou ook aan dempers helpen. Zijn erg mooi hoor.

PS: als jij een set goeie bochten over hebt, dan heb ik wel misschien wel belangstelling...
 
Daar heb ik ook naar geinformeerd, maar daar zaten geen bochten bij.

Uitlaten kosten nu eenmaal veel geld. En als het dan toch veel geld moet kosten, dan maar ff sparen voor een nieuwe.

Hier trouwens een linkje voor een aardig 4 in 4 systeem (compleet: bochten + dempers)voor o.a. de CB550K3:

http://www.motostoricheitaliane.com/Eng_Menu.html


Klopt! Ik heb een als nieuwe (nou ja... een hele nette iig) BSM liggen, incl demper (sterker nog: ik heb er twee liggen, maar 1 daarvan is een krijgertje van Paul en die wil ik graag houden voor in het onderdelenhok). Mag voor 100€ weg.
 
Als je goeie bochten hebt, kan RvM (Honda4.nl) jou ook aan dempers helpen. Zijn erg mooi hoor.

PS: als jij een set goeie bochten over hebt, dan heb ik wel misschien wel belangstelling...

Die zijn uit productie als het goed is...

Ik zal is kijken voor die bochten, ik heb als het goed is een mooie set en een mindere set.
 
Ik had me vergist, die andere set bochten is verlast :S

Maar ik heb mijn uitlaatideeen toch weer aangepast, ik wil voorlopig met de originele uitlaten gaan rijden, dan maar met één verrotte demper :P . Maar dan moet één uitlaat wel gelast worden. Dus is er hier iemand die zin heeft om mijn uitlaatje te lassen? Er moet een bocht van een uitlaat overgezet worden op een andere uitlaat, waarvan de bocht dus verlast is. Lijkt me niet al te veel werk, het zal een las zijn van miss 7cm oid. Uiteraard hoeft dit niet gratis te gebeuren.

Ik hoor het graag!
 
Net voor het eerst het kenteken is gechecked op rdw.nl. Blijkt dat mijn oom de motor dus al in 1982 heeft te naam gesteld en deze dus al 25 jaar in zijn bezit is! :) Dat maakt de kilometerstand van 22000km wel realistisch 8-)

Iemand nog tips voor mn uitlaatjes?
 
Laatst bewerkt:
Ik had me vergist, die andere set bochten is verlast :S

Maar ik heb mijn uitlaatideeen toch weer aangepast, ik wil voorlopig met de originele uitlaten gaan rijden, dan maar met één verrotte demper :P . Maar dan moet één uitlaat wel gelast worden. Dus is er hier iemand die zin heeft om mijn uitlaatje te lassen? Er moet een bocht van een uitlaat overgezet worden op een andere uitlaat, waarvan de bocht dus verlast is. Lijkt me niet al te veel werk, het zal een las zijn van miss 7cm oid. Uiteraard hoeft dit niet gratis te gebeuren.

Ik hoor het graag!

En om het topic wat sfeer te geven een zelfgemaakte collage:

 
Slof! Weg met Oma! :W

Gister is het dan eindelijk gelukt om mn CB'tje te laten maken *D Met dank aan Jochem :} Blok zag er van binnen ook super goed uit, kettingen stonden nog mooi strak enz. Als ik van de week eindelijk de sleutels een keer krijg kan ik het blok inbouwen en dan is tie zo goed als klaar. Misschien de banden een keer vervangen en misschien moet de ene vorkpoot en keerringen vervangen worden.

Helaas moet ik hem dan misschien ook wel verkopen... Ik mag er immers nog niet op rijden en om em nou terug te voeren of een jaar te laten staan... Wat lijkt jullie een goede prijs voor de cb? Technisch in goede staat, kilometerstand van 22000km, met redelijke 4 in 4 uitlaten. Banden moeten vervangen worden en misschien de vorkpoot. Chroom is erg goed net als de buddy, tank en zijkappen.

Misschien zijn er wel geinteresseerden?
 
Ik ben momenteel druk bezig met het monteren van het blok komen alleen een paar vraagjes bij:

- Waar zit de vrijstandschakelaar precies? En klopt het dat hier een groen draadje naar toe loopt?
- Ik heb een zwart kort draadje over, ik vermoed de massa van de accu? Of is het voor de massa van het blok met frame oid?
- Tot hoever moeten de inlaatrubbers komen? Zie foto.. Ik vermoed dat ze verder moeten alleen dat lukt niet. Zal ik het gewoon zo proberen?




Ik heb nog niet meer foto's kunnen maken omdat mn batterijen na één foto al op waren...
 
Helaas moet ik hem dan misschien ook wel verkopen... Ik mag er immers nog niet op rijden en om em nou terug te voeren of een jaar te laten staan... Wat lijkt jullie een goede prijs voor de cb? Technisch in goede staat, kilometerstand van 22000km, met redelijke 4 in 4 uitlaten. Banden moeten vervangen worden en misschien de vorkpoot. Chroom is erg goed net als de buddy, tank en zijkappen.

Misschien zijn er wel geinteresseerden?
Een jaartje laten staan kan toch wel? Maar als je er echt vanaf moet...
 
Ik ben momenteel druk bezig met het monteren van het blok komen alleen een paar vraagjes bij:

- Waar zit de vrijstandschakelaar precies? En klopt het dat hier een groen draadje naar toe loopt?
- Ik heb een zwart kort draadje over, ik vermoed de massa van de accu? Of is het voor de massa van het blok met frame oid?
- Tot hoever moeten de inlaatrubbers komen? Zie foto.. Ik vermoed dat ze verder moeten alleen dat lukt niet. Zal ik het gewoon zo proberen?



Ik heb nog niet meer foto's kunnen maken omdat mn batterijen na één foto al op waren...

Vriistandschakelaar zit links, achter het deksel van de versnellingsbak. Hier loopt iid een groene draad naar toe.

Jouw zwarte draadje hoort vermoedelijk tussen massa van de accu en het frame. Op de partslist kun je dat zo zien. Heb je geen partslist kijk dan even op cmsnl.com. Even doorklikken naar jouw model en je kunt de partslist zo zien (erg handig...).

Volgens mij moeten de inlaatrubbers verder over het spruitstuk. Als je het zo laat zitten heb je grote kans op valse lucht. Je kunt de rubbers aan de binnenkant met een klein beetje olie insmeren, dan gaat het monteren wat gemakkelijker. Zorg ervoor dat de klemmen helemaal los zijn voordat je de rubbers over het spruitstuk probeert te krijgen. Daarna de klemmen stevig aandraaien.
Meestal zijn deze rubbers in de loop van de tijd erg hard geworden zodat montage lastig iis en de kans op valse lucht ook aanwezig is.
 
een zwart draadje of een zwarte draad? Daar zit namelijk erg veel verschil in, want zwarte draadjes zijn +12v voorziening en die mag je nooit verbinden aan de massa tenzijn je bewust kortsluiting wilt maken. De zwarte draad is de massakabel van de accu, maar dat is dan ook echt een dikke draad.
 
Vriistandschakelaar zit links, achter het deksel van de versnellingsbak. Hier loopt iid een groene draad naar toe.

Het was idd een zwarte dikke draad, eerder een kabel:p Hij is idd voor de accu.

Die vrijstandschakelaar zit links boven het tandwiel?

Hoe zit het trouwens met de kabel van de startmotor, klopt het dat die achter het linker zijkapje moet? Op zo'n cilindervormig zwart ding waar ook een kabel van de accu op zit?

Bedankt voor de reacties.

Ik heb zojuist de uitlaten gemonteerd, helaas is de uitlaat rechts boven behoorlijk rot. De rest is wel gewoon goed, beetje jammer dus. Voorlopig kan ik er iig wel lekker meerijden. Van de week ff een accu scoren, andere kabels scoren en de carbs goed monteren en dan kan die gestart worden :}
 
Die vrijstandschakelaar zit links boven het tandwiel?

Hoe zit het trouwens met de kabel van de startmotor, klopt het dat die achter het linker zijkapje moet? Op zo'n cilindervormig zwart ding waar ook een kabel van de accu op zit?

Vrijstandschakelaar zit idd links boven het tandwiel (daaronder zit de oliedruksensor).

Kabel van de startmotor zit idd achter het linkerzijkapje. Dat cilindervormig zwart ding is het startrelais. Daar zitten twee aansluitingen op: 1 voor de statmotorkabel en 1 voor de kabel naar de accu.
 
Vrijstandschakelaar zit idd links boven het tandwiel (daaronder zit de oliedruksensor).

Kabel van de startmotor zit idd achter het linkerzijkapje. Dat cilindervormig zwart ding is het startrelais. Daar zitten twee aansluitingen op: 1 voor de statmotorkabel en 1 voor de kabel naar de accu.

Mooi!

Thanks. Dan kan ik van de week de puntjes op de i gaan zetten.
 
Alles zit weer in elkaar 8-) Nu alleen nog een accu scoren, keer de bandjes vervangen en de kabels vervangen... Eind van de week maar eens kijken of hij wil lopen *D
 
Ik heb nog een gaskabel van een cb350f liggen, het is de kortste kabel. Volgens mij gaat het wel passen alleen verkoopt rene aparte kabels voor de K3?
 
Er zit wel verschil in de kabels. Qua lengte en qua lengteverschil tussen binnen- en buitenkabel. gewoon ff proberen en als 't niet past een kabel bestellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan