Oplaad probleem yamaha r1 2004

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kram123

Rookie
31 okt 2022
4
0
Beste mensen,

Ik heb onlangs een yamah r1 uit 2004 gekocht, helaas stond ik er snel mee langs de kant en samen met de wegenwacht even gekeken bleek mijn accu niet op te laden.

Ik heb gemeten:
dynamo geeft ongeveer 70v op 5k touren

Spanningsregelaar alle puntjes gemeten en geven de goede waarde aan, en aangesloten komt er netjes 14v uit aan de andere kant

Alleen dan de accu: terwijl de motor uit stond gaf die 12v aan en na het starten liep die terug naar ongeveer 11v. Bij 5k touren liep dit maar op tot max 12v. Volgens mij hoort dit 14 te zijn,
is er een mogelijkheid om te testen of het aan de accu ligt of aan de bedrading of een connector ertussen?
 
Dank voor de reacties heren, helaas kan ik pas morgen na werk weer meten.
Tijdens het starten ging die naar 9,0 volt.
Als ik na de zekering meet en er daar nogsteeds 14v uitkomt zal ik de accu vervangen, ik had helaas zelf er niet aan gedacht even voor en na de zekering te meten.
 
Beste mensen,

Ik heb onlangs een yamah r1 uit 2004 gekocht, helaas stond ik er snel mee langs de kant en samen met de wegenwacht even gekeken bleek mijn accu niet op te laden.

Ik heb gemeten:
dynamo geeft ongeveer 70v op 5k touren

Spanningsregelaar alle puntjes gemeten en geven de goede waarde aan, en aangesloten komt er netjes 14v uit aan de andere kant

Alleen dan de accu: terwijl de motor uit stond gaf die 12v aan en na het starten liep die terug naar ongeveer 11v. Bij 5k touren liep dit maar op tot max 12v. Volgens mij hoort dit 14 te zijn,
is er een mogelijkheid om te testen of het aan de accu ligt of aan de bedrading of een connector ertussen?
14 volt uit sr is aan de lage kant.

Laad je accu goed op. Plaatsen.

Dan meten, en zeker bij wisselende toeren.
 
Heren allemaal bedankt voor het meedenken.

Het probleem bleek toch de dynamo te zijn, bij alle 3 de puntjes klopte de massa niet, de garage heeft het ook nog even doorgemeten en kwam op hetzelfde uit en dus moet de dynamo vervangen worden. Ook was de accu inderdaad kapot maar dat zou daardoor kunnen komen.

Al met al zeer vervelend zeker aan gezien ik de motor net een week heb en de vorige eigenaar net een nieuwe dynamo erin had gezet maar in iedergeval kan ik binnenkort weer rijden.

Nogmaals bedankt iedereen!
 
Door het monteren van een nieuwe dynamo wordt de oorzaak van het defect niet weggenomen, aangezien de vorige eigenaar dat ook al gedaan had.
Ik denk dan gelijk dat dit de reden was om de motor te verkopen.
 
Door het monteren van een nieuwe dynamo wordt de oorzaak van het defect niet weggenomen, aangezien de vorige eigenaar dat ook al gedaan had.
Dat is inderdaad een mogelijkheid maar eerst gaan ze ook even kijken naar de dynamo, de beste monteur vermoede dat er gewoon een hele goedkope ingezet was.

De vorige eigenaar was ook een bedrijf dus zal daar zeker ook contact mee opnemen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan