oplichters aan het werk!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheMauster

MF veteraan
25 jul 2005
21.175
8
Rotterdam ergens
Facebook
~had een mooie GSX-R gezien op internet uit 2001 voor slechts 3000 (ik vond het al te mooi om waar te zijn.) maar toch maar effe contacten aangezien hij in de zelfde stad stond als ik woon....
Na mijn e-mail werd het al snel duidelijk de fiets stond in engeland en kon overgebracht worden mocht ik hem 5 degen testen en we zouden de transportkosten delen (jaja 5 dagen je fiest uitlenen, dat alleeen al) .
maar jah nieuwsgierig als ik ben toch reageren, wil wel een weten hoe die oplichter te werk gaan...
Kreeg de volgende reactie
Sorry for this late reply.
The shipping/payment will be made using www.Trotter-Tran.com . Please carefully read all the steps below .
Read all the informations from : Trotter-Tran.com - safe exchange part .
It's 100% safe for me and you .

----------------------
Here is how we are going to do :

1. I will ship the bike with Trotter-Tran .
2. Trotter-Tran staff will carefully inspect the bike . They will contact you after the inspection ,and tell you all the necessary details about the bike state .
3. You will transfer the money to Trotter-Tran agent.
4. You will receive bike and check/test etc.
5. You have 5 days to inspect/test the bike.
6. After you receive the bike and test you must contact Trotter-Tran to tell them that everything it's allright , and they will give me the money .
If you find anything you don't like about the bike you have the option to refuse it within the 5 testing days. In this case you will be 100% refunded .

*Note: Trotter-Tran will take care of the documents transfer and the registration of the bike, so we don't have to worry about this .

heb trotter-tran gegoogled en jah hoor 1 en al onzin en nep :r


Wat moet ik hier mee zou de politie hier iets mee kunnen?? :X

Geloof er weinig in ik wil niet negatief zijn maar het enige wat de politie voor mij doet is boete's schijven en met dit soort dingen doen ze weinig denk ik.
Maar heb liever dat ik geen gelijk heb :9





Maar iig ben gewaarschuwed ik bedoel er trappen nogsteeds mensen in en deze add stond gewoon op marktplaats ;(
 
Mailtje sturen dat je hem op komt halen, hoor je er gelijk niets meer van. :9
 
weet alleen dat deze praktijk al 2 jaar bezig is, en nog blijven ze opduiken,
neem aan dat na 2 jaar met deze oplichterij de politie dus helemaal niets kan doen
 
ff in de FAQ en M-F polici opnemen dat topics over de nigeraanse oplichters direct op slot gaan :Y

je kan iedere dag wel 10 topics openen over die klanten




Tschüss
 
Laatst bewerkt:
In een ver verleden was er eens een topic waarin ze de oplichters zelf bezig hielden met een gans verhaal dat ze de motor zelf kwamen ophalen enzo, echt om je plat te lachen. Ik ben zelf te lui, maar misschien een idee om dit eens op te zoeken?
 
In een ver verleden was er eens een topic waarin ze de oplichters zelf bezig hielden met een gans verhaal dat ze de motor zelf kwamen ophalen enzo, echt om je plat te lachen. Ik ben zelf te lui, maar misschien een idee om dit eens op te zoeken?


er zijn ook sites die er een sport van maken om nigeriaanse oplichters zelf op te lichten.
die lui gaan soms zo ver dat ze hun eigen dood in scene zetten en zo honderden euro's bij die nigerianen lospeuteren.

volgensmij zijn het vooral yuppen met teveel geld en vrije tijd die die hobby houden aangezien ze het geld doneren aan goede doelen
 
heb ik een tijdje geleden ook gehad, een hele mooie Duc voor veel te weinig.
Ik heb 'm van alles op laten sturen, framenummers enzo, maar uiteindelijk bleek inderdaad dat de motor in het buitenland stond, ik éérst moest betalen en hij dan de motor op zou sturen.
Het geld zou "in depot" gestort worden en pas als ik akkoord zou geven, zou het geld aan de verkoper worden overgemaakt.
Als ik de motor niet zou willen dan kon ik 'm gewoon terug sturen en kreeg ik m'n geld terug van de instelling war het depot gestort was.
Later bleek dat die depot-bussiness óók van Nigerianen was .........

Affijn, NOOIT geld overmaken voordat je de motor in het echt hebt gezien !
Sowieso is het vreselijk dom om iets te kopen zonder dat je het in je handen hebt gehad.
:N

pj
 
Ik snap niet dat er nog steeds mensen zijn die hierin trappen, en dat zal best wel anders hadden die gasten er al lang mee opgehouden neem ik aan..

ik krijg al kriebels als ik een mail in het engels terug krijg, probeerde een tijdje terug een laptop te verkopen, die man wilde hem wel kopen alleen moest ik hem dan opsturen naar zijn dochter in kenia, de shipping kosten zou hij betalen en hij bood me 300 euro meer dan dat ik voor de laptop vroeg... denk je nou echt dat ik ZO stom ben?? B|

noem mij maar ouderwets maar als ik wat koop wil ik boter bij de vis en de koper in zijn ogen kunnen kijken, jammer als ik er dan 100km voor moet rijden :)
mocht er dan iets niet goed mee zijn weet ik 'm gelijk te wonen })
 
............................................

Wat moet ik hier mee zou de politie hier iets mee kunnen?? :X

Geloof er weinig in ik wil niet negatief zijn maar het enige wat de politie voor mij doet is boete's schijven en met dit soort dingen doen ze weinig denk ik.
Maar heb liever dat ik geen gelijk heb :9

Maar iig ben gewaarschuwed ik bedoel er trappen nogsteeds mensen in en deze add stond gewoon op marktplaats ;(

Tja vooroordelen over de werkwijze van de politie zijn er (hier) maar voldoende. Ook hier lees ik weer een veronderstelling dat de politie er niets aan doet.

Tja, dan zal er om te beginnen minstens een aangifte moeten zijn van misleiding. Als die er niet is kan men sowieso weinig doen. Dus wat let je om aangifte te doen tegen de adverteerder bij de politie danwel op zijn minst melding de maken bij de beheerder van marktplaats? Nee afgeven op de politie, dat is lekker makkelijk!!!!

Voor jouw inforamtie: recentelijk is wel een groep Kenianen in Amsterdam opgepakt die vanuit een internetcafé zogeheten artikel 417 (= artikel uit de Keniaanse wetgeving die overtreden werd) scams het internet opstuurden.

Kijk als jij geen aangifte doet is het enige wat de politie voor jou kan doen ook niet meer dan het van tijd tot tijd een sanctie opleggen als je het eens te bont maakt op je motor.
 
er zijn ook sites die er een sport van maken om nigeriaanse oplichters zelf op te lichten.
die lui gaan soms zo ver dat ze hun eigen dood in scene zetten en zo honderden euro's bij die nigerianen lospeuteren.

volgensmij zijn het vooral yuppen met teveel geld en vrije tijd die die hobby houden aangezien ze het geld doneren aan goede doelen


www.419eater.com bedoel je!

Toffe site en ook interessant om te zien hoe de oplichters te werk gaan.
 
In een ver verleden was er eens een topic waarin ze de oplichters zelf bezig hielden met een gans verhaal dat ze de motor zelf kwamen ophalen enzo, echt om je plat te lachen. Ik ben zelf te lui, maar misschien een idee om dit eens op te zoeken?


Dat zal DEZE geweest zijn
En HIER is een samenvatting
 
Laatst bewerkt:
Tja vooroordelen over de werkwijze van de politie zijn er (hier) maar voldoende. Ook hier lees ik weer een veronderstelling dat de politie er niets aan doet.

Tja, dan zal er om te beginnen minstens een aangifte moeten zijn van misleiding. Als die er niet is kan men sowieso weinig doen. Dus wat let je om aangifte te doen tegen de adverteerder bij de politie danwel op zijn minst melding de maken bij de beheerder van marktplaats? Nee afgeven op de politie, dat is lekker makkelijk!!!!

Voor jouw inforamtie: recentelijk is wel een groep Kenianen in Amsterdam opgepakt die vanuit een internetcafé zogeheten artikel 417 (= artikel uit de Keniaanse wetgeving die overtreden werd) scams het internet opstuurden.

Kijk als jij geen aangifte doet is het enige wat de politie voor jou kan doen ook niet meer dan het van tijd tot tijd een sanctie opleggen als je het eens te bont maakt op je motor.


t'is 419
 
Lief he, en dat men er dan ook nog intrapt.

Ik hoorde laast ook zoiets van iemand die en BMW R1200GS uit 2004 aangeboden kreeg voor 3500 euri.

Lachen wat ze dan allemaal verzonnen om het geld in handen te krijgen: gratis verschepen vanuit Engeland *D , niet goed geld terug _O-,

Net zoals bij de TS.

Volgens mij moet er toch een lampje gaan branden. :Y
 
Laatst bewerkt:
zouden er mensen intrappen?

volgensmij als je je zo dom hebt laten beetnemen dan durf je het niet te vertellen.

als je verteld tegen je vrienden dat je een dure sportmotor van 20.000 euro voor 3k hebt gekocht maar nooit iets gekregen dan lacht toch ook iedereen je uit...
 
Sorry for this late reply.
The shipping/payment will be made using www.Trotter-Tran.com . Please carefully read all the steps below .
Read all the informations from : Trotter-Tran.com - safe exchange part .
It's 100% safe for me and you .

----------------------
Here is how we are going to do :

1. I will ship the bike with Trotter-Tran .
2. Trotter-Tran staff will carefully inspect the bike . They will contact you after the inspection ,and tell you all the necessary details about the bike state .
3. You will transfer the money to Trotter-Tran agent.
4. You will receive bike and check/test etc.
5. You have 5 days to inspect/test the bike.
6. After you receive the bike and test you must contact Trotter-Tran to tell them that everything it's allright , and they will give me the money .
If you find anything you don't like about the bike you have the option to refuse it within the 5 testing days. In this case you will be 100% refunded .

*Note: Trotter-Tran will take care of the documents transfer and the registration of the bike, so we don't have to worry about this .


Terugmailen :) Koopje man.

Thank you for your e-mail. I would like to let you know that I ám very interested in your bike.

Here is what we are going to do.

1. I will pick up the bike in England, so mail me your adres.
2. Ik will inspect the bike myself when I'am in England
3. I will inspect the bike myself and make a testdrive.
4. I will keep the bike for 5 days and if I'am fine with it then we'll go to point 5.
5. When I think the motorcycle is ok I will give you the money.
6. After that the bike is sold or, if I don't like the bike, you can keep it.

I'am looking forward to visit you within a short time. Lets say : 5 days.

Please send me your adres and registrationpapers of the bike by mail. If you got
more pictures of it I would like to see them to.

The best thing is : Now we don't have any shippingcosts so ýou can take 100 euro off the price.

Looking forward to see you !

Kind regards,

......




:+

Yes, this is also stonecoal English ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan