Opkomst webwinkel &klusser, verdwijnt de motor speciaalzaak?

Ik gun mijn vakman ook wat!

  • Ik ga alleen naar een vakman als het niet anders kan.

    Stemmen: 134 50,0%
  • Ik ga voor alles naar mijn vakman want ben te lui.

    Stemmen: 25 9,3%
  • Ik ga voor alles naar mijjn vakman want ik ben A-technisch.

    Stemmen: 19 7,1%
  • Dit hangt af van de klus en houding van de zaak.

    Stemmen: 90 33,6%

  • Totaal aantal stemmers
    268
Yep, hier ook (€800,- aan momentsleutel in de regen, midden in de voortuin).
 
Aan de andere kant heb je ook de slimme webwinkelier, waarbij je kunt aangeven, waar de spullen bezorgd kunnen worden als je niet thuis bent. Of waar ze neergezet kunnen worden.
 
Hmja, maar tussen aangeven>de koerier doet het ook zit ook een groot grijs gebied.. ;)
 
Heb ik de laatste keren de goede webwinkel gehad, alles werd netjes op de juiste plek gelegd.
Het scheelt misschien, dat ze een eigen bezorgdienst hebben.
 
Yep, hier ook (€800,- aan momentsleutel in de regen, midden in de voortuin).
Alle bellen indrukken bij een appartementen complex en dan gewoon de doos op de brievenbussen zetten..

Leuke is dat als het dan om wat voor reden teruggaat naar het "postkantoor" dat ik me dan moet gaan legitimeren of een machtiging voor mijn vriendin moet invullen.
 
Hier gaat het qua PostNL (FRL) eigenlijk al tijden goed. Als ik er niet ben dan leveren ze het af bij de buren, en dat is wat mij betreft prima omdat ik een redelijk goed contact met mijn buren heb, en de bezorger die hier voor het leeuwendeel actief is, ook in de straat woont.

Verder is het gewoon net echt personeel. De ene is laaiend enthousiast, en de ander is weer een ongemotiveerde zakkenwasser.
 
Ik mag/kan gelukkig mijn pakketjes op mijn werk laten afleveren.
Voor de rest zegt het genoeg wat ik laatst bij een ebay-advertentie zag staan.
"We verschepen niet naar Italie of Nederland omdat er teveel pakketten kwijtraken"

:X :X :$
 
Laatst bewerkt:
Bij PostNL telt alleen nog de aandeelhouderswaarde, lijkt het soms wel. Dat hun doelstelling eigenlijk het betrouwbaar en snel afleveren van post en pakketten is, lijken ze zijn te vergeten.
 
Bij PostNL telt alleen nog de aandeelhouderswaarde, lijkt het soms wel. Dat hun doelstelling eigenlijk het betrouwbaar en snel afleveren van post en pakketten is, lijken ze zijn te vergeten.
Ik ken iemand die werkt op kantoor bij PostNL, en ik heb begrepen dat het op allerlei disciplines, dus management, automatisering, en klantenservice een ontzettende puinhoop is.

Zo ligt geregeld de automatisering plaat, is de klantenservice weinig op de hoogte van de dienstverlening van PostNL maar is het management nog gebaseerd op protocollen uit de tijd dat de postbezorger nog een ambtenaar was. Zonder het management en de protocollen te vervangen is het eigenlijk niet mogelijk om van PostNL een goede en efficiënte dienstverlener te maken.
 
Ik ken ook iemand bij PostNL, en volgens mij is een groot probleem dat de werknemers "productiemiddelen" zijn geworden. De loyale postbodes zijn er voor een groot deel uitgewerkt, en in plaats daarvan heeft men goedkope en ongeïnteresseerde bezorgers aangenomen. Dat speelt zowel bij de brieven- als bij de pakketbezorging.
 
Ik ken ook iemand bij de post en die doet gewoon goed zijn werk.
Dat geloof ik onmiddellijk, maar ik ben niet verbaasd dat het voor sommigen moeilijk is om gemotiveerd te blijven.

Ik ken iemand die teamcoach is van een aantal postbezorgers. Dat moet allemaal goedkoop, goedkoper en goedkoopst. Het liefst zet PostNL robots in, als dat mogelijk zou zijn. Of slavenarbeid, maar dat mag niet meer in Nederland :+

Ik heb overigens niet de indruk dat het bij de concurrentie veel beter is.
 
De loyale postbodes zijn er voor een groot deel uitgewerkt,
Dat heeft ze een hoop goodwill gekost. Dat waren wandelende visitekaartjes. Die gasten wisten alles en iedereen te vinden, we hebben wel eens de proef op de som genomen op vakantie door elke keer een kaartje te sturen met steeds minder gegevens er op. Bleef aankomen. _O-
 
Dat heeft ze een hoop goodwill gekost. Dat waren wandelende visitekaartjes. Die gasten wisten alles en iedereen te vinden, we hebben wel eens de proef op de som genomen op vakantie door elke keer een kaartje te sturen met steeds minder gegevens er op. Bleef aankomen. _O-
_O- _O- _O-

vriendje van me was postbode, in de kroeg soms vermakelijk. Als we een grietje vroegen hoe ze heette kon hij daarna even vermelden wat voor adres ze woonde.
Ging erg vaak op. Klein dorp he?
 
Ik ken ook iemand bij de post en die doet gewoon goed zijn werk.


Of geloven jullie dat niet?
Ja hoor, de meesten zijn heel erg ok, die jongens doen gewoon hun werk. Maar de zzpers die worden ingehuurd worden per pakket betaald en niet per uur. Dus de motivatie om het pakket ergens snel af te leveren (al is dat aan het andere eind van de straat) is wel erg groot.
 
_O- _O- _O-

vriendje van me was postbode, in de kroeg soms vermakelijk. Als we een grietje vroegen hoe ze heette kon hij daarna even vermelden wat voor adres ze woonde.
Ging erg vaak op. Klein dorp he?
Ik zat bij de kapper in de stoel, postbode kwam binnen om post af te geven en een bakkie te doen, ik zeg gekscherend "heb je nog post voor me?". Ik geef mijn naam en hij noemt zo mijn adres op.
 
Maar tegenwoordig laat iedereen zijn haar knippen via internet.
 
Ik zat bij de kapper in de stoel, postbode kwam binnen om post af te geven en een bakkie te doen, ik zeg gekscherend "heb je nog post voor me?". Ik geef mijn naam en hij noemt zo mijn adres op.

De postNL pakjesman die hier rond rijdt met zijn busje is er ook nog zo een. Zo wordt er bij familie die hier vlakbij woont (2 straten verder) alle niet-thuis pakketten van de hele straat bezorgd en nog wat van een zijstraat ertegenover. Normaal laat ik al mijn pakketjes ook op dat adres bezorgen omdat daar altijd iemand thuis is. Een tijdje terug maakte ik een account bij DealExtreme en heb daar wat spulletjes gekocht. Ik was vergeten een ander adres in te voeren dus de pakketten gingen naar mijn huis. Ik was niet thuis en wat blijkt, de beste man weet precies wie familie is en blijkbaar dat ik daar regelmatig kom en hij heeft mijn pakketjes 2 straten verder bij familie afgegeven toen ik niet thuis was. Dat heeft hij inmiddels al meerdere keren gedaan de held :)
 
De postNL pakjesman die hier rond rijdt met zijn busje is er ook nog zo een. Zo wordt er bij familie die hier vlakbij woont (2 straten verder) alle niet-thuis pakketten van de hele straat bezorgd en nog wat van een zijstraat ertegenover. Normaal laat ik al mijn pakketjes ook op dat adres bezorgen omdat daar altijd iemand thuis is. Een tijdje terug maakte ik een account bij DealExtreme en heb daar wat spulletjes gekocht. Ik was vergeten een ander adres in te voeren dus de pakketten gingen naar mijn huis. Ik was niet thuis en wat blijkt, de beste man weet precies wie familie is en blijkbaar dat ik daar regelmatig kom en hij heeft mijn pakketjes 2 straten verder bij familie afgegeven toen ik niet thuis was. Dat heeft hij inmiddels al meerdere keren gedaan de held :)

Handig als er zo'n uberdiscreet pakketje bij zit. Zo enorm discreet dat iedereen weet dat er 18+ speeltjes in zitten }) }) })
 
Terug
Bovenaan Onderaan