oplichting

Deze bijvoorbeeld:

2015 BMW S 1000 XR vol uitgevoerd, incl kofferset
€ 6.250,00
Is inderdaad oplichting. Je ziet het al aan de zin opbouw, los email adres om te communiceren, tijd dat hij lid is. Je kunt het spelletje meespelen. Vragen om een afbeelding van het rijbewijs, paspoort en geldige verzekeringspapieren waarop de huidige tenaamgestelde zichtbaar is. (Met het BSN nummer afgeplakt). Je zal dan zien dat ze altijd afhaken.
 
Ik snap je wantrouwen, zou het zelf ook niet doen maar nu ben ik wel nieuwsgierig:
Hoe werkt deze truc dan? Als je cash krijgt wanneer het opgehaald wordt, hoe kunnen ze je dan oplichten eigenlijk?

Voordat het mij een keer overkomt
Cash = nep geld.

Iets anders kan ik niet bedenken.
 
Dat is een oplichter. Normaal is het altijd mogelijk dat je een bericht aan de adverteerder kunt sturen.
Dat is hier alleen mogelijk naar het hotmail adres in de advertentie. Alle communicatie gaat zo buiten MP om.
Op deze manier kan MP naderhand niemand waarschuwen, echt ideaal voor oplichters.
Markplaats doet er verder weinig tot niets aan, de advertentie is betaald dus het zal ze worst wezen.
Als je hem wilt kopen staat deze motor in het buitenland, maar als je € 500 over maakt transporteren ze hem naar NL.
Als je alsnog afziet van de koop krijg je je geld teruggestort. Ja natuurlijk en ik ben de prins op het witte paard.
Staat bij dat deze dealer onderhouden is,ff mailen met de vraag welke dealer en of hij het kenteken ff wil geven
zodat je bij de dealer om info kan vragen.
 
En sinds januari... Zucht, dat er echt mensen intrappen zeg. _O- -O-
Als de helft van alle mensen nu eens iets minder dom waren, konden de oplichters wel ophouden. O-):+
veel te weinig, het gaat hen om die 1 of 0,5 % .

jij hebt misschien ook verkering/een partner ? zelfde idee ;) :P
 
Het gaat heel geleidelijk en als je het niet eerder bij de hand hebt gehad en vergeet 'logisch'na te denken.

Iemand wou mijn tv meubel kopen, stond er voor 10 euro.
Best snel gereageerd na het plaatsen , dus ik dacht dat men enthousiast was en Eindelijk dat ene uitverkochte model nu tegen kwam ;)
Zeker toen ze het wilden laten ophalen door een transportbedrijf en die zou mij gelijk kontant betalen.
Ik heb nog gereageerd dat DHL en consorten zeker geen verhuisbedrijf zijn en het Ikea meubel bij aankomst misschien opnieuw in elkaar gezet zou moeten worden na de spontane dé assemblage tijdens het vervoer.
Toen wou hij mijn email om daarin een tikkie te versturen wat dan 100 euro bleek te zijn ipv 10 , misschien zo opgezet dat ik hem 100 zou gaan overmaken geen idee, toen was ik al dat gedoe en getyp zat voor een kutmeubeltje van een tientje , ophalen , betalen , dankjewel ajuu .
 
Tv ,meubel 🤔

daag.png

:W:W
 
Staat bij dat deze dealer onderhouden is,ff mailen met de vraag welke dealer en of hij het kenteken ff wil geven
zodat je bij de dealer om info kan vragen.
Kan wel,

De motor is echt. Kenteken ook, en de dealer kent hem ook.

Het is alleen niet zijn motor:)
 
Ik heb er wel eens op gereageerd om te zien waar het heen ging. Kreeg een verhaal dat de motor nu weer in Noorwegen stond maar dat hij in shipping werkte en de motor wel voor een paar dagen naar Nederland wilde verschepen voor mij om te proberen. Ik kreeg een link naar een best professionele (maar neppe) watertransportbedrijf met het verhaal dat ik dan wel zelf 150,- borg aan de maatschappij moest betalen die ik dan terug zou krijgen als ik de motor toch niet wilde. Toen heb ik hem bedankt om eens te zien hoe zo'n scam werkt en hem een fijne dag gewenst.
 
Helaas wordt er te weinig gedaan tegen oplichten.

En als je ze op heter daad betrapt dan zijn allemaal heel klein en zielig..

En je kan nooit je eigen geld terug krijgen. Kale kip verhaal
 
Maar wat is nou de truc dat ze een advertentie plaatsen zonder contactmogelijkheden? Ik heb dat nooit eerder gezien (maar ik ben dan ook geen marktplaatsoplichter of -expert)
 
Maar wat is nou de truc dat ze een advertentie plaatsen zonder contactmogelijkheden? Ik heb dat nooit eerder gezien (maar ik ben dan ook geen marktplaatsoplichter of -expert)
Er staat meestal in de advertentie een hotmail adres. Gaat buiten Marktplaats om en als je reageert, dan hebben ze je...
 
Wel jammer, wie weet wat voor een unieke kans je nu laat lopen ik vul dat altijd gelijk in, volledige doopnamen, en 2 dickpics vanuit te gunstige hoeken, *D Hoop al jaren op de komst van een rijke nigeriaanse prinses die haar vermogen met me wil delen, en dat voor maar 5000 euro aanbetaling. Koopje...:9~
Ik ben troonopvolger en dat met de familienaam wedstrijdsecretaris!
2022-08-08 11.04.43.png
 
Ik ben troonopvolger en dat met de familienaam wedstrijdsecretaris!
Bekijk bijlage 1791203
Jammer genoeg zijn ze niet allemaal zo doorzichtig, sommigen werken met een echte website en bieden ook echt diensten of goederen aan Ze zorgen zelfs dat ze door google heel hoog in de zoekresultaten vallen. Ik denk dan aan storingsdiensten en "klus"bedrijven. Ze hebben zelfs een helpdesk. Vaak 085 nummers. Geen of veel te dure reparaties en dan gaan dreigen, je moet ze meteen betalen,..
Dan beter ver familielid van een wedstrijdsecretaris,..*D.



;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan