Opletten..

Racerke

MF'er
26 okt 2005
40
0
Aartselaar, Belgie
Ik ga dus zondag een cagiva mito bezichtigen :) ikke blij :9~
Maar ik heb twee vragen :)

1) Die persoon zei: is goed voor licht rijbewijs (dus 11kW op papieren)
Nu zag ik daar staan... TOPSNELHEID 170 Km/h
Dus dan vermoed ik dat het een 25 kW is of net iets minder.
Kan dit vele problemen opleveren of is dat net hetzelfde als je een r6 ofzo
inschrijft op 25 kW??? (het zou een 30 km/u schelen)

2) Nu ik zondag ga bezichtigen... Waar moet ik vooral op letten,
Heb al: Banden, remblokken, schijven, staat uiterlijk, aantal km's en dergelijke... Nog iets??
 
170 zou best kunnen met weinig vermogen die motor weegt niets, zou iig geval op letten wanneer de cilinders vervangen zijn (is toch 2 takt??) kijk of schijven nog een beetje krasloos zijn en tijdens hard remmen moet het niet gaan trillen dan zijn de schijven krom en dat is duur om te vervangen. bandjes zegt natuurlijk niet echt veel bij versleten bandjes kan je nog wat meer van de prijs afhalen succes
 
vraag of de zuigers zijn vervangen! en bij hoeveel KM. verder bandjes remblokjes SPELING OP BALHOOFD (te merken bij hard remmen als je zacht rijdt)
 
Je zegt ook: speling op het balhoofd... Dat je zo voelt... maar wat is het balhoofd dan juist???

Ben al 2 jaar bezig met 2 tact scooters en dat weet ik nu ni |(
 
hoe lang de spanningsregelaar erin zit misschien
ik had mijn motor gekocht, maak een klein ritje (3km)en de motor slaat af en doet HELEMAAL niks meer. de spanningregelaar was kadoek |(

succes ermee :]
 
Je zegt ook: speling op het balhoofd... Dat je zo voelt... maar wat is het balhoofd dan juist???

Ben al 2 jaar bezig met 2 tact scooters en dat weet ik nu ni |(

Balhoofd bij een fiets ;)

joco2.jpg


Bij een motor zitten er bepaalde lagers in dat gedeelte (waar zeg maar je stuur door je frame gaat en uitmondt in je voorvork (even simplistisch gezegd ;) ). Die lagers willen bij wheelies, stoppies / ongelukje etc. of loszitten nog wel eens schade oplopen, waardoor je stuurinrichting naar de klote gaat. Hierbij voel je het stuur lichtelijk "tikken" als je hem beweegt of zachtjes remt.
 
zet de motor met het voorwiel tegen bijvoorbeeld een muur en duw dan tegen het stuur: kun je zo voelen of er speling inzit :P
 
Das wel slim Leipo... zalk onthouden :D ook al moet ik nog een tijdje wachten!


En Racerke.. gefeliciteerd *O* *O*
 
Ik ga dus zondag een cagiva mito bezichtigen :) ikke blij :9~
Maar ik heb twee vragen :)

1) Die persoon zei: is goed voor licht rijbewijs (dus 11kW op papieren)
Nu zag ik daar staan... TOPSNELHEID 170 Km/h
Dus dan vermoed ik dat het een 25 kW is of net iets minder.
Kan dit vele problemen opleveren of is dat net hetzelfde als je een r6 ofzo
inschrijft op 25 kW??? (het zou een 30 km/u schelen)

2) Nu ik zondag ga bezichtigen... Waar moet ik vooral op letten,
Heb al: Banden, remblokken, schijven, staat uiterlijk, aantal km's en dergelijke... Nog iets??


de meeste 125's die op 11 kw zijn ingeschreven hebben in het echt wel meer kw's (20-23kw) als je dan een ongeval hebt ben je ook niet verzekerd.(0.16kw/kg niet vergeten
 
Terug
Bovenaan Onderaan