Opkomen voor medemotorrijder?

Wat doe je?

  • Niet mijn probleem

    Stemmen: 2 2,3%
  • Bij de motorrijder stoppen

    Stemmen: 20 23,3%
  • middelvinger of iets anders

    Stemmen: 7 8,1%
  • ff mening geven aan de automobilist

    Stemmen: 57 66,3%

  • Totaal aantal stemmers
    86

Tha Spank

MF veteraan
7 okt 2002
2.237
0
Oosterhout N.B.
Wat doe je als er een mede motor rijder voor je neus wordt afgesneden?
Ik had vandaag de keuze reed lekker rustig :] op een voorrangsweg en een paar
autootjes voor mij reed een chopper die opeens het fietspad opgejaagd werd
door een van links komende asociale automobilist, de motorrijder was nogal
verbaast en geschrokken. Ik was best pist en heb die auto ingehaald
en hem ff mijn mening gegeven :( . Man kwam met de smoes dat hij nogal haast
had en dacht dat hij het wel kon halen |( . Nu mijn vraag wat doen jullie in deze situatie?
 
Laatst bewerkt:
Zelfde als jij, even gaan helpen. Voor hetzelfde geld was dit jouw overkomen. Samen sterk zeg maar :)
2 motards zijn mij vorige keer ook komen helpen toen er iemand per se mij wou inhalen op het rijvak waar ik reed ..
 
ik moet het inderdaad ook niet zien dat mensen in koekblikken motors lopen te narren of wat dan ook ,.. ik rij vaak met mijn vriendin en ieder uiteraard op eigen motors. Vaak gebeurd het dat ik alle ruimte krijg en zij (zij rijd op een lichtere fiets dan ik) gesneden word of gewoon geen ruimte krijgt. dan grijp ik ook in. Ga ik ff autootje pesten,.... en dan zijn de koekblik rijders echt niet blij als je begrijpt wat ik bedoel.
efin.... je had helemaal gelijk toen je die vent/muts aansprak op haar fouten ! :}
 
Inderdaad even uit je stekker gaan tegen zo'n vent..

Laatst ook een keer een gozerd die dacht dat hij mij kon inhalen langs rechts, omdat hij 30 meter verder de afslag moest hebben. Daarvoor reed hij al zo verschrikkelijk dicht op mijn achterwiel.. |(
Dus met 10 cm ruimte vlak langs mij schieten, en ik dus schrikken. Toch ook maar even rechtsaf gegaan en bij het opvolgende stoplicht naast hem gaan staan en gevraagd of hij god was. Ze hebben het gewoon niet door die eikels.. :X
 
Dit heb ik vorig jaar een keer gedaan.
Er reed een oudere man op een kawa ( weet ff niet meer welk type), en op een of andere manier had ie ruzie met een automobilist.
Die gast in de auto was in ieder geval zo boos dat ie maar ff besloot die motorijder te gaan afsnijden :(
en met succes want deze vloog bijna van de weg.
( dit gebeurde bij de a2 op gaan nabij a'dam z.o richting centrum en a10)
Ik reed er achter met mijn koeriers autootje en zag dit allemaal gebeuren.
Dus ik aan de linker kant naast die auto hangen beetje }) snijden/toeteren en gebaren maken dat het een mongool was.
hij vond dat echter niet zo leuk en was die motor rijder snel vergeten, want ik werd ze volgende slachtoffer.
Gelukkig maar want ik zat in de auto en die motor rijder zou zeker weten op z'n plaat gegaan zijn.
Alleen verot dat die vw caddy's ziet zo snel zijn dus heb heel wat moeten doen om hem kwijt te raken, want met deze gek wou ik echt niet bij het stoplicht gestaan hebben.
( ik deed net of ik de a2 centrum ging volgen ,maar op het laatste moment toch nog voor de a10 gekozen over het verdrijfingsvak heen.
en dat reden hij net niet gelukkig.

Denk wel dat die motorrijder me dankbaar is geweest.
maar toch moet je uit kijken met dat soort fratsen want er zitten soms echt gekken in de auto!!
 
Geef die gasten er van langs!!!!
Dit kan echt niet :(
het enige tussen ons en het almachtige is onze helm en jas meestal dan ;(
Aan spreken die gast!!!!!!!!
 
Ik zou zeker een handje helpen indien het nodig blijkt. Alleen vrees ik dat in realiteit het eerder omgekeerd zal zijn, maw dat men mij een handje zal moeten helpen.

Als mijn man en ik samen aan het toeren zijn is het nu eenmaal zo dat zijn Thunderace een pak impressionanter overkomt dan mijn GPZ-tje met zo'n tengere bestuurder erop dat het gewoon niet anders dan een vrouw kan zijn.
Als het zover is denk ik dus wel dat ze eerder mij op kant zullen trachten te rijden dan mijn man...

Maar wacht maar tot ik "groter" ben *D
 
'Zij zijn groot en ik ben klein... 't is niet eerlijk, oh nee!!' Dat was de conclusie van die kleine vogel met die dop op zijn kop. Ik voel me ongeveer net zo met mijn helmpje op.. toch wel een beetje bang om agressieve automobilisten op hun nummer te zetten. Laat dat liever aan anderen over.
 
ik zou mij bekommeren om de motorrijder vragen of alles ok met em is.Dat je de held wil uit hangen is alleen maar dikke praat...Ik heb een keer voor mij een koekblik gezien die een voetganger bijna van de sokken reed. Die voetganger bedenkt zich niet en geeft een trap tegen zijn deur aan }) (goeie actie), stapt die automobilist uit en begint hij met zo'n gordelsnijder met metalen punt (om je ruit mee stuk te slaan)op die gast in te hakken!!! Liep gelukkig allemaal goed af, maar ik bedenk me wel voor ik een deuk of spiegel trap, je weet maar nooit met zulke idioten... :r
 
Zal de koekblikker zeker vragen of hij/zij wel helemaal lekker is, maar zal de zaak niet verder "opnaaien", dat schiet niet op O-)
 
Laat me niet lachen! Jou mening kan geen enkele automobilist wat schelen!

Ik zou bij de motorrijder stoppen en mij opgeven als getuige voor het geval hij de politie zou willen bellen.
 
Ik zou bij de motorrijder stoppen en mij opgeven als getuige voor het geval hij de politie zou willen bellen.
Uiteraard :} maar ga eerst even de koekblikker laten merken dat 'ie zo'n geintje niet meer moet flikken, daarna rij ik ff terug O-)
 
'Zij zijn groot en ik ben klein... 't is niet eerlijk, oh nee!!' Dat was de conclusie van die kleine vogel met die dop op zijn kop. Ik voel me ongeveer net zo met mijn helmpje op.. toch wel een beetje bang om agressieve automobilisten op hun nummer te zetten. Laat dat liever aan anderen over.

Als vrouw ben je inderdaad minder "sterk", spijtig genoeg.
Zeker als de koekblikrijder een man is.
Ik vrees dat de vrouwelijke "motards" niet veel meer kunnen doen dan proberen te ontlopen en/of hopen dat er net dan een mannelijke "collega" in de buurt is.
 
Heb een soortgelijke situatie ook al eens bij de hand gehad:
samen met mijn vriendin aan het rijden, haalt een auto ons in, in een blinde bocht. Aangezien er verkeer van de andere kant komt, sneed hij mijn vriendin.
Ik ben er achteraan gegeaan, en heb bij een verkeerslicht eens aan de beste man gevraagd waar hij mee bezig was. Antwoord: ik doe dat anders nooit, maar ik dacht dat ik het wel zou halen |(
Ik ben teleurgesteld terug gelopen naar mijn motor . . .
 
Heb een soortgelijke situatie ook al eens bij de hand gehad:
samen met mijn vriendin aan het rijden, haalt een auto ons in, in een blinde bocht. Aangezien er verkeer van de andere kant komt, sneed hij mijn vriendin.
Ik ben er achteraan gegeaan, en heb bij een verkeerslicht eens aan de beste man gevraagd waar hij mee bezig was. Antwoord: ik doe dat anders nooit, maar ik dacht dat ik het wel zou halen |(
Ik ben teleurgesteld terug gelopen naar mijn motor . . .


Sorry, verkeerd antwoord van de beste man :( .
In het verkeer "denk" je niet, maar zorg je dat je zeker bent.
Als iedereen gaat "denken" van "ik haal het wel" dan zijn we nog niet aan de nief patatjes toe (om het op zijn Antwerps te zeggen).
 
Wat doe je als er een mede motor rijder voor je neus wordt afgesneden?
Op de heen weg naar de beurs in Utrecht hebben we dat mee gemaakt.
Ik reed samen met mijn broer en onze vriendinnen.
Netjes 120 op de rechter baan.
Een Fireblade haalt ons in met 130 en 10 cm daar achter zit een Patser met zijn verrotte GSnie bak te kleven en gebaren, toeteren.
Die gast op zijn Fireblade durfde niks te doen.
Ff links voorbij gegaan, langs de vangrail en ff afgesneden.
Mijn broer ging er voorrijden en ging ff 40 rijden.
Die gast durfde niks meer te doen.
Daarna zijn we weer verder gereden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan