oplichting

Happy Newyear.png
 
Misschien zijn zaken zoals oplichting, stalking en overlast dingen wat net tussen wal en schip (politie en handhaving) valt?
 
Handhaving betaald beter, maar om daar dan als leidinggevende te gaan werken gaat me te ver.
Weet je, ik heb 2 jaar lang 2 banen gehad, degene die ik nu nog steeds heb, maar ook in de beveiliging in Rotterdam, in smerige buurten. Afwerkplekken dichtbij en zo, heb veel gezien en meegemaakt daar.
Kreeg ook regelmatig de Rotterdamse politie op bezoek, voor een bakkie, en een leuk praatje. Heb ze ook regelmatig dingen doorgegeven, deals die er werden gedaan, vlakbij waar ik zat. Ik kon dat zien, want ik zat toen in afgelegen gebouwen, veel deals werden daar gedaan. Achteraf, vrij weinig licht, je kent het wel.
 
Ik verwacht niks meer maar het zou leuk zijn als ze wat meer,aanwezig zijn waar je er wat aan hebt,neem nou die rolls rolls die gaat midden in het gras staan naast de flitscamera,hoe onnozel,als ik zo op het gras ga staan heb ik binnen een half uur een prent.
Ben je een beetje apart?
 
Laatst bewerkt:
, maar om daar dan als leidinggevende te gaan werken gaat me te ver.

Ik heb hier laatst wat over meegekregen op televisie. :Y

Je kunt als handhaver met een beetje mazzel zomaar onder de gemeente cao vallen. Dan verkeer je dus in de bizarre omstandigheid dat je "verrekte goed" verdient, ten opzichte van een politieagent die over het algemeen zwaarder en risicovoller werk heeft.
 
Volgens mij wordt iedereen wel eens opgelicht, en komt zelfs niet iedereen er achter hoe vaak hij/zij opgelicht wordt.
Ik ben zelf slachtoffer geworden van een klant die al jaren vrij veel spullen bij mij kocht. Na een verhaal van zijn kant over dat hij de bij mij gekochte motor weg moest doen vanwege rugklachten en hem wilde inruilen op een andere motor heeft hij het voor elkaar gekregen dat ik hem geld had geleend voor de bijbetaling. Van die paar duizend Euro heb ik vrijwel niets teruggezien.....

En iets heel anders:
ik ben de Nederlandse importeur van de ABBA bikestands.
Een van hun meest succesvolle producten is de ABBA Sky Lift. Video Sky Lift
Nu is/zijn er partijen die deze video, deze productomschrijving etc. gebruiken op Facebook (al dan niet met de naam ABBA er bij), en ze te koop aanbieden.
Wat denken jullie dat dit product zou moeten kosten (niet spieken), en voor welke prijs deze oplichters ze dan aanbieden?
Als de prijs te laag is, dan zou je denken dat mensen daar toch niet intrappen?
En dat zijn er vele. Echt veel.
Ik kreeg op een gegeven moment mailtjes en telefoontjes van kopers die hun product niet kregen, en er daarna pas achter kwamen dat ik de importeur was. Zij dachten dus bij mij besteld te hebben, maar in plaats daarvan hadden ze dus bij die oplichters gekocht.
Elke keer dat er weer zo'n advertentie op FB komt meld ik deze praktijken bij FB, en dan wordt deze na meerdere dagen tot zelfs weken verwijderd.
Ik plaats ook elke keer een antwoord dat dit oplichters zijn, en dat mensen daar niet moeten kopen. Maar ze doen het toch....
Door deze acties heb ik het ongenoegen van de oplichters op mijn hals gehaald, en ben al eens bedreigd. Ook zijn er meerdere aanvallen op mijn websites geweest (tot dusverre onsuccesvol). Oplichters zijn tuig. Tuig vanwege hun werkwijze, tuig vanwege het feit dat het ze niet interesseert wie hun slachtoffers zijn, en wat voor ellende het ze oplevert, en tuig vanwege het feit dat ze niet schuwen om anderen te intimideren, bedreigen en zelfs geweld te gebruiken.

Tot slot: nog even een antwoord op de vragen die ik hierboven gesteld heb.
De SkyLift kost inclusief levering boven de 600 Euro. De oplichters beloven ze te verkopen voor (meestal) net geen 50 Euro. Blijkbaar is dat zo aantrekkelijk dat potentiële klanten het (willen?) geloven.....
 
Volgens mij wordt iedereen wel eens opgelicht, en komt zelfs niet iedereen er achter hoe vaak hij/zij opgelicht wordt.
Ik ben zelf slachtoffer geworden van een klant die al jaren vrij veel spullen bij mij kocht. Na een verhaal van zijn kant over dat hij de bij mij gekochte motor weg moest doen vanwege rugklachten en hem wilde inruilen op een andere motor heeft hij het voor elkaar gekregen dat ik hem geld had geleend voor de bijbetaling. Van die paar duizend Euro heb ik vrijwel niets teruggezien.....

En iets heel anders:
ik ben de Nederlandse importeur van de ABBA bikestands.
Een van hun meest succesvolle producten is de ABBA Sky Lift. Video Sky Lift
Nu is/zijn er partijen die deze video, deze productomschrijving etc. gebruiken op Facebook (al dan niet met de naam ABBA er bij), en ze te koop aanbieden.
Wat denken jullie dat dit product zou moeten kosten (niet spieken), en voor welke prijs deze oplichters ze dan aanbieden?
Als de prijs te laag is, dan zou je denken dat mensen daar toch niet intrappen?
En dat zijn er vele. Echt veel.
Ik kreeg op een gegeven moment mailtjes en telefoontjes van kopers die hun product niet kregen, en er daarna pas achter kwamen dat ik de importeur was. Zij dachten dus bij mij besteld te hebben, maar in plaats daarvan hadden ze dus bij die oplichters gekocht.
Elke keer dat er weer zo'n advertentie op FB komt meld ik deze praktijken bij FB, en dan wordt deze na meerdere dagen tot zelfs weken verwijderd.
Ik plaats ook elke keer een antwoord dat dit oplichters zijn, en dat mensen daar niet moeten kopen. Maar ze doen het toch....
Door deze acties heb ik het ongenoegen van de oplichters op mijn hals gehaald, en ben al eens bedreigd. Ook zijn er meerdere aanvallen op mijn websites geweest (tot dusverre onsuccesvol). Oplichters zijn tuig. Tuig vanwege hun werkwijze, tuig vanwege het feit dat het ze niet interesseert wie hun slachtoffers zijn, en wat voor ellende het ze oplevert, en tuig vanwege het feit dat ze niet schuwen om anderen te intimideren, bedreigen en zelfs geweld te gebruiken.

Tot slot: nog even een antwoord op de vragen die ik hierboven gesteld heb.
De SkyLift kost inclusief levering boven de 600 Euro. De oplichters beloven ze te verkopen voor (meestal) net geen 50 Euro. Blijkbaar is dat zo aantrekkelijk dat potentiële klanten het (willen?) geloven.....
Ik heb zelf een Abba sky-lift, die overigens ook van jou komt. Ik heb hem zelf niet bij je gekocht, maar wel eens contact met je gehad erover. Die van mij heb ik over genomen van de weduwe van de vorige eigenaar.
Net als zijn motor + alle onderdelen was ik best een boel geld kwijt, maar het was het waard. Die skylift alleen al was me de 300€ wel waard. Alleen voor die dan hé, de motor en de rest kostte me meer.
De motor vroeg ze 1000€ voor, maar ik heb haar het dubbele ervoor betaald. Iemand een poot uitdraaien doe ik niet..
 
. Melkert-banen waren dat,om het verkeer te regelen dacht ik
ja , om mensen die langdurig werkeloos waren weer aan het werk te helpen dus , bij mij in de straat woonde er vroeger een die echt nog nooit een baan had gehad , verdomde alles , en die hebben ze toen stadswacht gemaakt , nou , daar liet ik mij dus echt niets door vertellen natuurlijk , waardeloze lul was het , verkeersregelaars heb ik ook niets mee op , in deze regio lijkt het wel of ze ze allemaal uit een inrichting hebben gehaald
 
even een los eindje afmaken voordat ik een volgende begin. Op deze post #61 heb ik de lokale portugeese politie 6 maanden geleden geinformeerd (via google translate, niemand daar die engels wil begrijpen), en na al 3 eerder berichtjes, dat ik Interpol zou contacteren als ze het niet kunnen oplossen. Ik had naam en adres van afzender. Guess what, al 5 maanden niets meer. En ja ik check mijn spam folder. Interpol kun je trouwens zelf niet contacteren, dat kan alleen via de politie:+
Ik krijg al maanden lang facturen van ene alvarosaude22@gmail.com. Zit in zuid Portugal, ben daar nog nooit geweest. Geen idee wie het is, antwoord ook niet. Wel facturen met alles erop en eraan, BTW nummer en zijn adres. Behalve mijn adres. Factuur zegt €300 salaris voor die maand. Via de politie in contact met de lokale (Faro) Portugese politie, die lijken niet veel te doen behalve uit te leggen wie hun baas is. Spreken ook geen woord Engels, Frans of Duits, dus geen beste communicatie via translate. Interpol contacteren gaat ook niet, gmail adres blokkeren ook niet, loop je vast op een hopeloze hoofd medewerker in India. En ik kan mijn gmail adres echt niet veranderen..
Iemand nog een goed idee? Ik heb nu €3200 aan facturen
 
En krijg je nog altijd facturen?
Nee geen fakuren meer. Lokale polite naam en adres gegeven en neem aan dat ze even langs zijn gegaan. Stond ook nog een BTW nummer op de fakturen dus politie medegedeeld dat dit portugees fiskaal ook fout zit
 
Terug
Bovenaan Onderaan