Opknapproject XL 500 s

Hier nog eentje van het asje hoe hij er uit kwam,lekker vet zonder geweld eruit })

full
 
Dit zijn de spec voor het type wat ik heb,ik heb je topics wel eens gelezen de Nx heb je ook te koop gehad toch ?

Groeten Magnamannetje[afbeelding]

Hoi, altijd leuk om te volgen dit soort projecten. Succes *O*
In een stapel dozen heb ik ook nog twee CB-twinnetjes liggen, die er 1 moeten worden. Hopelijk vind ik daar komende winter eindelijk tijd voor.

Maar hoe heet de website ook alweer waar jij deze specs vandaan hebt. Ik keek ook altijd op deze site, maar ben het adres kwijt. B|
 
nog een tip voor je, kijk een op het honda-xl forum. Daar zitten veel mensen met kennis en onderdelen. Zelf haalde ik m'n onderdelen altijd (2e hands) bij een man in heerenveen.
 
Wel vreemd dat je steeds 2 vermogensopgaves tegenkomt, nl 27 pk @ 5500 en 34 @ 6200.

Volgens mij had het lage vermogen iets met verzekeringen en/of rijbewijzen in bijvoorbeeld Duitsland te maken.

Ik heb ook een XL500 gehad. Het was een geinig ding. Veel lol mee gehad.
Alleen die voorrem. Ik noemde het een lichtgevend schoenpoetsdoosje. Begon na 3 stoplichten te faden.

Terrein was ook leuk, tot ik in de rimboe met mijn voet verdraaid er onder lag.
Dan is zo'n ding eigenlijk toch wel te zwaar voor dat gebruik.

Toen ben ik gaan slopen. Knipperlichten, alles wat er af kon.
Ook de 12 volt truc. Alle lampjes eruit, 12 volt lampen erin, inclusief halogeenkoplamp en de accu eruit. Scheelde ook weer een kilo accu.

Succes met je project.
 
Hoi, altijd leuk om te volgen dit soort projecten. Succes *O*
In een stapel dozen heb ik ook nog twee CB-twinnetjes liggen, die er 1 moeten worden. Hopelijk vind ik daar komende winter eindelijk tijd voor.

Maar hoe heet de website ook alweer waar jij deze specs vandaan hebt. Ik keek ook altijd op deze site, maar ben het adres kwijt. B|

volgens mij www.bikez.com
 
Wel vreemd dat je steeds 2 vermogensopgaves tegenkomt, nl 27 pk @ 5500 en 34 @ 6200.

Volgens mij had het lage vermogen iets met verzekeringen en/of rijbewijzen in bijvoorbeeld Duitsland te maken.

Ik heb ook een XL500 gehad. Het was een geinig ding. Veel lol mee gehad.
Alleen die voorrem. Ik noemde het een lichtgevend schoenpoetsdoosje. Begon na 3 stoplichten te faden.

Terrein was ook leuk, tot ik in de rimboe met mijn voet verdraaid er onder lag.
Dan is zo'n ding eigenlijk toch wel te zwaar voor dat gebruik.

Toen ben ik gaan slopen. Knipperlichten, alles wat er af kon.
Ook de 12 volt truc. Alle lampjes eruit, 12 volt lampen erin, inclusief halogeenkoplamp en de accu eruit. Scheelde ook weer een kilo accu.

Succes met je project.

Ok thanks })

Ik ken het probleem met de voorrem,in de XL 250 had ik een voorvork van een XL 600 gezet.
Was wel veel werk,de stuurpen heb ik toen ingekort maar remmen deed ie :+

Groeten Magnamannetje
full
 
Vandaag aan het stoeien geweest met het afgebroken boutje van de uitlaat in de cilinderkop,ben blij dat de andere 3 er heel uitgekomen waren !
Had em al n paar keer in de kruipolie gezet,nu een boutje op gelast maar helaas het laatste stukje brak ook af :(
Daarna heb ik het boutje heel voorzichtig in de midden hol geboord,en na een uurtje pielen kreeg ik em er uit met n thorx met behoud van het draad *O*
full
 
Uiteindelijk het restant van het boutje eruit met n thorx })

Voorlopig ga ik verder met het ontroesten van het frame,alle verf moet eraf dus nog werk zat :z

Groeten Magnamannetje

full
 
Laatst bewerkt:
Niet te snel, he? B|

Een beetje knappe restauratie moet zo'n jaartje of drie duren. O-) En zelfs dan ben je al snel! _O-

;) Gijs
 
Niet te snel, he? B|

Een beetje knappe restauratie moet zo'n jaartje of drie duren. O-) En zelfs dan ben je al snel! _O-

;) Gijs

_O-

Ben net uit de schuur Gijs,ik word altijd doodmoe van tv kijken laat mij maar lekker klooien :+

Op zich de basis zal best vlot gaan denk,maar de afwerking gaat lang duren ben al druk op zoek naar goede onderdelen.
Onder andere de voorpoten lekken nog niet maar hebben te veel pikkeltjes nr mn zin,het achterspatbord moet ik nog even bekijken of dat te redden is en nieuwe spaken in de wielen etc.
Verder ga ik zelf een nieuwe kabelboom maken,dat zal ook wel n nijdig klusje worden.
Op zich ben ik wel happy met hoe het er uit ziet,hij is goed genoeg om op te knappen })

Groeten Magnamannetje
 
Was even stil hier,maar ik heb niet stilgezeten ;)
Heb het frame mbv verfbrander,plamuurmes,schappers,staalborstels en meters schuurpapier compleet kaalgeschuurd en het zit weer lekker in de coating.
Heb de achterbrug er ook weer los ingezet,nog een keer licht opschuren en de 3e en laatste laag coating erop en klaar is kees met het frame dan
Dit gebakkie had niet veel langer buiten moeten staan,echt elk onderdeeltje moet ontroest en behandeld worden.

full
 
Soms ben ik ook wel eens ongeduldig......de boutjes van het achterlicht,wat overigens al kapot was waren echt niet meer los te krijgen.
Ook het plastic achterspatbord kreeg ik niet los van het stalen gedeelte,daar had de uitlaat ook al stevig in huis gehouden btw..
Dus slijptol dr bij,jank ik vollegang nog is n keer dat plastic geval in |( |(
Haastig en spoed....ach wat los was ie *O*

:W

Groeten Magnamannetje

full
 
Vandaag begonnen met het blok,kga zo de spanner van de distributie ketting uitbouwen want die moet zowiezo vervangen worden er staat weinig of geen spanning op de ketting :o
Verders ziet het er redelijk uit van binnen,twijfel nog of ik de kop ga lichten ja of nee.

Kan alle kanten nog uit dus,wordt vervolgd.

Groeten Magnamannetje
full
 
Laatst bewerkt:
Eerst maar eens olie afgetapt,nou ja olie............... :X
Er zat ook veel te weinig in,hier had ie niet ver meer mee gekomen vreesde het ergste toen ik dit zag !

full
 
Toen carterdeksel er af en dat zag er gelukkig wel weer goed uit,wat n krukaslagers heeft zo,n ding :o
Geen ijzerdeeltjes gevonden gelukkig,koppeling ziet er ook nog redelijk uit kga het allemaal nog even bekijken.
Wat opvallend was de spanner van de distributieketting stond totaal niet onder spanning terwijl de veer goed is,vandaar de extreem losse ketting.
Ik heb de ketting gemerkt enz maar wil er zeker van zijn dat hij daarlijk goed op tijd staat(omdat hij zo los gezeten heeft),heeft iemand daar nog tips over ?
En hoeveel speling mag zo,n ketting hebben zonder dat ie gespannen is,dan weet ik nl of ik die moet vervangen of niet ?

full
 
Laatst bewerkt:
Hier nog n fotootje van de spanner,waarsch nog goed heeft niet gewerkt ;)

Volgende week meer :W

Groeten Magnamannetje
full
 
hmmm.... als ik dit eerder had gelezen had ik ff m'n wph meegenomen van thuis, daar staat het vast wel in. Volgens mij heb ik nog wel een wph van een S op m'n andere computer staan, zal er morgen eens naar kijken.
 
hmmm.... als ik dit eerder had gelezen had ik ff m'n wph meegenomen van thuis, daar staat het vast wel in. Volgens mij heb ik nog wel een wph van een S op m'n andere computer staan, zal er morgen eens naar kijken.

Ok ben benieuwd })

Groeten Magnamannetje
 
Vandaag plots n vrije dag,is ook wel is lekker })

Dus even de kop er afgehaald,het ziet er op zich redelijk uit de cilinder zelfs heel erg mooi en ik heb het vermoeden dat de zuiger er nog niet lang inzit.
De koppakking heeft gelekt,heb het idee dat ik te maken heb met een gevalletje slordige montage.
De kop is ook al eens vervangen,op de foto is te zien dat er n nummer ingeschreven staat.
Verder is wel zeker dat de nokkenas versprongen is,de kleppen hebben heel licht de zuiger geraakt gelukkig zonder schade !
Met n beetje mazzel valt de schade mee,binnekort de kleppen er uit voor de nieuwe klepseals en dan kan ik weer op gaan bouwen.

Groeten Magnamannetje.



full
 
Laatst bewerkt:
Op de zuiger zat bijna geen koolaanslag,waarsch al eens vervangen.
Zie de kleine streepjes op de zuiger,is aangetikt door de kleppen.......gelukkig zonder schade.

full
 
Ik zou toch goed checken of je kleppen nog goed afsluiten. Een klein tikkie kan soms al genoeg zijn om ze minimaal te verbuigen. Hoop ut niet , maar je weet nooit. :N

:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan