Opknapper, wat heb ik ? En wat doe ik ermee?

Turbo-Dreams

Rookie
11 sep 2016
12
0
Limburg Belgie
Hey allemaal,

Aangezien dit mijn eerste bericht hier is, zal ik mij even voorstellen.

Ik ben Danny, 29 en woon in Limburg Belgie.
Hou van alles met een verbrandingsmotor, en sleutel ook heel graag aan van alles.

Laatst de vraag gekregen om een pitbike rijdende te krijgen voor iemand.
Nog nooit gedaan, maar leuke uitdaging. Blijk wel al meteen wat hulp nodig te hebben.

Deze vandaag dus opgehaald.
Lijkt mij iets chinees, identieficatieplaatje verteld hetvolgende :
Model : D5 (CM89)
Year 2012

Probleem met de Pitbike is de koppeling waarschijnlijk.
Motor start, en rijdt, maar koppelt niet.
Waar moet ik het hierin gaan zoeken ? Koppelingskabel lijkt genoeg te trekken.

Welke olie moet in de motor, en hoeveel ?

Voorband is lek, kan hier gewoon een binnenband in ?

Alvast bedankt! :)
full
 
Heeft die een versnellingsbak dan?
Ik weet t niet zeker, maar ik gok dat die wel iets van een overbrenging heeft. Beetje ruim bekeken :)

Ik bedoelde trouwens een Solex |(

Die heeft min of meer een koppeling: blokje met aandrijving op band laten zakken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De Spartamet heeft ook een koppeling, maar ik zie een versnellingsbak als iets met meer dan een enkelvoudige tandwieloverbrenging... De Solex heeft zelfs dat niet, daar zit de aandrijfrol direct op de krukas.
 
De Spartamet heeft ook een koppeling, maar ik zie een versnellingsbak als iets met meer dan een enkelvoudige tandwieloverbrenging... De Solex heeft zelfs dat niet, daar zit de aandrijfrol direct op de krukas.
Ik zag het net, was t even gaan opzoeken.
Was een gokje, misgegokt :)
 
Ik bedoel motorblokken, niet motoren.... bij bromfietsen zie je dit vaker terug maar ook bij lichte Honda motofietsen uit de 60's en 70's... waar dit blok ook door geinspireerd is

Voordeel van deze constructie is dat je de koppeling lichter kunt uitvoeren omdat er minder koppel op komt te staan. Dus vaak heb je dan ook aan 1 plaat genoeg. De koppeling krijgt dus juist minder te verduren... omdat de primaire reductie pas na de koppeling zit

Tandenpoetsen is geen issue trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Serieus? :? Dan zou zo'n koppeling wel heel erg veel krachten te verwerken krijgen, en worden de tandjes altijd flink gepoetst...

Kun je voorbeelden noemen van motoren waar dat zo werkt?
Ik drukte me niet helemaal goed uit... Ik bedoelde via de bak naar buiten. Dus via de koppeliing en dan de twee bak assen waarvan de laatste de uitgaande as is. Een koppeling op de bak krijgt inderdaad wel meer te verduren dan een koppeling direct op de krukas... vanwege de primaire reductiedie er voor of na zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan