Oplichter

jaapm

MF'er
9 aug 2010
72
0
den haag
Ik heb mijn motor te koop staan op marktplaats. Nou kreeg ik een email van een gast die gebrekkig engels/nederlands praat. Dat is natuurlijk al een indicatie dat 'mogelijk' iets niet helemaal zuiver is.

Daarnaast doet die niet echt moeilijk over de prijs en wilt die wel zelf langs komen. Hij emailt dit:

"have msximum 1600 goode"

En daarna:

"1500 goode ?vandaag goode +- 10 uur adres ?
chrome 100% goode ?
gr.Memco"


Ik vertrouw het voor geen meter, maar goed hij heeft wel een redelijke marktplaats pagina, maar die zijn ook weer te faken *O*

≥ Diensten en Vakmensen - Marktplaats.nl

Wat denken jullie ervan?

Groet
 
Geen probleem toch? Al lullen ze Pakistaans. Gewoon langs laten komen, afspreken op een algemeen punt bij je in het dorp/stad en kijken of je dat ding kan verpatsen. Easy as that.

Zodra je dat ding moet verzenden zou ik het afkappen.
 
Laatst bewerkt:
Tsja, dat soort dingen zijn altijd lastig. Dat ie niet supergoed Nederlands spreekt is niet zo raar als hij uit Polen komt. Dus dat hoeft niks te betekenen.
Je kan altijd afspreken (zou dat dan wel buiten doen, op een plein ergens, maar niet bij je thuis) en dan gewoon op je gevoel afgaan. En sowieso opletten of ie niet met valse briefjes betaalt; misschien kan je hem meenemen naar een bank zodat ie het geld direct op je rekening kan storten voordat je de motor overschrijft?
 
Laatst bewerkt:
De ervaringen op MP zijn wel positief. Ik zou op een neutrale locatie afspreken. Dan kan er m.i. weinig misgaan.
 
Als je de recenties op MP mag geloven kan je prima zaken doen met deze jongen. Zolang je het geld cash in je hand krijgt en de vrijwaring is het goed toch?
 
Ik zou niet handelen met zo'n gebrekkige
Want bij gebrekkig Nederlands is het gelijk een oplichter.
Vindt ik wel heel kort door de bocht.
Zo dra jij in het buitenland bent en je wil daar wat afrekenen ben jij dan ook een oplichter omdat je de taal niet goed spreekt.
Omdat het een pool is hoeft het niet gelijk een oplichter te zijn.
 
Want bij gebrekkig Nederlands is het gelijk een oplichter.
Vindt ik wel heel kort door de bocht.
Zo dra jij in het buitenland bent en je wil daar wat afrekenen ben jij dan ook een oplichter omdat je de taal niet goed spreekt.
Omdat het een pool is hoeft het niet gelijk een oplichter te zijn.

Er is natuurlijk wel een verschil tussen iets afrekenen en een handel starten in het buitenland, hè.

Het is heel simpel, bij twijfel niet doen. Ikzelf zou het wel doen denk ik. Ligt eraan hoe graag ik van mijn motor af wil en een gokje wil wagen.
 
lees die reviews op die pagina van marktplaats, in perfect nederlands... gewoon niet moeilijk doen, keurige jongen!
 
Dus ik vroeg:
So it's possible to pay by money transfer?

hij antwoordt:
no problem togheter bank and togheter go rdw arhnem and finsch
 
Riekt niet naar oplichting. Poolse kerel die in NL voertuigen koopt en ze naar Polen exporteert.

Die Pool weet wel hoe het werkt. Je moet samen naar de RDW om de motor af te melden voor export, papieren en kentekenplaat inleveren. Daarvoor of erna nog even naar de bank om het geld over te maken (hoewel voor 1.500€ zou ik me de moeite besparen en gewoon cash laten aftikken) et voila.
 
Dat zijn Nederlands of Engels gebrekkig is wil niks zeggen. Ik heb laatst nog mijn computer verkocht aan een Poolse jongen. Alles heel netjes afgehandeld, hele aardige jongen, ondanks dat zijn Nederlands en Engels zeer gebrekkig was. Hij blij, ik blij.

Aan de recensies op zijn pagina te zien kan je hier met een gerust hart zaken mee doen. Desnoods vraag je een maatje van je of die erbij wil zijn als je met m afspreekt. Makkelijk genoeg, toch?
 
Gaan we nog een keer.....

Contant?
Samen naar jou bank gaan en HEM Het geld aan de bank medewerker laten geven die het vervolgens voor jullie ogen op jou rekening stort,het geld Door de machine wordt geteld en op echtheid gecontroleerd wordt.
Oplichting in welke vorm dan ook uitgesloten.
Daarna pas overschrijven.

Storting via overschrijving?
Wanneer het afgesproken bedrag op je rekening staat je bank bellen tijdens kantooruren en laten checken of het eerlijk is overgeschreven.
Noteer de naam van wie je gesproken hebt en tijdstip.
Als er naderhand toch iets niet klopte aan de overschrijving dan is de bank verantwoordelijk en niet jij.
Wederom alle vorm van oplichting uitgesloten.
Daarna dus pas overschrijven.

Dit zijn voor mij de enigste manieren van geld aannemen.
 
Gaan we nog een keer.....

Contant?
Samen naar jou bank gaan en HEM Het geld aan de bank medewerker laten geven die het vervolgens voor jullie ogen op jou rekening stort,het geld Door de machine wordt geteld en op echtheid gecontroleerd wordt.
Oplichting in welke vorm dan ook uitgesloten.
Daarna pas overschrijven.

Storting via overschrijving?
Wanneer het afgesproken bedrag op je rekening staat je bank bellen tijdens kantooruren en laten checken of het eerlijk is overgeschreven.
Noteer de naam van wie je gesproken hebt en tijdstip.
Als er naderhand toch iets niet klopte aan de overschrijving dan is de bank verantwoordelijk en niet jij.
Wederom alle vorm van oplichting uitgesloten.
Daarna dus pas overschrijven.

Dit zijn voor mij de enigste manieren van geld aannemen.

enigste ? met jou doe ik ook geen zaken, zoooooooo gebrekkig :+
 
Ook gehandeld met iemand uit Litouwen een vaag mail adress en vaag engels maar gewoon afgesproken handje contantje en motor pas mee geven als de brommer is over geschreven.

No problemo
 
Gaan we nog een keer.....

Contant?
Samen naar jou bank gaan en HEM Het geld aan de bank medewerker laten geven die het vervolgens voor jullie ogen op jou rekening stort,het geld Door de machine wordt geteld en op echtheid gecontroleerd wordt.
Oplichting in welke vorm dan ook uitgesloten.
Daarna pas overschrijven.

Storting via overschrijving?
Wanneer het afgesproken bedrag op je rekening staat je bank bellen tijdens kantooruren en laten checken of het eerlijk is overgeschreven.
Noteer de naam van wie je gesproken hebt en tijdstip.
Als er naderhand toch iets niet klopte aan de overschrijving dan is de bank verantwoordelijk en niet jij.
Wederom alle vorm van oplichting uitgesloten.
Daarna dus pas overschrijven.

Dit zijn voor mij de enigste manieren van geld aannemen.



Gelukkig heb ik enig vertrouwen in de medemens én vertrouwen in mijn eigen mensenkennis. Zonder wederzijds vertrouwen kun je m.i. geen zaken doen. Het is immers een kwestie van gunning. Als ik als koper het gevoel krijg dat ik word behandeld als een oplichter dan koop ik niks van jou. :W
 
Gelukkig heb ik enig vertrouwen in de medemens én vertrouwen in mijn eigen mensenkennis. Zonder wederzijds vertrouwen kun je m.i. geen zaken doen. Het is immers een kwestie van gunning. Als ik als koper het gevoel krijg dat ik word behandeld als een oplichter dan koop ik niks van jou. :W
ach, als de verkopende partij wat extra zekerheden wil hebben werk ik daar echt wel aan mee hoor, ik kan het best snappen.
 
Ik heb daar zo mijn redenen voor.
Opgebouwd uit eigen ervaringen.

Forum staat vol met leden die op wat voor manier dan ook zijn opgelicht.
Mij pakken ze in ieder geval niet. ;)

En nee ik vertrouw niemand op zijn blauwe ogen en zeker geen onbekende.
 
Even een korte vraag. O-)

Iemand heeft mij gecontacteerd voor mn KXF 250 die ik te koop heb staan.
Hier het mailtje wat hij me stuurde.

With the price and condition am buying to Spain and i would arrange
for the transportation to my home in Spain with the issue of my
details,transferring the name of ownership and signing of all
paperwork will be done by the pick up agent so you don't have to worry
about that.But i would be paying through PayPal and do not worry about
paypal charges, i will take care of that directly from my account so
send me your PayPal details like this below for payment.

Name:
PayPal Email:
Phone Number:
Amount:

Once I have this information from you, I will proceed with the payment
immediately.


Niet echt betrouwbaar of niet?

Alvast bedankt
 
Even een korte vraag. O-)

Iemand heeft mij gecontacteerd voor mn KXF 250 die ik te koop heb staan.
Hier het mailtje wat hij me stuurde.

With the price and condition am buying to Spain and i would arrange
for the transportation to my home in Spain with the issue of my
details,transferring the name of ownership and signing of all
paperwork will be done by the pick up agent so you don't have to worry
about that.But i would be paying through PayPal and do not worry about
paypal charges, i will take care of that directly from my account so
send me your PayPal details like this below for payment.

Name:
PayPal Email:
Phone Number:
Amount:

Once I have this information from you, I will proceed with the payment
immediately.


Niet echt betrouwbaar of niet?

Alvast bedankt

Als je aan iemand in het buitenland verkoopt, schakel dan altijd een escrowdienst in.
 
Even een korte vraag. O-)

Iemand heeft mij gecontacteerd voor mn KXF 250 die ik te koop heb staan.
Hier het mailtje wat hij me stuurde.

With the price and condition am buying to Spain and i would arrange
for the transportation to my home in Spain with the issue of my
details,transferring the name of ownership and signing of all
paperwork will be done by the pick up agent so you don't have to worry
about that.But i would be paying through PayPal and do not worry about
paypal charges, i will take care of that directly from my account so
send me your PayPal details like this below for payment.

Name:
PayPal Email:
Phone Number:
Amount:

Once I have this information from you, I will proceed with the payment
immediately.


Niet echt betrouwbaar of niet?

Alvast bedankt

sowieso paypal = echt niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan